Järkyt menkat/vertaistukea

Ikää täynnä 46, joitain vuosia menkat ovat olleet runsaammanpuoleiset 2-3 ensimmäistä vuotopäivää.
Ajoittain on ollut myös viikkoa ennen vuotoa vaihdevuosityyppisiä oireita tai PMS juttuja; itkuisuutta, alakuloa, herkkä ärsytyskynnys...
Nyt tässä kuussa kun menkkojen piti olla lopuillaan, vimppa tuhrupäivä, ne alkoikin uudelleen !!
Tuli hieman sex...tailtua ja seuraavana päivänä ihan järkky lorina !! Kun olin paikoillaan jonkin aikaa ja nousin siitä ylös niin valui yli äyräiden ja seassa valtavia hyytymiä.
Päivytykseen soittamalla sain Cyklokapron reseptin ja pari tabua otettuani homma rauhoittui vuorokaudessa.
Mutta hirveä pelko jäi, mitä tämä mahtaa olla?
Vertaistukea kiitos, onko muilla ikätovereilla ollut vastaavaa, yksin pähkäilemällä tulee hulluksi.
 
Liittyy kyllä vaihdevuosiin uskoisin. Itselläni alkanut "sekoilemaan" sen jälkeen kun laitatin hormonikierukan jonka tosin poistatin kuukauden sisällä. Gynekologi sanoi että vaihdevuosien kynnyksellä saattavat vuodot mennä joko niukemmiksi tai runsaammiksi. Itse kävin juuri viime viikolla Gynekologilla ja ultrattiin eikä siellä onneksi mitään pahaa näkynyt, sainkin noihin runsaisiin vuotoihin samaisen reseptin. Ai niin ja ikää minulla 49.
 

Yhteistyössä