2 vuotiaat maalismasut

Maalismasut 2009:stä vauvatuneet


19.2.09
Fasu poika

23.2.09
Vihvi tyttö

25.2.09
Upupaepops tyttö


28.2.09
Niinu86 tyttö

muty tyttö

1.3.09
Cattitude poika

2.3.09
Soraya poika

Agda poika

3.3.09
Iines79 poika


4.3.09
memppuli tyttö


5.3.09
Hemptu poika

AnttuLiisa poika


6.3.09
Marais poika

Eeeva tyttö

7.3.09
cadillac poika

Misstra poika

10.3.09
jossu84 tyttö

ärrieri tyttö

11.3.09
lotta-75 tyttö


12.3.09
Mimmukka81 poika

16.3.09
Kaa poika 2:n LA 25.7.2010
päksy79 tyttö

17.3.09
Minea24 poika


18.3.09
Mökin muija tyttö

Minilla tyttö

19.3.09
Riksu poika


20.3.09
Zoe-F poika

Viola-85 tyttö

21.3.09
m a r z a tyttö
3:n LA 1.10.2010

22.3.09
Halfcafnonfatlatte tyttö

Mama22 tyttö

25.3.09
MarsuJaSiskit tyttö
Aplo tyttö
2:n La 21.9.2010 poika
lupaus

27.3.09
keiju77 poika


28.3.09
kaatjuska tyttö

outius tyttö

29.3.09
ekakertalainen tyttö

Suski90 poika


1.4.09
Sissi78 tyttö


3.4.09
Danjuska tyttö


4.4.09
Misa75 poika


5.4.09
minde83 poika



Mukana pyörijät:
Outius
Zoanne
Danjuska
Suski90
Marza
Riksu
Päsky79
Muty
Kaatjuska
upupaepops
Cadillac
Fasu
Aplo
Marsu Ja Siskit

Edelliset ketjut:
Kevään ketju **Maalismasut 2009:stä vauvautuneet**
Kesän ketju Maalismasut 2009:stä vauvautuneet, kesän ketju
Syksyn ketju Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *syysketju*
Talvi ketju Maalismasut 2009:stä vauvautuneet *talviketju*
1-2v.ketju http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsi-kasvaa/taaperot-1-2v/1659267-maalismasut-2009-a/sivu20.html
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille todella pitkästä aikaa!!!
Me ollaan täytetty 2v. ja nyt alkaa Weetillä puhetta tulemaan, joka päivä enemmän ja enemmän ja sellainen matkija apina :D
Meillä ollut korvatulehdus kierre vaivana ja tälläkin hetkellä kuumeessa poju ja uudesta työpaikasta heti sairauslomalla pojan vuoksi ja mua stressaa jo se, että joudun soittaa sinne että TAAS poissa töistä (mies kun ei voi nyt olla kun kiirettä). Luulevat vielä mua oikeesti lintsariksi. :(
Perjantaina olis taas putkitus, mutta katsotaan jos sinne asti päästään kun jos kuumetta edelleen niin tuskin sitten...ja mä haluun ne PUTKET!!!

Onnea kaikille vauvaantuneille, ihanaa olis sellanen tuhiseva käärö, alkaa olemaan niin iso toi poju jo...snif

Kevät terv, Fasu ja Weeti
 
Moikka! Oon myös maalismasu 09( tyttö syntyi 01.04.09), ja seurannu tätä ketjua alusta asti, mutten oo aikasemmin kirjotellu. Nyt oli vaan pakko kommentoida Riksulle tota umppariepäilyä yms., että multa leikattiin umppari viikolla 23+5 ja meni tosi hyvin; tai olihan sitä tosi pitkään kipeenä, mut muuten ei mitään ongelmia ja tyttö meni vielä 2vko yliaikaiseksikin ja syntyi käynnistämällä, ettei ainakaan meil vaikuttanu niin, et ois syntyny ennenaikasesti:D. Ja hyvä kun leikattiin, koska oli jo osaksi kerenny puhkeamaan ja oli hetkistä kiinni; ettei ois käyny huonommin:|. Onneksi lääkärit ei ennen leikkausta kertonu mulle mitään noista vaaroista, koska oisin varmaan ollu viel enemmän paniikissa. Kun kysyin suoraan, et onko vaaraksi vauvalle, ni sanoivat vaan, et on ennenkin leikattu raskaanaolevia, ettei se niin tavatonta oo. Mutta siis toivottavasti syy sun mahakipuihin selviää, eikä olis mitään vakavaa!

