Jestas minkä hintanen kosmetologikoulutus!

  • Viestiketjun aloittaja Lottis
  • Ensimmäinen viesti
Lottis
Kyselin puhelimella tuosta kosmetologin koulutuksesta ja juttelun lopuksi tuli puhetta hinnasta, niin sit meninkin puhelimessa sanattomaksi :/ ystävällinen täti kertoi koulutukselle tuevan hintaa sellaset reilut 4000euroa! Kyseessä siis kosmetologikoulu Tampereella. Tiesin kyllä että maksaa jotain, mutta et noinkin monta tonnia, huh. Kosmetologin koulutus kiinnostaa vaan niin paljon, mut en kyllä tollasia rahoja kovin äkkiä kasaan saa :(
 
Lottis
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Etkö halua ammattikoulussa opiskella?
Haluamisesta ei ole toki kiinni, kuulin vaan tuosta koulusta niin halusin soittaa ja kysellä asioista. Mutta tuo hinta kyllä laski kiinnostusta roimasti, että kyllä se taitaa sinne ammattikoulun puolelle mennä :) kai sinne voi "vanhakin" hakea ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lottis:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:
Etkö halua ammattikoulussa opiskella?
Haluamisesta ei ole toki kiinni, kuulin vaan tuosta koulusta niin halusin soittaa ja kysellä asioista. Mutta tuo hinta kyllä laski kiinnostusta roimasti, että kyllä se taitaa sinne ammattikoulun puolelle mennä :) kai sinne voi "vanhakin" hakea ;)
Ei niissä taida olla ikärajoja. :D Toki aikuispuolellekin voi hakeutua, jos ei jaksa teinien naamoja katella.
 
Kettukarkki
Alkuperäinen kirjoittaja Lottis:
Haluamisesta ei ole toki kiinni, kuulin vaan tuosta koulusta niin halusin soittaa ja kysellä asioista. Mutta tuo hinta kyllä laski kiinnostusta roimasti, että kyllä se taitaa sinne ammattikoulun puolelle mennä :) kai sinne voi "vanhakin" hakea ;)
Hae aikuiskoulutukseen, niihin on yhteishaku yleensä nuorten yhteyshaun jälkeen. Ota selvää netistä koulujen sivuilta missä alkais mahdollisesti jo syksyllä aikuiskoulutksena :)

Niin ja toi hinta selittyy ihan sillä, että koulu on (ilmeisesti) yksityinen ja kustannat joka euron itse toisin kuin verovaroin rahoitetussa ammattioppilaoitoksessa.


 
Joo kyllähän sitä vanhanakin voi mennä :D
Itsellä mielessä mennä (tai siis hakea ) tässä muutaman vuoden päästä ammatikouluun jos konditoriahommat vielä kiinnostaa..Sitten sitä kyllä ollaan jo varmaan 30 ikäisiä mutta mitäs tuosta.Sillä alalla taitaa olla paljonkin vanhempaa porukkaa koulussa
 
Lottis
Alkuperäinen kirjoittaja Kettukarkki:
Alkuperäinen kirjoittaja Lottis:
Haluamisesta ei ole toki kiinni, kuulin vaan tuosta koulusta niin halusin soittaa ja kysellä asioista. Mutta tuo hinta kyllä laski kiinnostusta roimasti, että kyllä se taitaa sinne ammattikoulun puolelle mennä :) kai sinne voi "vanhakin" hakea ;)
Hae aikuiskoulutukseen, niihin on yhteishaku yleensä nuorten yhteyshaun jälkeen. Ota selvää netistä koulujen sivuilta missä alkais mahdollisesti jo syksyllä aikuiskoulutksena :)

Niin ja toi hinta selittyy ihan sillä, että koulu on (ilmeisesti) yksityinen ja kustannat joka euron itse toisin kuin verovaroin rahoitetussa ammattioppilaoitoksessa.

Onko tuota kosmetologin koulutusta siis aikuiskoulutuksenakin? Enpä tiennytkään, tarviipa alkaa tutkimaan asiaa ;) Yksityinen koulu juu oli tuo mistä kyselin ja hintaa tosiaan tulee reilusti yli 4000euroa, kun tuon hinnan päälle lasketaan vielä työvaatteet ja tarvikkeet n.400-600e. Sanoi laittavansa esitteen tulemaan postissa, siinä sitten tarkemmin tietoa kaikesta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lottis:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Yksityisestä kosmetologikoulusta valmistut diplomi-kosmetologiksi. Amiksesta Suomen kosmetologi yhdistyksen-kosmetologiksi.
Ok, kiitos tästä tiedosta :)
Itse olen kosmetologi (amiksesta) ja meille opetettiin, että kun suorittaa minkä tahansa diplomin, on diplomikosmetologi! Ollaanko saatu väärää tietoa?
Kosmetologiyhdistykseen kyllä liitytään itse ja siihen voi liittyä, kun vaan on kosmetologi. Koulutuspaikasta viis.
 
