Pidempään pikkukakkosta toivoneet. Syksy/Talvi

Perjantai 28.11.2014




nimim, esikon synt.aik, kp:t, yk/yritys alkoi, syy/hidasteet, hoitomenetelmä

Miukula... 7/10..ya 3/14..kp. ??/28-29...PCO...tamofen, puregon, pregnyl, lugsteron
NeleLiis....06/09......kp 9/31........ya 02/13.....endo.....
Surusilmät...08/12...Kp 22/30...YA07/13
Mimmi92...2/14... kp 10/28-34...ya 3/14
Aanis...6/12...kp 26/27-30...ya 10/13...Anastrozol
Maaliskuun aurinko...12/13... kp 2/34...yk5... pcos
Ninas_ ....4/10 ...kp 26/26-28
Pullero85, 10/13...kp 21/??... 05/14, pcos, unelmiin uskominen












Piinailijat







Lyhenteiden selitykset

lz=letrozole
c=clomit
a=anazol
f=femar
g=glonal-F
m=metut
pr=pregnyl
t=terot
mp=menopur
IUI=inseminaatio
OI=ovulaatioinduktio
irr=irrotuspiikki
l=luget
selitm.=selittämätön lapsettomuus
pco= pco
en=endometrioosi


:heart:plussanneet
:heart:

Tammikuu 2014
Nenna81 (yk10)

Helmikuu 2014
Penni79 (yk16)
Mäkimeirami (yk13)

Maaliskuu 2014

Pympy(n.4v)
Markke(yk19)
Mannamaaria (yk9)

Huhtikuu 2014
Noora89(yk13)
Karmini(yk10)

Toukokuu 2014
Safiia(1v7kk)





HUOM!
kiertopäivien ylittyminen 50:n päivän tarkoittaa listalta tippumista, ellei ilmoita pitkästä kierrosta.
 
Viimeksi muokattu:
Sain vihdoin aikaseksi tehdä tän. Viikonloppu menikin ihan siivillä :D

Eilen se tätikin kurvas paikalle kp29?!?! mitä mitä mitä.. En osannu odottaa et kierto lyhenis. Ei terolutitkaan auttanu aikoinaa asiaan :D

Noh uutta kohdin sitten vaan. Keskiviikkona marssin verikokeisiin ja sitten soittelenki polille et otetaanko ultraa vai ei :)

Hei jos nyt jotenki möhlisin ton listan ni punasella tai ISOLLA jos ei punasta värii saa ni kehiin :)
 
Mimmi92 höööh. Noh ensi kierrolla taas jännätään :)

Mä soitin polille. Sano et laparoskopia aika menee noin 2kk päähän... jotenkin tuntuu ikuisuudelta... en usko enään siihen että me saatais pikkunen alulle ilman apua.. sit menee varmaa joulukuulle kun on polilla sit yhteisaika ja katsotaan miten jatketaan...
 
Kiitos NeLeliis uudesta ketjusta! :)

Täällä ollaan aloitettu clomit, viimeinen pilleri lähtee napaan huomenna! :)
23.pv ois sitten tarkastusultra lääkärillä että toimivatko miten pitääkin, eli semmosia odotellessa..

mimmi Harminpaikka :( Toivotaan parempaa onnea ensi kiertoon..
 
Kiitos uudesta pinosta NeLeliis.

Ultrassa näkyi tänään yksi 11 mm solu. Lääkitystä nostettiin 100 ui ja perjantaina tarkistetaan onko kasvua tapahtunut. Jos on niin jatketaan pistoksia. Jospa ens viikon alussa olisi jotain irrotettavaa. Halu päästä piinailemaan on kova. Kierrosta tulee pitkä, mutta toisaalta kalliita lääkkeitä käyttäessä, olisi kiva päästä edes yrittää.
 
Surusilmät, toivottavasti toimii. Sais hommaan vähä vauhtia. Tuntuu et vauvan hommaaminen näillä eväillä on ihan hemmetin hidasta touhua.. :/

Miukula, pidän peukkuja perjantaille. :)

Itse kävin tänään ottaa ne alkukierron veri näytteet... nyt sitten vaan odotellaan pääsyä leikkaukseen.... mistä saan lisä hermoja tähän pitkään odotukseen... :/
 
Surusilmät toivotaan parasta :)

Neleliis varmaan hermoja raastavaa. Toivotaan että aika kuluisi nopeammin.