Hyvää kevättä kaikille muillekin:)
 
heippa

Sissille
tervetuloa mukaan kirjoittelemaan =)

Zoanne
: Tsemppiä tuohon vaiheeseen! kyllä viikossa varmasti helpottaa.. tai sanotaanko että parissa päivässä huomaa että äiti on tosissaan ja viikossa koko tuti unohtunut ( ellei ole samaa luokkaa kun meidän neiti ;) )

jenna, kohta 2v: 84,8cm ja 11.6kg.

nyt ei jaksa muuta.. väsy, puhki, poikki.
 
Jee, uusi pino, kiitos Outius!

Mekin oltiin tuossa 2-vuotisneuvolassa. Pituutta oli 91cm ja painoa 13,5kg, ei enää uskoisi että neiti painoi syntyessään 2320g! Isäänsä taitaa tulla pituuskasvussa, meidän suku on aika teletappikansaa. Kivasti meni neuvola, sitä etenkin terkka ihasteli kun Mimosa kyselee jo paljon kaikkea. Kuulemma vasta 3-vuotiaana odotetaan semmoista. Tuttihan meillä on vielä käytössä ja sen jätin terkkarille mainitsematta... :ashamed:

Zoanne - mielenkiinnolla odotan raporttia tutistaluopumisoperaatiosta :D Oletteko muuttaneet uuteen kämppään, vai miksi mulla on sellainen mielikuva että asuitte kolmiossa?

Sissille tervetuloa! Ja mutysta olisi mukava kuulla, toivottavasti operaatio on mennyt parhain päin!

Huhheijaa, mies ei sitten päässytkään sinne Israeliin. Lähtö olis ollut su-ma välisenä yönä ja la-su-yönä mieheen isko norovirus, jota on ollut niiden työpaikalla jo pitkään. Mulla on vielä kamala oksennuskammo, olin pari päivää ihan paniikissa että koska minä ja Mii aletaan halaamaan pyttyä. Ihan ihmeen kaupalla ollaan selvitty ilman tautia! Tai siis periaatteessahan se voi vielä tarttua, noro kun ilmeisesti elää pinnoilla yli viikonkin eikä kuole desinfiointiaineeseen. Mutta mä uskottelen ainakin ettei meihin enää tartu :)

Jokos ootte kevätvaatteita hankkineet? Mä olen jo haalarin, kengät ja saappaat löytänyt. Vielä parit hanskat ni kevät saa tulla. Täällä on ilmatieteenlaitoksen mukaan vieläkin yli 40cm lunta, joten ihan hetkeen ei kyllä toppahaalarista päästä - alkaa kyllä pikkuhiljaa kinnaamaan 86-senttinen haalari, mutta tuntuis tosi turhalta enää ostaa uuttakaan.

Iloisia synttäreitä tuoreille 2-vuotiaille ja luntasulattavia auringonsäteitä toivottavat

