*

Auttakaa, pian! Mikä elin on oikealla kyljessä?? kipua...
+ Vastaa ketjuun
Sivu(t) 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näytetään tulokset 1 - 25. Osumia 29

Ketju: Auttakaa, pian! Mikä elin on oikealla kyljessä?? kipua...

peloissaan
    Vierailija

Auttakaa, pian! Mikä elin on oikealla kyljessä?? kipua...

Pelotta kamalasti, tuossa oikealla kyljessä, napaa vähän korkeammalla tai sen tasolla tuntunut tylppää kipua jo kuukausia. Lisäksi tulee kovia kipukohtauksia jotka alkaa siitä kyljestä ja lopulta koko vasta on tulessa ja melkein oksettaa se kipu. kestävät noin minuutin ne kohtaukset jonka jälkeen jää tuo lievä jomotus.

Voiko olla maksasyöpää näin nuorella (26 v)??? Vai mitä kamalaa tää on....närästyskin on tosi pahaa....

?
    Vierailija
    umpisuoli tai joku suolistojuttu??

Lh
    Vierailija
    Sappivaiva? Meeppä kuule lääkäriin ja kerro oireet. Jos maksa-arvot ja sappiarvot koholla, poistavat sappirakon ja vaivat katoaa.

Nyt
    Vierailija
    Kuukauden jatkunut oksettavan kova kipu?

Nyt unohdat nettiarvailut ja meet lekuriin!!!!!!!

anni*
    Vierailija
    jos se olis vähän ylempänä ja kestäisivät kauemmin niin sanoisin että sappikivet,kannattais käydä näyttääs että ultraisivat ne. yksityisellä kirurgilla pääsis heti.

ap
    Vierailija
    pari kk sitten otetut närästystä tutkiessa laajat verikoeet, ei mitään vikaa, ei mm. keliakiaa edes...nyt pelottaa tosisaan (

ap
    Vierailija
    niin ja olen raskaana rv 20

ap
    Vierailija
    nostan...auttakaa nyt joku, ei täällä lääkäriin pääse viikkokausiin, yksityiselle ei ikinä varaa!!

Jep
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja ap
    nostan...auttakaa nyt joku, ei täällä lääkäriin pääse viikkokausiin, yksityiselle ei ikinä varaa!!
    Miten sä ajattelit että maallikot netin välityksellä osaa auttaa, jos lekurit ei löydä vikaa?

Etköhän
    Vierailija
    No etköhän sä ny vähintään neuvolaan pääse tai äippäpolille, jos oot raskaana ja sulla on kovia kipuja ollu kuukauden.

Jep, jep
    Vierailija
    niin ja olen raskaana rv 20
    Että nyt oot sitte raskaana? Aloitukseen olis voinu tuonkin mainita. Se ei välttämättä ole mitään tai sitten sitä sappivaivaa. Pahimmassa tapauksessa graavi raskausmyrkytys.

p
    Vierailija
    munuainen

Ohh
    Vierailija
    Kylkiluun väliliha

ap
    Vierailija
    no anteeksi, en siksi maininnut kun ajattelin, että panette kaikki sen piikkiin, noita kipukohtauksia kun on ollut ennen raskauttakin mut ei tätä jatkuvaa kipua!

Ei tää viittaa sappikohtauksiin ollenkaan, pökäleetkin ovat ihan normaaleja....

dfgd
    Vierailija
    No täytyyhän sun saada terkkarista aika aiemmin, vaadi! Tai neuvolan kautta. Et sä täältä palstalta kyllä apua saa.

Mee jo
    Vierailija
    Tylppää kipua joka pistää oksentamaan kivusta, jo kuukausia, ja oot rv 20?

Kerro yksikin hyvä syy miksi et mee lekuriin ja lujaa? Ja raskaana oleva ihan tasan varmasti pääsee tossa tilanteessa, oli jonot mitkä hyvänsä!

neljän äiti
    Vierailija
    no mul oli ekaa odottaessa samaa vaivaa,mut se oli vaa sitä et ku alko maha kasvaa ni myös noi sisuskalut antaa periks ja paikat venyy..siitä se kipuilu..

ap
    Vierailija
    no on se perkele, en minä täältä APUA hae, vaan VERTAISTUKEA, onko joku KÄRSINYT SAMOISTA OIREISTA JOSKUS!

vierailija
    Vierailija

Mutta sappirakkoako ei ole tutkittu?

