Sydämen syke tuntuu koko ajan korvassa!

  • Viestiketjun aloittaja Tilli
  • Ensimmäinen viesti
Tilli
Onko kellekkään tuttua tällainen vaiva? Mulla alkoi pari viikkoa sitten oikeassa korvassa kuulua sydämen syke. Eteen päin kumartuessa tuntuu selvemmin ja ruumiillisessa rasituksessa.
 
vieras
Mulla syke kuului korvissa eli humisi sykkeen tahdissa. Korvalääkäri sanoi, että on tinnitystä ja voi kroonistua. Itsellä auttoi, kun otin tehokuuri niska-hartiaseudun hierontaa, eli mulla johtui jännitysniskasta. Nykyään kun alkaa syke humista korvissa, menen välittömsti hierojalle.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Mulla syke kuului korvissa eli humisi sykkeen tahdissa. Korvalääkäri sanoi, että on tinnitystä ja voi kroonistua. Itsellä auttoi, kun otin tehokuuri niska-hartiaseudun hierontaa, eli mulla johtui jännitysniskasta. Nykyään kun alkaa syke humista korvissa, menen välittömsti hierojalle.
Sulla humisi mulla sykki ainoastaan.
 
Tilli
Alkuperäinen kirjoittaja emppu:
Mulla alkaa humista ja jumpsuttaa ku verenpaineet matalat.
Mulla myös on verenpainen aina ollut matalimmillaan 100/58. Aiheuttaako se tällaista oiretta tosiaan? Ei mulla tavallista enemmän ole matalaan verenpaineeseen liittyvää huimausta (siis normaalia enemmän, aina huimaa ylös noustessa).
 
vieras
Mulla ollut tuota joskus kanssa. Siihen auttoi kun pidin nenästä kiinni ja puhkuin korvia auki, siis siten niinkuin kun ne ovat lukossa. Näin tein monta kertaa peräjälkeen ja vihdoin kuin sain myös sen tykyttävän korvan auki, hävisi tykytys. Kannaattaa myös käydä näyttämässä vaikka sairaanhoitajalle, jos ovat kovasti täynnä vaikkua (eikä missään tapauksessa työnnellä sinne vanupuikkoa ja sillä yrittää itse putsata) , hoitsu voi puhdistaa kunnolla.
Mulla siis aina silloin tällöin vaivaa tulee, mutta tuo puhkuminen ja ruiskulla huuhtominen auttaa.
 
hei muuten
vähä ohi aiheen mutta te joilla EI ole tinnitusta.kun on ihan hiljaista, kuuluuko teidän korvista mitään ääntä??
ja jos on tinnitus, niin millainen ääni kuuluu??
 
emppu
Mä olen ainakin sen yhdistänyt siihen matalaan verenpaineeseen, koska sen jälkeen huomaan huimauksen oireita. Tuskan hiki ja silmissä mustuu ym.

Mulla on aivan hiljaista jos on hiljaista. Miehellä tinnittää ja koko ajan kuuluu jotain vinkunaa tai muuta ääntä.
 
jadessa^
mulla se on sellastä sirisemistä. Tuntuu et se sirisis päässä mut kai se on noi korvat jotka sirisevät :( tosi inhottava tunne varsinkin kun se sirinä kuuluu aina nukkumaan mennessä ei tuu uni millään...
 
"Mansikka"
Mullakin on ollut nyt jonkin aikaa vasemmassa korvassa tuollaista humpsutusta/jumpsutusta/tykytystä sydämen sykkeen tahdissa. Tälläkin hetkellä se kuuluu. Välillä myös molemmissa korvissa yhtä aikaa. Voisikohan johtua mullakin alhaisesta verenpaineesta? Se nimittäin on tosi alhainen, ja välillä huimaakin sen takia. Vaikkuakin taitaa olla korvissa ihan kiitettävästi...

En usko tuon humpsutusäänen olevan mitään tinnitusta. Mulla oli joskus mucocele-kasvain poskiontelossa, mikä aiheutti tinnitusta toiseen korvaan, eikä ollut yhtään samanlaista kuin tämä, vaan semmoista yhtäjaksoista, laskevaa ja nousevaa ininää. Lääkkeillä tuo vaiva lähti pois.
 
Janne
Mulla alotti juuri kyseisen vaivan. Korvat suhisee sykkeen tahdissa. Vissiin korvat tukossa. En usko että verenpaineeseen liittyy, vaikka yläpaine oli viime mittauksessa hieman koholla. Mukava yrittää nukkua kun kuulostaa siltä kuin olis tiskikone päällä :)
 
Mäkin kuulen sillon tällön oman sykkeen korvassa, mutta yleensä vaan tietyissä asennoissa, eli esim. jos käsivarsi, käsi tai vaikka tyyny painaa korvaa jotenkin hassusti niin kuulen sen. Muuten en, ja se yleensä lähtee mulla asentoa vaihtamalla, eli ei häiritse mua.
 
"vieras"
Mulla on samaa "vaivaa" tai ei se mitenkään elämääni hankaloita, on vaan ominaisuus. Huomasin sen ekan kerran ensimmäisen raskauteni aikana, mutta en voi olla varma, etteikö sitä olisi ollut aiemmin.

Itse tunnen ja kuulen sykkeen toisessa korvassani. Sellainen jumputus, joka kestää muutaman sekunnin kerrallaan. Minulla se todnäk liittyy nimenomaan matalaan verenpaineeseen (yleensä tasoa 100/55, raskauksien aikana on vielä vähän siitä laskenut) ja sen hetkelliseen laskuun (entisestään).
 
köofcm
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö 14 vee;14531361:
Mulla tykyttää korvassa kans. JOHTUUKO SE SIITÄ ETTÄ ON VAIKKUA KORVASSA? kiitos paljon jos joku vastaa :)
Minulla tykytty toinen korva. Lääkäri ri löytänyt mitään ja sanoi että puhdas on, noin viikko sen jälkeen kaivoin korvaa topsy puikolla ja pieni hiuksen pätkä sieltä ilmestyi puikon mukana. Siihen loppui tykytys.
 

Yhteistyössä