Millaista palkkaa saa kaupan kassaneiti?

  • Viestiketjun aloittaja vilmuska
  • Ensimmäinen viesti
satunnainen kävijä
Jos kauppias maksaa palkkaa kaupanalan työehtosopimuksen mukaan (kuten pitäisi), on lähtöpalkka tällä hetkellä kouluttamattomalle 9,60e. Päälle sitten lisät eli iltalisä arkisin, muistaakseni klo18-> 4e ja rapiat sekä lauantaina lisä alkaa jo klo 13. Sunnuntaista sitten tuplapalkka. Kaikki nämä tarkasti esim. PAM:in sivuilta ja sieltä kohdasta kaupanalan työehtosopimus (TES).
 
akateeminen
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Joo, töissä voi saada rahaa, mutta koulutuksella voi edetä ja saada paremman työpaikan. Aika lyhytnäköistä jättää kouluttautumatta.
Joo ja sit jäädä työttömäksi koska tässä maassa on liikaa koulutettuja ihmisiä eikä niille kaikille löydy koulutusta vastaavaa työtä. Maisteria ei kaupan kassalle edes huolita. Olen kokeillut.
 
muista katsoa paikkakuntakohtaiset palkat... esim pk-seudulla saa korkeempaa liksaa. täällä "halvalla" turun seudulla 1. vuoden myyjän tuntipalkka on 9,04, ja kun olisit ainakin jonkin aikaa harjoittelija (vuoden) niin palkkasi olisi 85% tuosta 1. vuoden palkasta. plus lisät, nekin vaihtelee paikkakunnittain. se, mikä kauppa on kyseessä, ei pahemmin vaikuta asiaan.
 
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja akateeminen:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Joo, töissä voi saada rahaa, mutta koulutuksella voi edetä ja saada paremman työpaikan. Aika lyhytnäköistä jättää kouluttautumatta.
Joo ja sit jäädä työttömäksi koska tässä maassa on liikaa koulutettuja ihmisiä eikä niille kaikille löydy koulutusta vastaavaa työtä. Maisteria ei kaupan kassalle edes huolita. Olen kokeillut.
Ei varmaan tarvitse maisteriksi itseään lukea. Tutkinto tuo turvaa ja sen turvin voi hakeutua töihin myös muualla, jos Suomessa sattuisi tulemaan suurtyöttömyys.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja satunnainen kävijä:
Jos kauppias maksaa palkkaa kaupanalan työehtosopimuksen mukaan (kuten pitäisi), on lähtöpalkka tällä hetkellä kouluttamattomalle 9,60e. Päälle sitten lisät eli iltalisä arkisin, muistaakseni klo18-> 4e ja rapiat sekä lauantaina lisä alkaa jo klo 13. Sunnuntaista sitten tuplapalkka. Kaikki nämä tarkasti esim. PAM:in sivuilta ja sieltä kohdasta kaupanalan työehtosopimus (TES).
Ei tasan ole 9,60 ? kouluttamattoman palkka tes.in mukaan.
 
mulla tuntipalkka 9,04 ja lisät päälle. Tiliä tulee n. 1200/kk koska mulla 30h/vko, niinkun kassalla isommissa marketeissa yleensäkin. en ole ennen ollut töissä kassalla mutta rahan käsittely kokemusta löytyy muilta aloilta. Sain siis heti tuon saman palkan, ilman mitään harjottelija palkka-aikaa.
 
mulla tuntipalkka 9,04 ja lisät päälle. Tiliä tulee n. 1200/kk koska mulla 30h/vko, niinkun kassalla isommissa marketeissa yleensäkin. en ole ennen ollut töissä kassalla mutta rahan käsittely kokemusta löytyy muilta aloilta. Sain siis heti tuon saman palkan, ilman mitään harjottelija palkka-aikaa.
 
muurahainen
Kokematon saa yhden vuoden mukaan sen palkan eli sen minimi joka pk.seudulla on tuo 9,60e/h
Ei mitään harjottelijan palkkaa tms. ne on sitten oppisopimuksella oleville työntekijöille!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja muurahainen:
Kokematon saa yhden vuoden mukaan sen palkan eli sen minimi joka pk.seudulla on tuo 9,60e/h
Ei mitään harjottelijan palkkaa tms. ne on sitten oppisopimuksella oleville työntekijöille!!!!
oho!
mulla 9,04?/h ja olen 2vuoden myyjä...
harj palkka meillä 7 ja risat....
 
