Saako raskaana syödä silliä?

  • Viestiketjun aloittaja syömäri
  • Ensimmäinen viesti
syömäri
Osaisko joku valaista asiaa? Kun juhannusta varten tehdään kauppalistaa, niin tarttisin jelppiä.

Tuore- ja homejuustot vissiin on kiellettyjen listalla, mutta miten on sillin laita?

Juu ja tiedän että kukin tavallaan, mutta yleisiä suosituksia tässä etsin.

Kiitos vastaajille :)
 
sillin nautiskelija
Heissan!
Minäkin mietin sitä, mutta olen todennut, että en syö vakuumipakattua silliä vaan ainoastaan sitä purkkisilliä, joka on liemessä. Miehen sisko on lääkäri ja hän on antanut tuollaiselle asialle siunauksen... :) Vakuumissa olevia kalojahan ei saisi syödä. En tiiä onko sillä purkkisillillä todellisuudessa mikä ero siihen vakuumissa olevaan.
 
ira
Mä oon syönyt enkä usko että siinä olis mitään miksei saisi.

Mutta en olekaan noudattanut kovin tarkkaan mitään suosituksia ja olen syönyt ihan kaikkea mahdollista muutakin mitä muka ei saisi.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tuore- ja homejuustot eivät ole kiellettyjen listalla.

http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10170;10190
Ahaa. Tuossa olikin erilailla laitettu kun neuvolasta saamassani listassa :eek: Eli siis voi syödä vaikka jotain Valion violaa, eikös?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tuore- ja homejuustot eivät ole kiellettyjen listalla.

http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;11404;10024;10156;10165;10170;10190
Ahaa. Tuossa olikin erilailla laitettu kun neuvolasta saamassani listassa :eek: Eli siis voi syödä vaikka jotain Valion violaa, eikös?
Toi on suurinpiirtein sama kuin Oulun lista, varmaan on jotain paikkakuntakohtaisia eroja silti... Maalaisjärki auttaa :) Itse oon syönyt suomalaisia tuorejuustoja juuri avatusta purkista, ja käyttänyt loput sitte ruuanlaittoon. Homejuustoa en syö juurikaan, mutta kypsennettynä esim. pizzassa sitäkin välillä. Sillistä en valitettavasti osaa sanoa mitään :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitti vastaajille. Yhden sillin jo kerkisin syömään (kun ei tullut mieleen että se voisi olla pahasta), mutta taidampa jättää juhannuksena väliin.
Kyllähän sitä muutakin suolaista tulee syötyä, en usko että silli on sen suurempi synti...
 

Yhteistyössä