upupa ja Mimosa 2v1kk
 
Huomenta kaikille! Ja iloiset synttäri onnittelut kaikille 2v täyttäneille!!!! :)
Empun synttäreitä on julittu ja viel jatkuu :) perjantaina juhlittiin kotosalla ilmapallojen ja serpenttiinien kera,tanssittiin niin että talo tömis :D ,ulkoiltiin ja vieraita kävi. Duploja sai lahjax. Illasta myökii annettiin meijän lahja; nalle puh duploja :) tykkäs kovasti!! Sunnuntaina jälleen juhlittiin->vieraina mummi,ukki,täti,serkku ja pari koiraa,piettiinkii ulkopippalot ja vietettii aikaa mäkee laskien ja pihalla riehuten :) ja kepin nokassa paitettii makkaraa :) oli oikee ihanaa! Ja sisällä kahviteltiin herkkujen kans. Emppu sai lahjax paidan,housut,kerhotossut ja lenkkari rahan.
Eilen oli niin hauska!!! ku Emppu miulle niin selitti et "oon ollu kilttinä,oon saanu lahjoja,pukilta" :heart: voi höppänä!! Joulu ihan viel mielessä!!!!
Tänään sit juhlat jatkuu ku mummo ja pappa tulee käymään.
Meillä päivät menee mukavasti leikkien ja ulkoillen. Kaverin lapsukainen käy leikkimässä. Ja nyt uutena juttuna on et perjantaina alotan iltatyön. Ihanaa et saan olla tyssien kans :heart: ei tarvii viiä tyssejä hoitoon. Muutomana päivänä viikossa ja ei oo montaa tuntii.
Kuhmuja tulee Empun päähän nyt oikeen rytinällä. Kynnykseen kops ja sit se kuhmu ei oo viel ees parantunu kokonaan ni kops suoraan kaappia päin ja ihan viereen uutta kuhmuu!!! Ja tänää ois sit tarkotus ottaa 2v kuvat. Saas nähä mite onnistuu ku niin herkästi saa itkupotkuraivareita!!!
Meillä välillä oli jo kevät vaatteita päällä kun toppavaatteissa olivat niin hikisiä.
Empulta ei oo leikattu viel kertaakaa hiuksia. Saa noista ihan pienen ponnarin :) Minniltä mie oon ite leikelly.
Empusta on tullu iso tyttö ku ei juo enää nokkamukista ruokapöyvässä vaan iha mukista!!
Meillä ei oo vielkään tärpänny..:( ..jospa se siitä :)
Kohta valmistelemaan aamupalukkoo. Emppu kattelee aamun lasten ohjelmia,Minni o viel nukkumassa.

Päivän jatkoja!! :)

~ Marsu ja siskit ~
 
Zoanne: ei mun mielestä haittaa mitään, jos se sitä tuttia vielä vähän aikaa maiskuttaa :D
Mä muistan ku yritin Japelta tuttia pois ku se oli 1,3v ni eihä siitä tosiaa mitää tullu, mutta nyt ku otin tosiaan sen tutin öööö... millos mä otinkaan, joulukuussa? Ni tosi reipas poika on ollu: ei mitään itkua, ei siis sitä vähääkäään! Mä en tienny et se noin helppoo ois voinu olla.
Sulle tosiaan kärsivällisyyttä asian kans, ja voimia sit siihe tilanteesee ku uudestaa kokeilet ;)
tsemppiä!

Täällä Jappeli täyttää huomenna 2-vee, juhlista ei tietoakaan :D Tuskin edes pidän, ei paljoo kiinnosta pitää niitä, ku pelkästää eksän porukka olis tulossa, eikä niilloo ennenkää kiinnostanu tuo poika! Kotona tuolla lapissa oon jo synttärit pitäny :)

Täällä alkaa jo olo käydä paksuks, viikkoja nyt 28+3 :D Vauvi puskee kylkiluiden alle niii että tuntuu että katkee :D
 
Huomenia! Kaffetta täällä. Lapsia tulee leikkimään,niinku joka päivä. Minni viel nukkuu. Emppu heräilikii yöllä taas ja oli muuteskii aika hankalaa se unille käynti. Yöllä itkeskeli ja höpötteli palloista ja jotai että tippuu. Ja joskus ennen viittä..ku nukku siin miun viekussa ku muute ei uni tullu..ni lähtiki sit lattialle ja siel itkeskeli ja ku huomas et oli tyyny tippunu lattialle ni kävikii sit siihe nukkuu rievun ja unikaverin kans :) Äske sit heräs itkien ja seuraavax otti tirsat olkkarin lattialla. Nyt haukottelee ja kattelee aamun lastenohjelmia. Joka aamu kyllä pyytelee risto räppääjää!! mut eihä se ain akäy!!! :)
Uu :) telkkarissa näkyy vauva..voih..niin ihanaa ois ku se tärppäis.. :)
Tuassiisa se sama kysymys,et mitä ootte pukenu lapsosille tuonne ulos nyt päälle??
Päivän jatkoja! :flower:

~ Marsu ja siskit ~
 
heipat

Suski:
Ite kattelin just poitsun 2v mittoja niin oli ollut 14,5kg ja 88cm.. Huomattavasti jytäkämpi kuin pikkusiskonsa :D

Upupa: teillähän on pitkä neiti siellä =) Voi kun toinen on pikkuinen syntyessään ollut!


