Miten mukeista saa tummentumat pois?

ei jaksa rekkautua
Kokeileppas pyykinpesuaineella. Sillä saa ainakin ruokailuvälineet kiiltämään kun keittää pyykinpesuainevedessä. Ja oon itse tainnut noita tummentumia mukeista poistaa pyykkäriaineella.
 
Ihan mekaanisesti hankaamalla jollain esim selaisella pesusienen karhealla puolella. Jos on oikein karhea (karhunkieli taivastaava) mukiin saattaa jäädä naarmuja riippuen sen materiaalista!!!
 
kastele muki ja laita siihen tavallinen ruokasuola noin ruokalusikallinen, "hankaa" kostea suola mukissa ja tummentumat häviää... :) (suola pitäis olla kostea mutta ei "juokseva")
toimii ainakin tee ja "lusikka" tahroihin....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ryynimaan Iita:
Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Kunnollisilla pesuaineilla... :whistle:
no eipä tullu mieleen :eek:
Mä en oikeesti usko noihin poppakonsteihin vaan vannon kunnollisten pesuaineiden nimeen.

Lorauta esim. tilkka tekno seesamia sinne mukiin, anna vaikuttaa vaikka 15min ja lupaan, että tummentumat katoaa sen siliän tien.

Muista pestä muki sen jälkeen kunnolla, kun tekno seesam on niin VAHVAA ainetta.
 
mum
Konetiskiainetta käyttää ainakin anoppini vaikeisiin tahroihin,mutta muista huuhdella tosi tosi hyvin!

Ekovinkkinä ruokasooda ja sitruunamehu. Ripottele mukin sisäpinnoille ruokasoodaa ja kaada sitruunamehua päälle,toimii kuin hankausneste eikä mukin pinta vaurioitu.
 

Yhteistyössä