kirjoittaako teidän teini demi.fi:hin?

  • Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
Sossutäti
Tässä vaiheessa voisin vielä takertua ennemmin demi.fi:n ylläpitoon kuin itse demittäjiin. Demissähän on olemassa tietyt säännöt joiden mukaan keskustelujen tulisi rullata, esim. muiden haukuminen, laihdutuskeskustelut, väkivalta, uhkailu ym. on kiellettyjä.
Siitä huolimatta tässä joku aika sitten demissä pyöri monta päivää keskustelu jossa levitettiin linkkiä videoon jossa elävältä mieheltä leikattiin pää irti. Kymmenien demittäjien ylläpitoon lähettämistä viesteistä huolimatta keskustelua ei poistettu.
Eli syy on ennemmin huonon ylläpidon kun nuorten käyttäjien.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hieno juttu, että nuorilla on paikka, josta saada vertaistukea, puhua suoraan ja kysyä asioita joita ei ehkä muuten kehtaisi. Minusta tässä aliarvioidaan nuoria, jos oletetaan että jessicat ja janinat on heti harrastamassa peppuseksiä, kun siitä jostain Demin palstalta lukevat...

Monet vanhemmat taitavat olla hieman hukassa tämän tietokonesukupolvensa kanssa. Minun mielestäni tärkeintä olisi, että vanhemmat pyrkivät kasvattamaan lapsia, joilla on terve itsetunto, ja ohjaavat heitä media- ja lähdekriittisyyteen. Ei siitä ole mitään haittaa, jos nuoret juttelevat näistä asioista (esim. seksiin liittyvät asiat) ikäistensä kanssa - niin sitä mekin tehtiin tuon ikäisenä, mutta siellä koulun pihalla vain oli paljon epämääräisempää tietoa ja kovempi ryhmäpaine kuin demissä. Olisipa minunkin aikanani ollut vastaava, uskon että monelta harmilta olisi moni minunkin tutuistani selvinnyt.

Aivan näin!Vanha mamma täällä vielä sinnittelee hereillä :D
Mukavaa vaihteeksi jutella nuorten kanssa,kun kaksi jo ohittanut teini-iän ja kolme vasta kasvaa sitä kohti! =)
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja put the blame on me:
Alkuperäinen kirjoittaja hoho:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Jännä juttu, että ap ei ole kommentoinut ketjua aloituksen jälkeen?!
Demiläisten keksimä salaliitto?
No mutta ilmiselvästi, Scherlock!
Ei ole salaliitto ainakaan mun puolelta. Minä linkitin tämän ketjun demiin alunperin.
Kyllä salaliittoja on jokapuolella. :xmas:
 
sdfsd
Alkuperäinen kirjoittaja Sossutäti:
Tässä vaiheessa voisin vielä takertua ennemmin demi.fi:n ylläpitoon kuin itse demittäjiin. Demissähän on olemassa tietyt säännöt joiden mukaan keskustelujen tulisi rullata, esim. muiden haukuminen, laihdutuskeskustelut, väkivalta, uhkailu ym. on kiellettyjä.
Siitä huolimatta tässä joku aika sitten demissä pyöri monta päivää keskustelu jossa levitettiin linkkiä videoon jossa elävältä mieheltä leikattiin pää irti. Kymmenien demittäjien ylläpitoon lähettämistä viesteistä huolimatta keskustelua ei poistettu.
Eli syy on ennemmin huonon ylläpidon kun nuorten käyttäjien.
Olin tuossa vähän aikaa sitten sanomassa samaa, mutta en vain jaksanut enää kirjoittaa. Kiitos että avitit : D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sossutäti:
Tässä vaiheessa voisin vielä takertua ennemmin demi.fi:n ylläpitoon kuin itse demittäjiin. Demissähän on olemassa tietyt säännöt joiden mukaan keskustelujen tulisi rullata, esim. muiden haukuminen, laihdutuskeskustelut, väkivalta, uhkailu ym. on kiellettyjä.
Siitä huolimatta tässä joku aika sitten demissä pyöri monta päivää keskustelu jossa levitettiin linkkiä videoon jossa elävältä mieheltä leikattiin pää irti. Kymmenien demittäjien ylläpitoon lähettämistä viesteistä huolimatta keskustelua ei poistettu.
Eli syy on ennemmin huonon ylläpidon kun nuorten käyttäjien.

