sairaanhoitajaksi?

  • Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
...
Olen vihdoin keksinyt, mitä elämässäni haluan tehdä. Olen ajoittain ollut melkoisella tuuliajolla, mut nyt haluan sairaanhoitajaksi! Yksi asia vain mietityttää. Tiedän, että ammatti on haastava ja rankka, myös koulun hakusivuilla painotetaan, että hakijan on oltava tasapainoinen. Mielestäni olen erittäin tasapainoinen, varsinkin kun olen joutunut miettimään näitä asioita paljon lievästä masennuksesta toipuessani muutamia vuosia sitten. Osaan nähdä hyvätkin puolet masennuksesta, osaan sen takia arvioida itseäni paremmin ja huolehtia itsestäni paremmin. Pelkään kuitenkin, että jos pääsykokeissa kysytään asiasta ja koulupaikka jää saamatta. Eli tietääkö joku, kyseleekö ne menneisyydestä vai vaan nykyisestä tilanteesta kartoittaessaan tasapainoisuutta?
 
miia
Aikanaan oli psykologin testaus, nykyään ei AMKssa taida olla enää... Itse olen ex-sh, nykyinen hoidonopettja lähihoitajakoulutuksessa.

Ammatti on todella antoisa ja hieno, mutta, kuten sanoitkin, tietyissä paikoissa hyvin raskas. Niin henkisesti kuin fyysisesti. Ja vastuu on todella kova-kun toisten henget ovat käsissä.
 

Yhteistyössä