Välikausi haalarit on molemmille ostettu. jennalle löysin reimatecin haalarin huutonetistä.. Samanmallinen kun entinen, mutta erivärinen ja isompi. Entistä kokeilin päälle niin hiukan ahtaalle näytti 80cm:n puku.. hätätilenteessa kyllä menis, mutta ei ole kiva liikkua jos kirraa yhtään. Poitulle löysin kans sattumalta sieltä puvun.. minusta tuon ikäisille on paljon vähemmän pukuja käyettyinä, mitä Jennan ikäisille.. Syynä lienee, että ovat jo sen verran kovemmalla käytöllä tuon ikäisillä. Poitsulle oastin myös vikingin lämpökumpparit kirpikseltä kun hyvät löytyi. Talvikengät on jo siinä kunnossa etteivät kosteutta juurikaan pidä.
Nyt kun tulis vaan se KEVÄT! mittari näytti tänä aamuna -21 :O

lapsilla tänään hoidossa valokuvaus =) Jennalle laitoin mekon päälle niin sanoi että "nätti" :D

viikonlopuksi mennään minun porukoille synttärijuhlia viettämään. Näkee taas sukulaisiakin :)
Jennalle on lahjaksi ostettuina kolitistakki ja titi-nalle palapeli.

Meillä meni la-su välinen yö valvoessa :( Annettiin jenskun syödä mämmiä pe ja la aamuna.. todellista herkkua näytti olevan! Sitten alkoi yöllä ihon kutina ja herättiin jennan kanssa sitten rasvaamaan iho ja ottamaan zyrtec tipat, että ois helpompi olla.. sitten juotiin kaakaota ja leikittiin nukeilla keskellä aamuyötä :LOL: voi kai yönsä noikin käyttää. onneksi saatiin aamulla nukuttua sitten pitempään.
 
Aamu kaffetta ja risto räppääjää :D huomenta vaan! Emppu on heränny ja oli niiiin onnessaan ku sai kattoo räppääjää,ja iha sen takii ku ei oo aamun lasten ohjelmat alkanu. Minni se varmaan taas nukkuu paukuttelloo ties mihi asti..ilmeisesti 4v tarvii unta. Yö oli kyl täälkii valvomista,Emppu vaan itkeskeli ja se oli semmosta itkupotkuraivari itkuu,eli suoraa huutoo!!!

~ Marsu ja siskit ~
 
Moikka!

Oon tainnut kokonaan jo tippua täältä pois :( Nyt kun tämä meidän vauvakin alkaa olla jo isompi, niin päivät ovat niin vauhdikkaita, ettei illallakaan oikein jaksa mitään kummempaa tehdä.

Onnittelut kaikille 2 vuotiaille :flower: :heart:

Meillä juhlittiin koko viime viikonloppu. Aika paljon vieraita kävi ja oli kyllä aika touhukas viikonloppu.

2-vuotisneuvolassa käytiin viime viikolla. Oli samaan aikaan pikkuveikan puolivuotisneuvola ja yksinään näiden kahden kanssa jouduin siitä suoriutumaan. No, aika hyvinhän se reissu kuitenkin meni.
Pituus: 90cm
Paino: 13,2kg
2-3 sanaisia lauseita jo puhuu, pottailu sujuu jo melko hyvin. Hyvin kasvaa ja kehittyy.

Ensimmäinen hammashoitajakäyntikin oli tuossa viime viikolla. Hampaat ovat hyvässä kunnossa. Eikä sitä mutans-bakteeria ole suussa ollenkaan. Eli ei vaaraa, että reikiä tulisi. Ainut vaan, että tutin syömisen takia suussa on jo avopurenta, joten tutin syönti loppui sitten samantien.
Itse jouduin pienenä olla kuusi vuotta oikomishoidossa, kun hampaani olivat niin huonoiksi päässeet tutin syömisen takia. Samaa en siis halua tytölle.

Me vietiin tutit hiirivauvoille. Kaivettiin ulos kuoppa, jonne tutit jätettiin. Seuraavana päivänä mentiin katsomaan kuoppaa ja "hiiret" olivat jättäneet tuttien tilalle Minni-hiiri pehmolelun. Tyttö otti pehmon ja lähdettiin sisälle ja sitten vielä sanoi, että "heippa tutit!"
Muutamana iltana ja päivänä unille käynti kesti normaalia pidempään mutta nyt nukahtaa lähes samantien kun sänkyyn viedään. Että meillä tuo tutista vieroittuminen kävi todella helposti.