omppu
Ihan pikkaisen on oikaistava tutkintonimekkeitä! Nuorisoasteen koulutus kestää 3 vuotta ja siellä suoritetaan kauneudenhoitoalan perustutkinto nimekkeellä kosmetologi siis 120 opintoviikon koulutuksena. Yksityisissä kouluissa valmistava koulutus kestää vähemmän (riippuu koulusta), ja sama tutkinto suoritetaan aikuisten näyttötutkintona. Eli koulutuksen lopussa pidetään tutkintotilaisuus, jossa käytännön näytöin suoritetaan sama 120 opintoviikon laajuinen kauneudenhoitoalan perustutkinto nimekkeellä kosmetologi. Tulos on siis sama! Riippumatta siitä, mistä kosmetologiksi valmistuu, hän voi liittyä Suomen Kosmetologien Yhdistykseen (SKY) ja sen jälkeen tituleerata itseään SKY-kosmetologiksi.
Diplomikosmetologi on vanhentunut nimike ja sitä käyttivät yksityisistä kouluista valmistuneet silloin kun vielä tätä alalle pätevöittävää näyttötutkintojärjestelmää ei ollut. Eli nykyään kaikki ovat tutkinnon suorittaneita kosmetologeja riippumatta koulutustavasta. Kummatkin koulutustyypit ovat siis ok, ja jatkokoulutusmahdollisuudet ovat avoinna perustutkinnon suorittaneille.
 
-perhonen-

Niin olen itsekin miettinyt alan vaihtoa juuri kosmetologiksi ja olisin kiinnostunut aikuiskoulutus mahdollisuuksista esim. Treella? Löysitkö ammattikoulun puolelta aikuisopiskeluna tuota kosmetologi koulutusta?
 
Mamma Tampereelta
Kehotan teitä nuoria vaatimaan kirjallisena tiedot siitä mitä koulutuksen hinta sisältää; pyytäkää yksilöidyt tiedot tulevista kustannuksista. Kesken koulutuksen tulee koko ajan kustannuksia lisää ja lisää... Jo aiemmin sovitut hinnatkaan eivät pidä paikkaansa! Hämmästelyä on lisäksi aiheuttanut se miten paljon opetusta ns. koulu sisältää puhumattakaan siitä että opiskelijat eivät saa kunnolla kahvi- eikä ruokataukoja päivän ajalle.
Hävytöntä opiskelijoiden hyväksikäyttöä eritoten sesonkiajoilla. Etsin parastaikaa tietoa valituksen tekemiselle em. firman kohdalla. Tarkastajalle olisi rutkasti töitä!
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Eikös nuo yksityiset kampaaja- ja kosmetologikoulut ole aika lailla arvostetumpia kuin amis? Eli jos töitä saa sitten takuuvarmasti, niin eihän neljä tonnia ole iso raha.
No ei kyllä ole noin, ja kauneudenhoitoalalla ei koskaan saa töitä takuuvarmasti.
 
aikuinen jo
Itse olen kosmetologi (amiksesta) ja meille opetettiin, että kun suorittaa minkä tahansa diplomin, on diplomikosmetologi! Ollaanko saatu väärää tietoa?
Kosmetologiyhdistykseen kyllä liitytään itse ja siihen voi liittyä, kun vaan on kosmetologi. Koulutuspaikasta viis.
kosmetologikouluun amikseen on vaatimuksena ylioppilastutkinto, ainakin insinööri joka opiskelee lukiopohjalta on aina diplomi-inssi. Noihin yksityisiin pääsee kuka tahansa kuka vain rahansa eteen laittaa, ei väliä vaikkei soveltuisi alalle tai taipumuksia ole.
 
"vieras"
kosmetologikouluun amikseen on vaatimuksena ylioppilastutkinto, ainakin insinööri joka opiskelee lukiopohjalta on aina diplomi-inssi. Noihin yksityisiin pääsee kuka tahansa kuka vain rahansa eteen laittaa, ei väliä vaikkei soveltuisi alalle tai taipumuksia ole.
Höpö höpö! Diplomi-inssi on ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut eikä sillä ole lukion kanssa mitään tekemistä.
 
"Heh"
Naurahdin tolle diplomi-inssille.. Eli kun olen käynyt lukion ja opiskelin amislinjalla kosmetologiksi, olen diplomikosmetologi, mutta jos olisin maksanut itseni sisään rahalla olisin vain kosmetologi.. Huh, kyllähän se tosiasiassa menee niin että ammattikorkeasta valmistuu inssit ja yliopistosta DI:t...

Loppuun: Hämeen kosmetologikoulua en suosittele kenellekään.
 

Yhteistyössä