kamalaa mihin törmäsin metsässä! kuva!

  • Viestiketjun aloittaja eukko
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Supi- tai kettuloukku sanoi mun metsästäjäisä. Isonpuoleinen kuullema. Ja mietti, että millainen lukitus tossa on, vois olla karhullekin... Päätyi kuitenkin supikoiraan tai kettuun.
 
Eikös tuo ole vaarallinenkin?
Jos joku lapsi uteliaana tunkee tuonne ja se laukee.Voi sattua ja vaikka mitä.
Sekä se paniikki jos ei pääse pois!!

Pitäähän häkin laittajien käydä joka päivä katsomassa tuo,mut silti.Voi mennä tuntikausia.

Meillä oli sairaita kettuja ja samantyylisellä metsästäjät pyydysti ne.
Ketut tuli ihan kotiovelle,vei lasten leluja jne.
En uskaltanut nukuttaa vauvaa ulkosalla laisinkaan.

Mut eläin on sairas jos se tunkee noin liki ihmistä.
 
eukko
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Niin siis yleisessä metsässä? Onkohan tuo tosiaan ihan laillinen? Jos sinne pääsee lapsiakin liikkumaan?

Mä ehkä kanssa vähän kyselisin asiasta. :whistle:
no eiköhän tämä liene ihan korvessa jossa ei lapsia liiku, tiedän metsänomistajan ja en takkuulla mene poliisille ilmoittamaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja eukko:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Niin siis yleisessä metsässä? Onkohan tuo tosiaan ihan laillinen? Jos sinne pääsee lapsiakin liikkumaan?

Mä ehkä kanssa vähän kyselisin asiasta. :whistle:
no eiköhän tämä liene ihan korvessa jossa ei lapsia liiku, tiedän metsänomistajan ja en takkuulla mene poliisille ilmoittamaan.
No olisit voinut sen kertoa viestissäsi.
Älä sitten mee ilmoittamaan minnekään.
Jos tiedät ja tunnet ihmiset!

Mun ärsytyskynnys nousee kun kirjoitetaan ensin kauhistelevasti ja perään vähätellään kun muut ihmettelevät/kauhistelevat asiaa.... :headwall:

sorryyy...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Alkuperäinen kirjoittaja eukko:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Niin siis yleisessä metsässä? Onkohan tuo tosiaan ihan laillinen? Jos sinne pääsee lapsiakin liikkumaan?

Mä ehkä kanssa vähän kyselisin asiasta. :whistle:
no eiköhän tämä liene ihan korvessa jossa ei lapsia liiku, tiedän metsänomistajan ja en takkuulla mene poliisille ilmoittamaan.
No olisit voinut sen kertoa viestissäsi.
Älä sitten mee ilmoittamaan minnekään.
Jos tiedät ja tunnet ihmiset!

Mun ärsytyskynnys nousee kun kirjoitetaan ensin kauhistelevasti ja perään vähätellään kun muut ihmettelevät/kauhistelevat asiaa.... :headwall:

sorryyy...
Samaa mieltä kanssasi!
 
piippa
mä taas oon sitä mieltä että moni ottaa otsikot vaikka niissä on tehosanoja kamalaa, hirveeä etc, hiukan liian vakavasti ja tosissaan, ja sit päätellään vaikka mitä että henki kyseessä ja mediheli taivaalle heti paikalla, vaikka useimmat käyttää näitä tehosanoja vaikka olisi pikkujuttu kyseessä "hirveää, mun paidassa on nyt kahvitahra" eikä se tarkoita että olisi karhyryhmälle keikka tiedossa.
toki voidaan sitten miettiä kannattaisiko nettikirjoituksessa välttää tälläisten sanojen käyttöä, väärien mielikuvien syntymisen estämiseksi..?
mutta toisaalta tälläisiin aloituksiin voisi silti lähteä sillä mielellä vastaamaan että ottaa ihan lunkisti vaan :) kaksipiippuinen juttu.
en tarkoita nyt pelkästään tätä avausta vaan yleisesti.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Supi- tai kettuloukku sanoi mun metsästäjäisä. Isonpuoleinen kuullema. Ja mietti, että millainen lukitus tossa on, vois olla karhullekin... Päätyi kuitenkin supikoiraan tai kettuun.
Paitsi ettei esim supia saa enää pyydystää...pesintäaika...
 
saa pyydystää
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Supi- tai kettuloukku sanoi mun metsästäjäisä. Isonpuoleinen kuullema. Ja mietti, että millainen lukitus tossa on, vois olla karhullekin... Päätyi kuitenkin supikoiraan tai kettuun.
Paitsi ettei esim supia saa enää pyydystää...pesintäaika...
Supia saa pyydystää vaikka olisi pesimisaika. On rauhoittamaton elukka.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja saa pyydystää:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Supi- tai kettuloukku sanoi mun metsästäjäisä. Isonpuoleinen kuullema. Ja mietti, että millainen lukitus tossa on, vois olla karhullekin... Päätyi kuitenkin supikoiraan tai kettuun.
Paitsi ettei esim supia saa enää pyydystää...pesintäaika...
Supia saa pyydystää vaikka olisi pesimisaika. On rauhoittamaton elukka.
Suomen Metsästäjäliiton sivuilla sanottu ettei naarasta (supi, kettu, hilleri, mäyrä, tarhattu naali) jolla pentue saa pyydystää toukokuun alusta heinäkuun loppuun, tätä tarkoitin aiemmin.
 
dfdf
Kysyin tästä mieheltäni, joka harrastaa metsästystä. Se on kuulemma joku kanuloukku (?), jolla pyydetään pienriistaa elävänä. Sellainen on täysin laillista metsästystä Suomessa omassa metsässä.
 

Yhteistyössä