Hiuksien leikkaamisesta. Meidän tytöllä on melkein pidemmät ja paksummat hiukset kun mulla :D Parturiin en ole tyttöä vienyt vaan olen itse pari kertaa leikannut otsahiuksia. Nykyään ei oikein anna olla ponnarin päässä, joten on vähän epäsiistin näköinen, kun hiuksen ovat pitkin naamaa. Pitää pinneillä ja ponnarilla vaan sitkeästi yrittää kesyyttä tuo pehko :stick:

Jokos teillä uhmaillaan? Tyttö on jo pidemmän aikaan sanonutut "EI" lähes kaikkiin tilanteisiin ja omaa tahtoa todella löytyy. No ei siinä mitään, mutta nyt parin viime päivän ajan on saanut sellaisia kohtauksia, että olen ihan helisemässä :headwall:. Siis saa raivareita ihan joka jutusta. Raivareiden aikana usein tavarat lentelee. Mm. tänään kaupassa heitti lasisen ruokapurkin lattialle ja rikkihän se meni!!!
Pitää vaan koittaa pysyä itse rauhallisena ja jotenkin saada tyttö tajuamaan, ettei voi viskoa joka juttua, mikä käteen sattuu! Neuvoja? Miten pienestä, ihanasta, kiltistä, tottelevaisesta tytöstä voi muuttua yhtäkkiä tuollainen riiviö :headwall:

Nyt koitan taas päästä teidän juttuihinne mukaan ja pyrin myös kirjoittelemaan aina kun siihen sattuu sopiva tilaisuus.
Ja anteeksi tuo omanapainen teksti :ashamed:
 
Heissan! Mietin että miten miulla tuossa lilypie jutussa on tänään sama päivä kun eilen,,elikkä siis eilen oli ne päivät mitkä ois pitäny juts tänää olla..hmm noh kummallista.
Aamupalukat tääl syöty. Yö oli taas vähä katkonaista ku Emppu sai itku kohtauksia ja ku ne ei tunnu loppuvan millään...kaffeen voimalla alkaa miulla..haukotus.. Lapsukaisii tulee kohta leikkimään. Huomenna miulla alkaa sitten se iltatyö,pikkase jäntskättää et mittee kaikkee miun tehtäviin kuuluu..sittehä sen näkköö.
Kissan otin eile sisälle ni joha se oli ittesä johonkii telonu ku jalasta tul verta..sitä sit putsailin lauvuaarissa..ja en oo ikinä niin luottavaista kissaa tavannu..siin se istuu nakotti ja mie sain pestä ja sit kuivata et näin missä haava..ja eikös se pulpunnu..yläkertaan sit hakee lääkekaapista sideharsoo ja sit tekee kiristyssidettä..senkii anto niin mukavasti laittaa ja ei ees oo vielkää repiny sitä pois!! ja naamassakii joku naarmu.. Ja ulkona kävin taskulampun kans hiipparoimassa ni en nähnä missää verijälkiä.. Noh kohta lasten kans ulos ni samalla tutkin ympäristöö.. Vaatteen viikkaustakii ois tänään tiiossa. Ei voi oikee huomiselle jättää ku huomenna ensi päivä lasten kans ja illasta sit töihi. Ja lauantaina kans.

Aplo: ihana teillä toi tutin jättäminen hiirivauvoille :) ja että olivat hiiret sit antaneet pehmon tilalle :heart:
Tuassiisa se meijän Emppu sai jonkun raivarin!! ei mikään onnistu!! et tosiaan on jo uhmaa ollu jonku aikaa! Ja semmoset itkupotkuraivarit saa et helposti satuttaa itteesä ku riehuu! Ja en tiiä et mikä oikee auttas ku syliin ei haluu vaa rimpuilee ku mikäkii ja ei tosiaan pysty pitää sylissä! Ja yleensä tunkeutuu johkii nurkkaan tai muuhu pieneen tilaa et varsi saa itteesä satutettuu ja tosiaan jos joku sattuu käteen ni se kyl viskataan. Ja nytkii kömpii tuonne meijän sänkyyn ja itkee ja kiljuu ettei pääse ja pyytää apua,mut ku menee auttamaan ni huuto kovenee ja kiljuu et elä elä elä! Et mitäs sit pitäs tehä,antaa vaa raivota? Yölläkii ku sai tuommosen kohtauksen ja mie nostin syliin ja laskin lattiile ja nostin syliin ja heijasin ja vaikka mitä ja vein valoon ja sanoin jopa et nyt rauhotu tai mie laitan siut ulos!!! Noniin,nyt toinen tuli pois sängystä ja sain ottaa syliin :heart: ja taas on hyvä olla,,ainakii sen hetken :D

