Hyvä makaronisalaatti

salaatti
Tänään juuri tein kaapeista löytyneistä antimista tällaista:
Pastaa 2dl raakana, herne-maissi-porkkanaa pussillinen, kunnon saunapalvikinkkua n. 170g (ostettu irtomyynnistä), keltaista ja punaista paprikaa, kurkkua, suolakurkkua, persikkaa mehussa 1 puolikas (olisi voinut olla enemmänkin, mutta tuo oli jäänyt leivonnasta). Kastikkeeksi laitoin reilun 1dl partajugurttia, pari rkl ruohosipulituorejuustoa, ketsuppia ja sinappia pienet tujaukset, paprikajauhetta, suolaa.

Pastat keitetään kypsäksi, vedet pois, joukkoon jäinen hemapo sulamaan ja jäähdyttämään pastat. Pastaseos sekaisin pilkottujen kasvisten ja kinkun kanssa, koko komeuteen sekoitetaan kastike ja annetaan maustua hetki jääkaapissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liina-:
Alkuperäinen kirjoittaja yöperhonen-:
lihaa, kanaa vai kalaa mukaan.?
Ei oo väliä kaikki käy.

Kaikki kuulostaa hyviltä :p Tosin en itse oo ton pakaste hemapan ystävä, mutta voihan sinne pistää niitä tuoreenakin.
mäkään en niin välitä siitä ja siks pistänki yleensä tuoreena niitä :) maissia vähän harvemmin..
toi raejuusto sopii ihan sairaan hyvin valmiiks marinoitujen kanasuikaleiden kans. :p ja sit feta taas kinkkusuikaleiden. on kiva aina vaihdella :) tonnikala tai paistettu lohi on kyl kans mun ykköslistalla.!!
 
meidän lemppari
makaroonia (keitetty), ripaus suolaa, pilko paprika, kinkku kuutioita/suikaleita ja majoneesi purkki. Nam ja hyvää on ja lapsetkin tykkää. Kesällä grillattavien suosikki ja illan istujaisissa:)
 
nuusku
Tri-color pastapussin kyljestä oon joskus bongannut tälläsen sateenkaarisalaatin ohjeen. Salaatti vaan paranee, kun on seuraavaan päivään. (nykyään ohje on hieman erilainen pussin kyljessä. )

1 l vettä
1 tl suolaa
3 dl tri color makaronia (voi toki olla muutakin)
(1 rkl öljyä)

Keitä makaroni ja jäähdytä se kylmällä vedellä.

Kastike
½ dl öljyä
2 rkl viinietikkaa
2 tl sinappia
½ tl suolaa
1 tl sokeria
½ tl sitruunapippuria
1 valkosipulin kynsi murskattuna
½ dl tuoretta hienonnettua tilliä tai 1 tl kuivattua tilliä

Kaikki sekoitetaan keskenään ja lisätään makaronien joukkoon.

Salaatti:
½ kurkku
½ punainen paprika
1 omena tai päärynä
100g juustoa kuutioina
2 dl (100g) maissia
150g katkarapuja (me on aina välillä jätetty katkarapu pois ja on hyvää niinkin)

Palastellaan kaikki ainekset ja lisätään makaronin joukkoon.
 
kokki
täälläkams hakemassa vinkkejä omaan versioon: makuja näköjään yhtä paljon kuin kokkeja...

meillä tullaan huomenna tarjoamaan juhlissa makaronisalaatin lisäksi lämpösiä lihapullia (sekä tietysti kaikki muu tarjottava) ja itse makaronisalaattiin ei tule lihaa?!
 

Yhteistyössä