Selittäkää?Mitä huonoa on lastulevyssä?Kun joka kerta haukutaan se lastulevy vaikka joka paikassa on lastulevyä tai sitten kipsilevyä?

hellu 77
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaipa se on se lastulevyn liima joka ei ole kovin terveellistä hönkäiltäväksi, ja kipsi on palonkestävää.

Lastulevyn kannalla minäkin olen, kestävämpi laadultaan.
Ja ei siinä käytetä enään sitä "haitallista liimaa".
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hellu 77:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaipa se on se lastulevyn liima joka ei ole kovin terveellistä hönkäiltäväksi, ja kipsi on palonkestävää.

Lastulevyn kannalla minäkin olen, kestävämpi laadultaan.
Ja ei siinä käytetä enään sitä "haitallista liimaa".
Niin ja mitä sen väliä jos se joskus roihahtaa lieskoihin koko talo, onks sen nyt sit niin väliä, että ne lapset nukkuu siellä ylhäällä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellu 77:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaipa se on se lastulevyn liima joka ei ole kovin terveellistä hönkäiltäväksi, ja kipsi on palonkestävää.

Lastulevyn kannalla minäkin olen, kestävämpi laadultaan.
Ja ei siinä käytetä enään sitä "haitallista liimaa".
ei se ollut liima vaan se mikä se aine on joka on jopa liberossa/vaipoissa,se oli ennen
 
hellu 77
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hellu 77:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaipa se on se lastulevyn liima joka ei ole kovin terveellistä hönkäiltäväksi, ja kipsi on palonkestävää.

Lastulevyn kannalla minäkin olen, kestävämpi laadultaan.
Ja ei siinä käytetä enään sitä "haitallista liimaa".
Niin ja mitä sen väliä jos se joskus roihahtaa lieskoihin koko talo, onks sen nyt sit niin väliä, että ne lapset nukkuu siellä ylhäällä?

ai niinku nyt jokaisen pitäs ruveta vaihtamaan lastulevyt kipsiksi :) juu...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hellu 77:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hellu 77:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaipa se on se lastulevyn liima joka ei ole kovin terveellistä hönkäiltäväksi, ja kipsi on palonkestävää.

Lastulevyn kannalla minäkin olen, kestävämpi laadultaan.
Ja ei siinä käytetä enään sitä "haitallista liimaa".
Niin ja mitä sen väliä jos se joskus roihahtaa lieskoihin koko talo, onks sen nyt sit niin väliä, että ne lapset nukkuu siellä ylhäällä?

ai niinku nyt jokaisen pitäs ruveta vaihtamaan lastulevyt kipsiksi :) juu...

Kuten sanoin, mitäpä pienistä?

Ja eiks Savanna ole rakentamassa uutta?
 
Biibii
Tässä sulle otteita rakentajat.fi sivustolta kipsilevy VS lastulevy:

"Talotehtaiden suosiminen taitaa olla merkittävin tekijä... No onhan tuo kipsilevy ainakin vähemmän eläväinen materiaali kuin lastulevy. Työstettävyys myös kipsilevyllä hieman parempi."

"Kipsilevy aiheuttaa harvemmin allergiareaktioita. Lastulevyä voisi puolustella sillä että jätepalat ja haluttaessa vaikka koko levynkin voi hyödyntää polttopuuna. Yksin poltettuna se tahtoo palaa hieman liian kuumana mutta muun puun seassa. seinään laittaisin mieluummin kipsilevyä jos vaihtoehtona on lastulevy. Taulun ripustamisessa kuuluukin ongelmia olevan. Minulla taulun paikka ei ole aivan niin säserä, että voin tuon koolingin kohtaankin laittaa."

"moni aina perustelee lastulevyn valintaa koska tauluja yms on vaikea kipsiin kiinnittää. Itse kyllä mietin monellakohan on niin raskaita esineitä seiniin kiinnitettävinä ettei kipsissä pysyisi. Keittiökalusteetkin pysyvät oikeilla kiinnikkeillä. Lastulevyissä on sitten aina ne saumat hieman ongelma."

"Paloturvallisuus ja äänieristysominaisuudet kipsilevyllä ovat paremmat."
 
hei
älkää nyt viittikö pelotella tota savannaa! sillä on muutenkin tarpeeks mielenterveysongelmia. kohta se alkaa skitsoomaan että mitä se lastulevyliima on aiheuttanu lapsille ym ym
 
VIERAS
Kipsilevy aiheuttaa harvemmin allergiareaktioita. Lastulevyä voisi puolustella sillä että jätepalat ja haluttaessa vaikka koko levynkin voi hyödyntää polttopuuna. Yksin poltettuna se tahtoo palaa hieman liian kuumana mutta muun puun seassa. seinään laittaisin mieluummin kipsilevyä jos vaihtoehtona on lastulevy.

kipsilevy on ainakin vähemmän eläväinen materiaali kuin lastulevy. Työstettävyys myös kipsilevyllä hieman parempi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja VIERAS:
Kipsilevy aiheuttaa harvemmin allergiareaktioita. Lastulevyä voisi puolustella sillä että jätepalat ja haluttaessa vaikka koko levynkin voi hyödyntää polttopuuna. Yksin poltettuna se tahtoo palaa hieman liian kuumana mutta muun puun seassa. seinään laittaisin mieluummin kipsilevyä jos vaihtoehtona on lastulevy.

kipsilevy on ainakin vähemmän eläväinen materiaali kuin lastulevy. Työstettävyys myös kipsilevyllä hieman parempi.
 

Yhteistyössä