*

Sydämen syke tuntuu koko ajan korvassa!
+ Vastaa ketjuun
Näytetään tulokset 1 - 24. Osumia 24

Ketju: Sydämen syke tuntuu koko ajan korvassa!

Tilli
    Vierailija

Sydämen syke tuntuu koko ajan korvassa!

Onko kellekkään tuttua tällainen vaiva? Mulla alkoi pari viikkoa sitten oikeassa korvassa kuulua sydämen syke. Eteen päin kumartuessa tuntuu selvemmin ja ruumiillisessa rasituksessa.

mm
    Vierailija
    mulla kans

kaima
    Vierailija
    joo mul on samaa ollu. jostain lukenut et se mielletään tinnitukseksi.

vieras
    Vierailija
    Ei ole tinnitusta. Kannattaa mittauttaa verenpaine!

vieras
    Vierailija
    Mulla syke kuului korvissa eli humisi sykkeen tahdissa. Korvalääkäri sanoi, että on tinnitystä ja voi kroonistua. Itsellä auttoi, kun otin tehokuuri niska-hartiaseudun hierontaa, eli mulla johtui jännitysniskasta. Nykyään kun alkaa syke humista korvissa, menen välittömsti hierojalle.

vieras
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja vieras
    Mulla syke kuului korvissa eli humisi sykkeen tahdissa. Korvalääkäri sanoi, että on tinnitystä ja voi kroonistua. Itsellä auttoi, kun otin tehokuuri niska-hartiaseudun hierontaa, eli mulla johtui jännitysniskasta. Nykyään kun alkaa syke humista korvissa, menen välittömsti hierojalle.
    Sulla humisi mulla sykki ainoastaan.

emppu
    Vierailija
    Mulla alkaa humista ja jumpsuttaa ku verenpaineet matalat.

Tilli
    Vierailija
    Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja emppu
    Mulla alkaa humista ja jumpsuttaa ku verenpaineet matalat.
    Mulla myös on verenpainen aina ollut matalimmillaan 100/58. Aiheuttaako se tällaista oiretta tosiaan? Ei mulla tavallista enemmän ole matalaan verenpaineeseen liittyvää huimausta (siis normaalia enemmän, aina huimaa ylös noustessa).

mie
    Vierailija
    Tuba aperta voi myös aiheuttaa sen, että äänet kuuluu "väärin", etenkin oman hengityksen ääni korostuu.

vieras
    Vierailija
    Mulla ollut tuota joskus kanssa. Siihen auttoi kun pidin nenästä kiinni ja puhkuin korvia auki, siis siten niinkuin kun ne ovat lukossa. Näin tein monta kertaa peräjälkeen ja vihdoin kuin sain myös sen tykyttävän korvan auki, hävisi tykytys. Kannaattaa myös käydä näyttämässä vaikka sairaanhoitajalle, jos ovat kovasti täynnä vaikkua (eikä missään tapauksessa työnnellä sinne vanupuikkoa ja sillä yrittää itse putsata) , hoitsu voi puhdistaa kunnolla.
    Mulla siis aina silloin tällöin vaivaa tulee, mutta tuo puhkuminen ja ruiskulla huuhtominen auttaa.

Mulla oli tuolloin korvatulehdus.

hei muuten
    Vierailija
    vähä ohi aiheen mutta te joilla EI ole tinnitusta.kun on ihan hiljaista, kuuluuko teidän korvista mitään ääntä??
    ja jos on tinnitus, niin millainen ääni kuuluu??

emppu
    Vierailija
    Mä olen ainakin sen yhdistänyt siihen matalaan verenpaineeseen, koska sen jälkeen huomaan huimauksen oireita. Tuskan hiki ja silmissä mustuu ym.

Mulla on aivan hiljaista jos on hiljaista. Miehellä tinnittää ja koko ajan kuuluu jotain vinkunaa tai muuta ääntä.

Ihminen
    Vierailija

Tuttu vaiva!

Mulla alko eilen illalla soimaan sydämen syke korvassa. Se silla lailla "suhisee". Yöllä en saa nukuttua!

tyttö 14 vee
    Vierailija

Mikä on matala verenpaine? Onko se vakavaa?