Miukulalle tsemppiä :)

On: Kp 29 dpo 12 eikä menkkoja kuulu. Kivutkin kadonneet. Tämähän oli eka ovistukkukierto, joten oliskohan nyt sit vaan ollu myöhässä. Aamulla tehty ovistesti oli täysin nega (pakko jotain testata piinaillessa) seuraavan raskaustestin teen vasta pe tai la jos ei menkkoja ala kuulumaan.
 
Ultrakuulumisia: kohdunlimakalvo oli 11mm ja se munasolu oli tosiaankin ottanut oikeen kasvuspurtin ja oli jo 18mm. Nyt näkyi myös toisessa munasarjassa 15mm. Mutta saattaa olla ettei ehdi kiriämään, niin että irrotettaessa olisi kypsä. Tänään vielä yksi annos puregonia ja huomenna irroitus pregnylillä. Sitten tiistaista alkaa piinailu ja lugesteronit. Olen kyllä tosi iloinen, että pitkä pistos urakka tuotti näin positiivisen tuloksen. Vielä kun saisi sen plussankin testiin. Mut se onkin sitten jo ihan toinen juttu, kunhan nyt pääsee edes yrittämään. :)

Hyvää viikonloppua naiset!
 
Miukula toivotaan parasta. Kuulostaa lupaavalta :)

Täällä kp 31 ja dpo 14. Menkkoja ei näy, eikä plussaa. Eilen tehty pc anto testiajan jälkeen haamun, mutta illemmalla pidemmällä pidätyksellä ei rfsu:n testissä näkynyt mitään. Nyt tässä piinailen huomis aamuun jolloin teen seuraavan testin ellei tätiä näy. Jännittää ku mulla ei oo koskaan menny kierto näin pitkäks tän 10 vuoden aikana mitä menkat tullu..
 
Kyselen teiltä jos joku sattuisi tietämään!

Eli ajateltiin käydä yksityisellä tutkituttamassa miehen simpat ja ehkä kartoittamassa mun kierto kun ei noi hinnat käyttäny niin pahoilta, mitä luulin.

Kysymys onkin että tietääkö kukaan miten julkisella puolella suhtaudutaan noihin aikaisempiin käynteihin, jos onkin hoidon tarvetta? Eli laittavatko uudestaan tutkimuksiin ja sit taas odotellaan.

Toinen kysymys että kirjoittaako tk lääkäri esim luge tai Tero reseptejä vai pitääkö mennä gynelle? Mulle on kaikki jotenki sekavaa varsinki nyt ku muutettiin toiselle paikkakunnalle niin en tiedä yhtään mihin pitäis ottaa yhteyttä.

Neleliis sulla ilmesesti endo? Jos saan kysyä, niin miten oireilee?
Itellä ei tiputtelua tai mitään, mutta kovia alavatsa kipuja oviksen ja menkkojen välillä. Ruvennu miettimään että ei varmaan oo ihan normaalia.
 
Eihän nuo hinnat yksityiselä päätä huimaa, yleensä sperma-analyysi jää reippaasti alle satasen, ensikäynti ja tuo kuukautiskierronkartoitus oli yhteensä semmoset 400e muistaakseni. Hoito on kuitenki ensiluokkaista ja sinuun todella keskitytään, saat parhaan mahd. avun yksityisellä.

Julkiselta puolelta ei ole vielä kuin lääkärikäynti takana, sielläkin lekuri oli aivan ihana, kuun lopussa on lisäjuttujen vuoro, toivottavasti asiat rullaa yhtä hyvin.
Ainoa miinuspuoli on se odottelu, jonot voi olla pitkätkin.

Mulle on aina suoraan se lapsettomuuspolin lekuri kirjoitellut nuo lääkkeet..

Itsellä oli kans epäillys endosta kovien kipujen vuoksi, ultratessa oli viitteitä sinne päin mutta ei kuitenkaan näkyvästi. Lekuri totesi aikanaan että mahd. raskaus saattaa auttaa asiaan.Tilannetta seuraillaan josko sinne joskus jotain kehittyy. Kannattaa tutkituttaa kyllä jos on kipuja oviksen ja menkkojen välissä, pitkät ja runsaat kuukautiset kovine kipuineen, jotka usein säteilee rankasti koko alakroppaan.
 
