Jestas minkä hintanen kosmetologikoulutus!

  • Viestiketjun aloittaja Lottis
  • Ensimmäinen viesti
"Jenniii"
[QUOTE="sarttu";25068990]minkähänlainen Tampereella olis tää Hymykoulu??[/QUOTE]

En tiedä koulusta muuten, mutta kävin niiden hoitolassa opiskelijalla kasvohoidossa ja ripsien värissä. Opiskelija teki paljon paremman hoidon mitä ihan ammattilais
kosmari on mulle tehnyt, jopa nukahdin hoidossa :)
 
tampereelta
Kehotan teitä nuoria vaatimaan kirjallisena tiedot siitä mitä koulutuksen hinta sisältää; pyytäkää yksilöidyt tiedot tulevista kustannuksista. Kesken koulutuksen tulee koko ajan kustannuksia lisää ja lisää... Jo aiemmin sovitut hinnatkaan eivät pidä paikkaansa! Hämmästelyä on lisäksi aiheuttanut se miten paljon opetusta ns. koulu sisältää puhumattakaan siitä että opiskelijat eivät saa kunnolla kahvi- eikä ruokataukoja päivän ajalle.
Hävytöntä opiskelijoiden hyväksikäyttöä eritoten sesonkiajoilla. Etsin parastaikaa tietoa valituksen tekemiselle em. firman kohdalla. Tarkastajalle olisi rutkasti töitä!
Tutulta kuulostaa.
 
"Merja"
Kovasti kiinnostaa myös tuo tamperelainen Hymykoulu, onko kellään kokemuksia opiskelusta kyseisessä opinahjossa? Hämmästystä herätti korkeat opiskelukustannukset (muistaakseni yli 5000€) ja italian-kielen opiskelu?!
 
"mirtsu"
Minkälainen koulutus kosmetologilla pitää olla? Pääseekö kosmetologiksi, jos on käynyt peruskoulun jälkeen vain amiksen? Entä kuinka varmasti työn saa jos ón käynyt vain peruskoulun ja amiksen? Minkälainen palkka sitten on? Oon nyt menossa 9-luokalle ja haluisin tietää minkälaisia ammatteja amiksessa ´voi opiskella. Kiitos jo etukäteen(=
 
Kosmetologi
Diplomikosmetologi on vanhentunut nimike. Nykyisin toisen asteen tutkinto (on se sitten suoritettu amiksessa peruskoulu- tai yo-pohjaisena tai yksityisessä tai pelkästään näyttötutkintona) oikeuttaa nimeen KOSMETOLOGI. Ilman mitään etuliitteitä. Sky-kosmetologi on Suomen kosmetlogien yhdikseen kuuluva kosmetologi. Sky-liite ei tarkoita koulutusmielessä mitään. Erikoisammattitutkinnon suorittanut kosmetologi on erikoiskosmetologi. Cidesco-kosmetologi nimikekin on avoin kaikille Cidescotutkinnon suorittajille.
Kosmetologin töitähän saa Suomessa tehdä kuka tahansa. Meillä ei ole lainsäädäntöä, joka vaatisi työntekijältä koulutuksen. Toki asiakkaat olettavat kaikkien olevan koulutettuja, joten oikeiden kosmetologien kannattaa mainostaa koulutustaustaansa ja mahdollisia "lisäkoulutuksia".
Itse olen ollut alalla 10 vuotta. Toimin kosmetologina suuressa yrityksessä. En ole huomannut mitään eroa amiksesta tai yksityisistä valmistuneiden osaamisen välillä. Ehkä yksityisen käyneillä on alalle pääsyyn korkeampi motivaatio, jos ovat valmiita maksamaan koulutuksesta. Itse olen amiksen yo-pohjaisena opiskellut. Eli työelämässä tärkeintä on se, että omaa koulutuksen ja pitää työstään.
Työ on vaativaa asiakaspalvelua, melko huonoilla työajoilla ja palkalla. Jos pitää ihmisistä, on empatiakykyinen ja rakastaa hemmottelua voi ura kosmetologina olla unelmien täyttymys.
 
"Tietämätön"
Hei! Onkohan Tampereella ylipäänsä nykyään mahdollista kouluttautua kosmetologiksi perus-amiksessa? Olen yrittänyt asiaa selvittää, mutta löytyy vain jotain maksullisia koulutuksia :S
 
itse koulun käyneenä 2009-2010 ja valitettavaa lukea, että paikka on edelleen samanlainen.

Meidän luokalla oli tyttö, jonka perheenjäsen menehtyi koulutuksen aikana ja kyllä, koska hän oli usean päivän poissa tästä syystä, hän joutui kaikki poissaolot korvaamaan hoitolassa lauantaisin. Me muut olimme sitä mieltä että tällaisessa tilanteessa meidän mielestämme korvausta ei tarvitse suorittaa, mutta eipä sillä ollu väliä mitä me muut olimme mieltä.

Valitettavan moni hakeutuu kouluun juuri suurten lupausten vuoksi ja siksi, että näitä viestiketjuja luullaan vain valitusvirsiksi ihmisiltä, jotka eivät osaa katsoa peiliin ja siksi että aina joka koulusta löytyy joku valittaja. Toivottavasti tämän ketjun lukee mahdollisimman moni ja ymmärtää, ettei näin moni voi olla vuosien varrella samaa mieltä toiminnasta.