Mutta nyt myö ruvetaa valmistautuu pihale lähtöön ja napataan tuo meijän kisukii mukkaan.
Mukavaa päivää kaikille!! :flower: ja onnittelut kaikille 2 vuotiaille!! :flower:

~ Marsu ja siskit ~


 
Heips! Tääl o kax nuhanunnuu..ja Minnillä äänikii melkei katoaa välillä..voi pieniä..
Täälkii Emppu höpäjää 4 sanan lauseita,puhe on oikeen selkeää.
Ulkona juoksennellaan ja sit osataan kyl nousta ylös mut ei oikeen haluta..kehuilla ja kannustuksilla sit ollaan oikeen polleita ku ite pääsee nousee seisomaan vaikka lunta onkii paljon.
Tänää mie sit lähen ekaa kertaa iltatöihin. Tyssit saap laatuaikoo iskän kans.
Nyt koitan taas tota lilypie juttuu..ois niin mukava et se toimis ja laittas oikeet päivät..

~ Marsu ja siskit~

 
Heissan! Missäs kaikki on ja mitä ootte touhuillu? Empun synttäreitä taas eile vieteltiin ja tänäänkii tulee vieraita. Lahjax eilen sai duploja mis oli koira,kissa,pupu,mummeli,tyttö,kassakone ja sit sellanen kaupan hyllykkö..Emppu tykkäs kovasti :)
Mie oon kahtena iltana käyny iltatöissä,eka kolme tuntinen oli aikasta rankka,eile yllätyksex meni kax tuntii ja oliki oikee mukavaa. Ja tyssit o ollu kumpanaki iltana 8 tienoilla pötköttää,et ei viel nukkumassa mut kuiteskii. Mihis aikaa teillä käyvvään yöunille? Entä mihi aikaa heräillään? Minkäs pitusia päikkärit?

~ Marsu ja siskit ~
 
Ei mein poika oo nukkunu päikkäreitä kohta vuoteen, se vaan jätti ne ykskaks, enkä jaksanu tapella asian kans :) Toivotaan ettei pikkuvelikään nuku ;) Illat on helpompia! Meillä poika täytti 2-vee 29.3 ,yhet synttärit on jo pidetty, mut toiset pidetään 25 pv :)

susku + :heart: 29+2
 
Huomenta! Täälläpä on hiljasta.. :wave: missä ootte??!!
Emppu just heräs ja halus kattoo risto räppääjää =)
Aika liukkaalta ja märältä vaikutti toi piha,kurapökät varmaa ja kumpparit ni ei tarvii lätäköitä väistellä.. :cool:
Nyt kahvia ni jos tästä vaikka heräilis, 6 oon heränny.. |O

~ Marsu ja siskit ~


 
outius kitos uudesta pinosta :)
ja vihdoin tämän löysin ;) kerkesin jo vanhaan pinoon pistääkkin että missäs se meidän uus on.
tässä meidän pojun 2 vuotis neuvolan mitat paino 14 pituus 92.6 iso poika :)
uhma meiltä löytyy....omaa tahtoa on ja paljon mutta useinmiten periksi en anna.
kaupassa välillä kärryssä kun istuskelee saa kauheita kiukku kohtauksia kun ei saa esim. nannaa.
minä vaan jatkan ostoksia kaikessa rauhassa ja sanon ettei tuo huutaminen auta mitään.
siinäpähän ihmiset katsoo mitä lapsi huutaa. en anna sen häiritä kun ei mikään auta. aika äkkiä se sitten loppuu kun jere huomaa ettei äippä anna periks :)
nyt ruvettiin meillä odottelemaan kevättä kun laskettelu loppui täällä etelässä :(
ja se lumi sais sitten sulaa ja äkkiä että pääsee ulkohommiin :)
terveitä ollaan nyt oltu jo yli kuukauden joten jospa ne talvipöpöt jo lähtivät pois.
ja sitten jotain todella ihanaa ++++++++++++++++++++++++ :heart::heart::heart::D
 

Yhteistyössä