Mulla tykyttää korvassa kans. JOHTUUKO SE SIITÄ ETTÄ ON VAIKKUA KORVASSA? kiitos paljon jos joku vastaa

jadessa^
    Vierailija

Sirinä

mulla se on sellastä sirisemistä. Tuntuu et se sirisis päässä mut kai se on noi korvat jotka sirisevät tosi inhottava tunne varsinkin kun se sirinä kuuluu aina nukkumaan mennessä ei tuu uni millään...

"Mansikka"
    Vierailija
    Mullakin on ollut nyt jonkin aikaa vasemmassa korvassa tuollaista humpsutusta/jumpsutusta/tykytystä sydämen sykkeen tahdissa. Tälläkin hetkellä se kuuluu. Välillä myös molemmissa korvissa yhtä aikaa. Voisikohan johtua mullakin alhaisesta verenpaineesta? Se nimittäin on tosi alhainen, ja välillä huimaakin sen takia. Vaikkuakin taitaa olla korvissa ihan kiitettävästi...

En usko tuon humpsutusäänen olevan mitään tinnitusta. Mulla oli joskus mucocele-kasvain poskiontelossa, mikä aiheutti tinnitusta toiseen korvaan, eikä ollut yhtään samanlaista kuin tämä, vaan semmoista yhtäjaksoista, laskevaa ja nousevaa ininää. Lääkkeillä tuo vaiva lähti pois.

Jolle
    Vierailija

Tykytys

Mulla tykyttää korvassa usein,monesti kummassakin korvassa samaan aikaan.Välillä se tuntuu ohimoissa-asti..veikkaan et se johtuu lihasjännitteestä.

lasslo
    Vierailija

tykytys

Mulla tykyttää oikeassa korvassa 2 kertaa nopeammassa tahdissa kuin valtimo ranteessa ?

Janne
    Vierailija

Sama vaiva

Mulla alotti juuri kyseisen vaivan. Korvat suhisee sykkeen tahdissa. Vissiin korvat tukossa. En usko että verenpaineeseen liittyy, vaikka yläpaine oli viime mittauksessa hieman koholla. Mukava yrittää nukkua kun kuulostaa siltä kuin olis tiskikone päällä

Hmmmm
    Vierailija
    Voi olla tinnitus (vai onko se tinnitys), tai korvatulehdus. Tai verenpaine juttuja..

Mäkin kuulen sillon tällön oman sykkeen korvassa, mutta yleensä vaan tietyissä asennoissa, eli esim. jos käsivarsi, käsi tai vaikka tyyny painaa korvaa jotenkin hassusti niin kuulen sen. Muuten en, ja se yleensä lähtee mulla asentoa vaihtamalla, eli ei häiritse mua.

"vieras"
    Vierailija
    Mulla on samaa "vaivaa" tai ei se mitenkään elämääni hankaloita, on vaan ominaisuus. Huomasin sen ekan kerran ensimmäisen raskauteni aikana, mutta en voi olla varma, etteikö sitä olisi ollut aiemmin.

Itse tunnen ja kuulen sykkeen toisessa korvassani. Sellainen jumputus, joka kestää muutaman sekunnin kerrallaan. Minulla se todnäk liittyy nimenomaan matalaan verenpaineeseen (yleensä tasoa 100/55, raskauksien aikana on vielä vähän siitä laskenut) ja sen hetkelliseen laskuun (entisestään).

köofcm
    Vierailija

piap

Lainaus Alkuperäinen kirjoittaja tyttö 14 vee Näytä viesti
    Mulla tykyttää korvassa kans. JOHTUUKO SE SIITÄ ETTÄ ON VAIKKUA KORVASSA? kiitos paljon jos joku vastaa
    Minulla tykytty toinen korva. Lääkäri ri löytänyt mitään ja sanoi että puhdas on, noin viikko sen jälkeen kaivoin korvaa topsy puikolla ja pieni hiuksen pätkä sieltä ilmestyi puikon mukana. Siihen loppui tykytys.

Pikavastaus Pikavastaus