*

näppyjä suussa???
+ Vastaa ketjuun
Näytetään tulokset 1 - 20. Osumia 20

Ketju: näppyjä suussa???

vieras
    Vierailija

näppyjä suussa???

tänään huomasin että poskien sisäpinoilla valkoisia näppyjä? mitä ihmettä tämä on? otanko huomenna yhteyttä terveyskeskukseen, vai hammaslääkäriin?

apua, mulla pelottaa, että mitä tämä on???

veeras
    Vierailija
    Aftoja?

kuulostais alkavilta aftoilta. ja hammaslääkärit näistä tietää paremmin ku tavallinen lääkäri.

ap
    Vierailija
    ei ole niin isoja.. ja gooletin kyllä kuvaa niin ei nämä niiltä näytä. vai muuttuuko ne jossaki vaiheessa erinäköisiksi?

afta on sellanen valkonen ympyrä jonka keskellä on "haava". ne on joskus pieniä ja mun tapauksessa sormenpään kokosia ja hiton kipeitä. suuvedellä purskuttelu auttaa ja se auttaa myös että pesee hampaita useemmin.

*muoks* ja aftoilla on taipumus, ainakin isoilla kasvaahippusen ja hävitä.

ap
    Vierailija
    muuttuuko ne pikuhiljaa sellaisiksi laajoiksi?

Vieras
    Vierailija
    kyllä

Vieras
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja flow87
    afta on sellanen valkonen ympyrä jonka keskellä on "haava". ne on joskus pieniä ja mun tapauksessa sormenpään kokosia ja hiton kipeitä. suuvedellä purskuttelu auttaa ja se auttaa myös että pesee hampaita useemmin.

Välttämättä ei hampaiden peseminen ja suuvesi auta, ainakaan mulla. Jotkin ruoka-aineet (esim. tomaatti) voi edesauttaa aftojen syntyä. Hammastahnan kun vaihtaa sellaiseen missä ei ole natriumlauryylisulfaattia, niin se saattaa auttaa. Jos paljon aftoja saattaa viitata keliakiaan.

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja Vieras
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja flow87

Välttämättä ei hampaiden peseminen ja suuvesi auta, ainakaan mulla. Jotkin ruoka-aineet (esim. tomaatti) voi edesauttaa aftojen syntyä. Hammastahnan kun vaihtaa sellaiseen missä ei ole natriumlauryylisulfaattia, niin se saattaa auttaa. Jos paljon aftoja saattaa viitata keliakiaan.
    stressi aiheuttaa kans paljo aftoja. pääsin itse niistä eroon käyttämällä glister-nimistä hammastahnaa.

vieras
    Vierailija
    tupakoitko? tupakointikin voi aiheuttaa noita aftoja

ap
    Vierailija
    JOS nämä siis on aftan alkuja, niin mun suu tulee olemaan IHAN TÄYNNÄ aftoja. pitää huomenna soittaa sinne hammaslääkäriin. ei ne ainakaa vielä ole kyllä kipeitä..

ja tupakoin, ja stressi on!

ap
    Vierailija
    nostan vielä... noi näpyt on siis sellaisia jotka tuntuu karhealle kielellä.. ja epäilen että jotaki muuta ku aftoja.. vai meneekö siinä useampi päivä että ne muuttuu kipeiksi?

ap
    Vierailija
    voin kertoa että ikävä kyllä ei ollu aftoja, vaan punajäkälä..

v
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja ap
    Mikä on punajäkälä?

vieras
    Vierailija
    Millaista hoitoa muuten tuohon suussa olevaan annetaan? Tuskin vahvalla kortisonilla voidellaan kuten iholla?

ap
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja vieras
    Millaista hoitoa muuten tuohon suussa olevaan annetaan? Tuskin vahvalla kortisonilla voidellaan kuten iholla?
    sain reseptin lääkkeeseen, jota pitää purskuttaa, mutta en saa sitä ennen kuin huomenna kun ei apteekissa ollut..
    mutta netistä kyllä etsin tietoo,niin kyllä kai siihen ihan salvaakin käytetään.

vieras
    Vierailija
    Mistä tuo punajäkälä johtuu?

vieras
    Vierailija
    Mistä tuo punajäkälä johtuu?
    Sen kun tietäisi. Autoimmuunitauteihin kuulunee. Stressi kuulema edesauttaa puhkeamista.

vieras
    Vierailija
    Voiko se punajäkälä parantua kokonaan ja onko miten "vaarallinen" tauti? Tuleeko se ajoittain takaisin vai miten?

vieras
    Vierailija
    Voiko se punajäkälä parantua kokonaan ja onko miten "vaarallinen" tauti? Tuleeko se ajoittain takaisin vai miten?
    Itselläni on kokemusta vain iholla olevasta ja kutina voi olla todella ärsyttävää, eikä se ole kaunista katseltavaakaan. Lääkärin mukaan se saattaa aina roihahtaa uudelleen. Oman diagnoosini sain näytepalasta, itse ihottuma muistutti ulkonäöltään paljon enemmän erästä toista ihotautia, mutta ei toennut sen voiteilla.

Pikavastaus Pikavastaus

Asiakaspalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
Verkkopalvelu
Ilmoitushinnat ja mainosmuodot