Täälläkin kielletty huumeista puhuminen,vaan joka armas viikko tai jopa päivä näistäkin jutellaan ylläpidosta huolimatta,mikä ton säännön on laittanut!
 
:-----)
Hmm, kylläpäs demi.fi:stä ja demittäjistä on annettu negatiivinen kuva täällä. Vaikka demi.fi:stä aina löytyy näitä perspanodildo-keskusteluja niin suurimmaksi osaksihan keskustelut on asiallisia! Itekin voin 16-vuotiaana sanoa, että noihin juttuihin törmää monessa muussakin paikassa, kuulee kavereilta, tv:stä, lehdistä jne. ja vanhemmilta riittää sen verran luottamusta ettei ne lue etukäteen vaikka mun Demi-lehtiä jos siellä jossaki mainitaan seksi tms. Itsekin oon demi.fi:tä käyttänyt 13-vuotiaasta lähtien ja seuraan siellä vakituisesti esim. lempibändin keskustelua, vaihto-oppilaskeskusteluja ja lukion ykköset-keskustelua ja löytyy kyllä järkeä sen verran, että kattoo vähän et mitä keskusteluja seuraa. Tottahan se kumminki on, että seksiin liittyvät jutut kiinnostaa nuoria kun niistä ei aina tarpeeksi saa tietoa koulusta tai vanhemmilta (ja tällä meinaan juurikin sitä, että vaikka itsekin oon tosi läheinen vanhempieni kanssa niin on mullaki joku yksityisyys eikä heidän kanssaan ihan kaikesta halua eikä tarvikaan keskustella). Ja vaikka Demistä löytyykin jotain "Menetin neitsyyteni kännissä1!!!"-keskusteluja, niin en ole nähny että kovinkaa moni vastaus olisi kannustava ja ihaileva. Kyllä nuorillaki on aivot!

Ja sieltä ku jonku nuoren töppäilyjä lukee, niin tietää ainaki itse olla tarkempi ettei käy samoin, eipähän tarvi itse lähteä sit kokeilemaan. Demi.fi on oikeasti moneen muuhun foorumiin verrattuna asiallinen ja monelle nuorelle tärkeä sivusto, siellä on helppo nimettömänä kysyä jos jokin asia askarruttaa mieltä, löytää samanhenkistä seuraa jne. Toisaalta tietty ymmärrän teidän äitien huolet, kun ekana demi.fi:n sivuilla pomppaa eteen juurikin noita perspanopillu-keskusteluita tai ohjeita siitä miten pääsee lääkkeillä sekaisin. Eiköhän suurin osa demittäjistä kuitenki vietä aikaansa muissa keskusteluissa tai sitten esim. ed. mainittuun keskusteluunkin lähes kaikki vastauksethan ovat asiallisia, right?

Aloittajalle sanoisin, että demi.fi;n kieltäminen on turhan tiukka rangaistus. Oletko jostain varmistunut että tyttäresi lukee juurikin näitä seksikeskusteluja? Entä jos hän keskusteleekin vain lempparibändistä, Twilightista tai seiskalle menosta?

Eipä mulla sit muuta sanottavaa ollut, hyvää yötä!

ps. pahottelen jos tää tulee moneen kertaan,ei oikeen onnistu tän foorumin käyttö heh..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Täälläkin kielletty huumeista puhuminen,vaan joka armas viikko tai jopa päivä näistäkin jutellaan ylläpidosta huolimatta,mikä ton säännön on laittanut!
Olen samaa mieltä, että ketjuja pitäisi moderoida tarkemmin. Minusta monet rasistisetkin aloitukset saisivat jäädä tekemättä tai ainakin niitä pitäisi moderoida tarkemmin. Ylläpidon pitäisi laatia tarkemmat säännökset palstakirjoitteluun. Itse asiassa nykyään en pitäisi sitäkään pahana, että palstalle tulisi kirjautunmispakko. Kiitos lehtijulkisuuden palstalle on tullut erittäin paljon pahansuopia harmaita.
 