Koulun "usein kysyttyjä kysymyksiä" kohdassa oli kysymys, että moniko työllistyy alalle. Vastaus oli yli 85%, eikä tämä voi pitää paikkaansa. Luokallamme oli parikymmentä opiskelijaa ja meistä alalle jäi 2 henkilöä. Edellisessä ja meitä seuraavassa ryhmässä työllistyminen suunnilleen samaa luokkaa. Lisäksi, kukaan ei ole koskaan kysynyt meiltä vanhoilta opiskelijoilta mitä olemme koulutuksen jälkeen tehneet. Tämän vuoksi tiedämme, että prosenttiluku on keksitty. Samoja prosentteja käytettiin jo 2009-2010.

Koululla huijataan asiakkaita ja opiskelijoita minkä ehditään. Kyse on ilmaisen työvoiman hankkimisesta, ei koulutuksesta. Opettajia lähti minun aikanani ja hieman koulutukseni päättymisen jälkeen kaikki loputkin sillon opettajina olleet, koska heitä uhkailtiin työpaikan menettämisellä, kun oli sairauspoissaoloja, jotka kuitenkin ovat normaaleja poissaoloja kaikille ihmisille.

Tsemppiä kouluun erehdyksissä menneille opiskelijoille ja te, jotka harkitsette kouluun hakeutumista, etsikää ensin käsiinne muutama vanha opiskelija ja kysykää koulutuksesta. Mikäli ette siis näitä kirjoituksia usko. Kyselkää ja miettikää sitten, ennen kuin hassaatte rahanne ja aikanne tähän kouluun.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
itse koulun käyneenä 2009-2010 ja valitettavaa lukea, että paikka on edelleen samanlainen.

Meidän luokalla oli tyttö, jonka perheenjäsen menehtyi koulutuksen aikana ja kyllä, koska hän oli usean päivän poissa tästä syystä, hän joutui kaikki poissaolot korvaamaan hoitolassa lauantaisin. Me muut olimme sitä mieltä että tällaisessa tilanteessa meidän mielestämme korvausta ei tarvitse suorittaa, mutta eipä sillä ollu väliä mitä me muut olimme mieltä.

Valitettavan moni hakeutuu kouluun juuri suurten lupausten vuoksi ja siksi, että näitä viestiketjuja luullaan vain valitusvirsiksi ihmisiltä, jotka eivät osaa katsoa peiliin ja siksi että aina joka koulusta löytyy joku valittaja. Toivottavasti tämän ketjun lukee mahdollisimman moni ja ymmärtää, ettei näin moni voi olla vuosien varrella samaa mieltä toiminnasta.

Koulun "usein kysyttyjä kysymyksiä" kohdassa oli kysymys, että moniko työllistyy alalle. Vastaus oli yli 85%, eikä tämä voi pitää paikkaansa. Luokallamme oli parikymmentä opiskelijaa ja meistä alalle jäi 2 henkilöä. Edellisessä ja meitä seuraavassa ryhmässä työllistyminen suunnilleen samaa luokkaa. Lisäksi, kukaan ei ole koskaan kysynyt meiltä vanhoilta opiskelijoilta mitä olemme koulutuksen jälkeen tehneet. Tämän vuoksi tiedämme, että prosenttiluku on keksitty. Samoja prosentteja käytettiin jo 2009-2010.

Koululla huijataan asiakkaita ja opiskelijoita minkä ehditään. Kyse on ilmaisen työvoiman hankkimisesta, ei koulutuksesta. Opettajia lähti minun aikanani ja hieman koulutukseni päättymisen jälkeen kaikki loputkin sillon opettajina olleet, koska heitä uhkailtiin työpaikan menettämisellä, kun oli sairauspoissaoloja, jotka kuitenkin ovat normaaleja poissaoloja kaikille ihmisille.

Tsemppiä kouluun erehdyksissä menneille opiskelijoille ja te, jotka harkitsette kouluun hakeutumista, etsikää ensin käsiinne muutama vanha opiskelija ja kysykää koulutuksesta. Mikäli ette siis näitä kirjoituksia usko. Kyselkää ja miettikää sitten, ennen kuin hassaatte rahanne ja aikanne tähän kouluun.
Siis mistä koulusta mahdat nyt puhua? :)
 
vierailija
...Luokallamme oli parikymmentä opiskelijaa ja meistä alalle jäi 2 henkilöä. Edellisessä ja meitä seuraavassa ryhmässä työllistyminen suunnilleen samaa luokkaa. Lisäksi, kukaan ei ole koskaan kysynyt meiltä vanhoilta opiskelijoilta mitä olemme koulutuksen jälkeen tehneet. ...
Niin se mitä ei korosteta on, että jos alalle haluaa työllistyä, pitää olla valmis yrittjäjyyteen. Jos toiminimeä tai oy:tä ei ole aikeissa perustaa tässä elämässä, niin kosmetologin työn harjoittaminen on kyllä tuuripeliä. Kauneushoitolat ovat poikkeuksetta tosi pieniä. Ei niillä ole mahdollisuuksia rekrytoida kuukausipalkalle työntekijöitä.
 

Yhteistyössä