Minulla oli muutama vuosi sitten samoja oireita ja olin jo kerran vähällä soittaa ambulanssinkin kipukohtauksen takia. Lääkäri epäili sappikiviä joita ei kuitenkaan löytynyt. Oireet katosivat samoihin aikoihin ja asiaa kirjoista tutkittuani epäilen (tai siis toivon) että kyse oli sappisorasta joka oli poistunut luonnollista tietä pahimman kipukohtauksen aikana. Tutkimuksissa löytyi maksasta kyllä pieni kasvainkin mutta se todettiin viimein 1,5 vuotta myöhemmin harmittomaksi.
    Kannattaa ehdottomasti mennä lääkäriin heti huomenna, siellä varmasti kaikki oireet kerrottuasi tutkivat ainakin sappirakon sappikivien varalta mutta sappirakkoa tuskin poistetaan. Närästyskin voi liittyä sappivaivaan. Äläkä missään nimessä nyt hätäile, kerroin oman kokemukseni esimerkkinä siitä miten pahaltakin kuulostava löydös voi olla tarkempien tutkimusten perusteella täysin harmiton. Eiköhän lääkäri tällä kerralla tutki kunnes syy selviää.

vatsavaivainen
    Vierailija
    no on se perkele, en minä täältä APUA hae, vaan VERTAISTUKEA, onko joku KÄRSINYT SAMOISTA OIREISTA JOSKUS!
    Justiin samat oireet on päällä nytkin... ei tällä hetkellä mitään kipukohtausta ( tulee harvakseltaan, mutta on sitten tosi kipeänä ), mutta just se jomottava kipu... colonskopia, gastroskopia, vatsan uä sekä gyn. uä on tehty... maksa oli hieman suurentunut, mutta ei kuulemma selitä kipua kun verikokeet ok... Aattelin taas syödä buranaa ja litalginia jonkin aikaa ja hakeutua sitten uudelleen... laparoskopia vissiin sitten seuraavaksi vuorossa. Ymmärrän kyllä tilannettasi, kipu on todellista ja todella rasittaa ja vaikuttaa suuresti toimintakykyyn...

ap
    Vierailija
    no sitä kasvainta mä niin hirveästi pelkään, itketttää vaan ja vauvakaan ei ole potkinut tunteihin kun oon niin stressaantunut. Menin googlettamaan tietoa ja maksasyöpää sieltä löytyy vaan vastaukseksi...
    sit tuli mieleen helikobakteeri voisko olla sitä...mä TIEDÄN etten pääse lääkäriin viikkoihin, meidän tk on ihan tukossa ja joulukin tässä, pakko vaan elää tän pelon kans luoja tietää kuin kauan...ja kokoajan jomottaa tuota oikeaa kylkeä....

Vieras
    Vierailija

Ei tää viittaa sappikohtauksiin ollenkaan, pökäleetkin ovat ihan normaaleja....
    Mitäs sä tällä tarkoitat? Kyllä munkin "pökäleet" on ihan normaaleja olleet sappikivistä huolimatta

ap
    Vierailija
    no aika monessa lhteessä sanotaan, että jos on sappikiviä, niin ulosteet on harmaita/keltaisia.

nuo mun kipukohtaukset eivät kestä kuin korkeintaan viisi minuuttia. Nyt kun yritän tarkentaa sitä kipupaikkaa niin kyllä se enemmän alavatsan puolelle menee, tai keskivatsalle, mutta ei missään nimessä ole ylävatsalla se kipu, eikä kylkikaaren alla. navan kohdalla.

viittaako siis maksaan/sappikiviin vai voisko olla jotain gynekologista??

ap
    Vierailija
    nostelen vielä kohtalotovereiden toivossa...

Vieras
    Vierailija
    no aika monessa lhteessä sanotaan, että jos on sappikiviä, niin ulosteet on harmaita/keltaisia.
    En ole kyllä koskaan kuullutkaan vaikka sappivaivainenkin olenkin.
    Mene sinne lääkäriin, soita vaikka äippäpolille niin pääset heti. Ja muutenkin ainakin täällä raskaana olevat tutkitaan nopeasti ja hyvin. Ei me palstalaiset voida tietää..

Sivu(t) 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen

Pikavastaus Pikavastaus

Asiakaspalvelut

Lehtiesittely
Tilaa lehti
Osoitteenmuutos
Tilausmuutokset

Mediatiedot

Lehti
Ilmestymis-ja aineistoaikataulu
Ilmoitushinnat
Verkkopalvelu