tässä pamin nettisivuilta kopsattua


Helsinki, Espoo, Kauniainen, Vantaa
1 3 5 8
1 8,96 9,23 9,83 10,34
2 9,16 9,41 10,06 10,54
3 9,48 9,78 10,44 10,94
4 9,83 10,13 10,89 11,43
5 10,19 10,50 11,33 11,89
6 10,57 10,91 11,77 12,73
I kalleusluokka
1 8,60 8,83 9,39 9,86
2 8,76 9,01 9,62 10,05
3 9,09 9,38 9,98 10,43
4 9,40 9,68 10,38 10,86
5 9,75 10,03 10,77 11,29
6 10,11 10,53 11,19 12,03
II kalleusluokka
1 8,46 8,67 9,23 9,66
2 8,61 8,83 9,43 9,84
3 8,91 9,19 9,78 10,21
4 9,21 9,48 10,14 10,59
5 9,56 9,84 10,52 11,03
6 9,91 10,20 10,93 11,73
 
pingpong
harjottelijan palkka on se 7 ja risat, jos sulla on alle vuosi työkokemusta ja ei alan kokemusta. vuosi tulee täyteen ja palkka nousee sinne 9 ja risat, riippuen asutko pääkaupunkiseudulla vai muualla... NI!
 
vieras
Miten on muuten kun nyt olen ollut pari vuotta viikonloppuisin (+kesät) kaupassa töissä, ja peruspalkkani on tällä hetkellä 9,04/h, 1. vuoden myyjä siis olen. Jos nyt muutan Helsinkiin opiskelemaan, ja samalla olisin töissä vaikka kaupan kassalla, niin saanko automaattisesti 1. vuoden myyjän palkan, vai joudunko taas aloittamaan ns. alusta harjoittelijan palkalla?
 
myyjä
Minun palkkani kahdeksan vuoden työkokemuksella ja tuoteryhmävastuulisällä on 10.83?
Kaupan alan tunti palkka ei ole niinkään surkea vaan se on työtuntien vähyys, eli sopimukset yleensä 30h/vko
 
mike
Alkuperäinen kirjoittaja vilmuska:
Esim.cittarissa ja supermarketissa..?
Hitsi kun mietityttää, mennäkkö töihin vai opiskelemaan! Töissä ollessa ei sentäs tarvis kituuttaa rahan takia.
No kaupan kassa ei tienaa mitenkään hirveän lukaalista palkkaa se on 7-8 euron pinnassa.. mielummin suosittelisin opiskelun kuin että menisit töihin sinne, kassoilla on nykyään niin pieni palkka ja vielä kun on isossa supermarketissa niin se palkka työhön nähden on mitätön, näin vain varoittelen sinua että ei ole hirveän kannattavaa, mutta vkl palkat ja muut ovat sitten paremmat
 
kaupan kassa
MELKO OMITUISTA TEKSTIÄ TÄÄLLÄ. Kaupan kassalla saa harjoittelijan palkkaa tasan yhden vuoden ajan MIKÄLI ei ole alan työkokemusta. Harj. palkka on 85% 1. vuoden myyjän palkasta. Tässä kohtaa tule huomioida ns. kalleusluokka. Pk- seudulla saa hitusen parempaa palkkaa kuin muualla päin (yleistys, tarkka luettelo TESsissä). Minulla nousi ekan vuoden jälkeen palkka 9.51e/h. Tämän päälle tulee sitten erilaiset lisät. Ja kyllä täytyy sanoa, että opiskelijana minulle tämä palkka on mainio; 350-450e/kk kun uhraa viikonloput. Kesällä ja joulukuussa sitä suorastaan kylpee rahassa.
 
pesu
mietin tässä töihin paluuta 11 vuoden jälkeen.onko palkkaaus todella noin huono?kannattaakohan vaik mulla on kyllä 2.5 vuoden työkokemus takana.mikäköhän pallka ois sillon?harjottelijan kun on noin pitkä tauko?
 

Yhteistyössä