Mulla on ollut pitkään tosi kovia menkkakipuja,tärinäkipuja ja ongelmia vessakäyntejen kanssa menkkojen aikaa. Sattuu vessakäynnillä niin paljon et meinaa taju lähtee :/ ehkä kuukaudessa on muutamia päiviä kun ei kipuile.muuten on jonkin asteen kipuiluja.
Ultralla ne katto ja ekas ultras ei näkyny mitää muutakun ehkä kotain endoon viittaavaan. Nyt tokassa näkyi jo endo. Ja nyt sis leikkauksessa selvii sit se kuinka paljon oileasti oli.

Ihmeessä menet tarkistamaan jos epäilys on! :)
 
Joo täytyy kyllä käydä. Soittelen heti maanantaina lääkäriaikaa jos sais lähetteen gynelle. Eipä oo tullu aikasemmin mietittyä mikä vois olla. Kaikki äkkinäiset liikkeet sattuu menkkojen aikaan esim. Istumaan meneminen. Isompi hätä kivuliasta(tuntuu kohdussa) Tamponeja en oo pystyny moneen vuoteen käyttää ja sitä jo joskus ihmettelin ja sanoin miehelle et nyt sinne tutkimuksiin, mut sit tulinki raskaaks ja se vaan jäi. Tosiaan kun viime kierrossa kirjasin oviksen jälkeen oireita päivittäin ylös niin eriasteista kipua lähes päivittäin.
Esikoisesta kävin julkisella puolella rv 6 ultrassa kun epäilyksenä oli kohdunulkonen ja silloin lääkäri mainitsi kolleegalleen jostain melko suurista kystista, mutta niistä ei sen enempää mainittu enkä itse kiinnittänyt huomiota muuhun kuin näytöllä näkyvään herneen sydämen sykkeeseen 2 vuoden odotuksen jälkeen.
Voihan se olla että kaikki kunnossa ja huono tuuri vaan että kestää, mutta jos nyt sais asioita hoidettua edes vähän eteenpäin.
Tässä kierrossa aion ottaa hömppäkonsteja kokeiluun: Vehnänalkio-öljyä koko kierroksi, greippimehua ovikseen saakka ja oviksesta dpo 7 lasi punkkua :) (esikoinen ainaki kiinnitty häitä edeltävän tissuttelu viikon aikana) :) kaikkea sitä epätoivoisena kokeilee..
Pahoittelut pitkästä avautumisesta!
 
En oo kokeillu, mut lukenu oon :) ehkä sitä seuraavaan kiertoon, pitäis käydä vaa ostaa sitä greippumehua ja öljyä ettei tuu kiire kun nyt jo kp3. En oo aikasemmin kokeillu yhtään mitään. (multivitaa, kalaöljykapseleita ja foolihappoa syöny pitkään). Primaspaniakin harkitsin kokeilevani kun melko korkea hb, mutta taidan kuitenkin eka jutella lääkärille :)
 
Viimeksi muokattu:
Kaikkea kannattaa kokeilla :) Yritän tässä kierrossa ottaa mahdollisimman rennosti (helpommin sanottu ku tehty). Miehelle tullu kiukuteltua koko viime kierto ihan turhasta. Muutenki pinna tosi kireellä koko ajan. Kiva sitte väkisin yrittää pupuilla oikeeseen aikaan.
Nyt saa siivous ja muuttolaatikoiden purku jäädä hetkeks ja keskityn tekee jotain kivaa ja ulkolemaan :)
 
Mimmi Itse olen ollut mies- sekä naislääkärillä. Omakohtaiset kokemukset on olleet hyviä mutta naiset on olleet hiukan empaattisempia, mieslääkärin kanssa ei itsellä ne ajatukset ja kemiat kohdanneet, hän teki vain työnsä..:)
 
Tärppionnea Surusilmät :)

Mun poppakonstit lähti käyntiin ehkä vähän myöhässä. En löytäny kaupasta greippimehua. Jotain sokeri litkua löyty mut päädyin ostaa tuoreita greippejä. Vehnänalkio-öljyä maistoin vasta tänään (yök). Punkkuvaihetta odotellessa...
 
Jahas, nyt sitten alkoi piinailu. Tänään dpo 1. Taitaa kyllä mennä tämä yritys harakoille. Isäntä kun onnistui suihkimaan tavaransa enempi lakanoille, kuin sisuksiin. Ja sitten vielä toisena päivänä homma yksinkertaisesti lopahti. Kyllä tämä miehellekin on stressaavaa, vaikka kuinka koittaa ajatella, että ei tässä mitään hätää ole. No tänään nyt sitten alkaa lugesteron 200mg joka ilta tonne dpo 15 asti.
 

Yhteistyössä