Demittäjä
Tosiaan, ne nimittelijät ei välttämättä oo kasvanut henkisesti ihan niin paljo, kun esim. tuon vähän ylemmän viestin lähettäjä, joka demittää..
Itse olen 15-vuotias, ja kyllä, olen demittänyt 12-vuotiaasta. Siellä on kiva keskustella esim. meikeistä, hiuksista, lempibändeistä ym. omaan elämään liittyvästä. Ja muistakaa, että monet dildoseksineitsyydenmenettämiskeskustelut on useimmiten trolleja, eli eivät totta. Aikuiset ei ota välttämättä sitä huomioon.
 
demineiti
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kun täällä nyt parveilee teitä nuoria niin esitänpä kysymyksen. Olisiko teillä tarvetta saada kysyä aikuisilta asioista näin netin välityksellä? Miltä tuntuisi ajatus, että välillä kävisi aikuisia pyörimässä teidän Demi-sivustolla vastailemassa mieltä askarruttaviin kysymyksiin?
siellä käy kyllä aika paljonkin aikuisia demittäjiä. ei aikuinen ole= asialliset vastaukset.
 
darlin
Hahaha mikä AP. Taidat kohta ottaa nuoren kotiopetukseen? Ei mitään vikaa että netissä jaetaan kokemuksia ja ruokitaan tiedonnälkää. Tulihan sitä ton ikäsenä kovin utelias oltua, harmi ettei ollut itsellä samanlaista mahdollisuutta demin muodossa. Luulempa että näistä demittäjista kasvaa vielä avoimia vanhempia. Vaikka ei salee haluu nyt lolzz
 
Nicole
Käsi sydämellä äidit: kuinka moni teistä pystyisi selittämään 13 vuotiaalle lapselleen täysin puolueettomasti mitä on vaikkapa suihinotto? Niinpä. Eikös siis ole ihan hyvä, että netistä löytyy asiallinen sivusto jossa kysellä näitä asioita, kun ihan oikeasti ne ei tule kaikkea teiltä kysymään, se on karu totuus. Minulla ja omalla äidilläni on todella läheiset välit, mutta eipä tulisi mieleenkään kysyä äipältä että mitä on peppuseksi.

Aliarvioitte aika pahasti lapsianne, surullista että kuvittelette heidän ryntäävän suinpäin seksikokeiluihin heti kun he aiheesta kuulevat. Minä olen tytärtäsi vanhempi ja pyörinyt Demissä jo hyvän aikaa, en ole koskaan uskaltautunut niin pitkälle että olisin pitänyt poikaa edes kädestä. Harvinaisen tyhmä yksilö saa olla kyseessä, jos kaikkea pitää kokeilla "kun netissäkin!".

Sitä paitsi Demin keskustelut ei pyöri pelkästään seksin ympärillä. Sitä sivutaan itseasiassa hyvin harvoissa keskusteluissa, pääasiassa siellä keskustellaan kaikista muista teinin elämän osa-alueista. Jos ei katso Kehoa ja tietyissä määrin Suhteita, ei seksikeskusteluihin törmää käytännössä koskaan.
 
Minttu
Olen sellanut tätä viestiketjua läpi ja sanoisin että täällä on asiattomia kommentteja sekä teiltä aikuisilta että meiltä demiläisiltä. Olen käynyt Demissä alle 10 vuotiaasta asti ja siitä ei ole ollut mitään haittaa kasvulleni tai henkiselle kehitykselleni. Olen sieltä voinut kysyä kaikkea sellaista mitä en ole vanhemmiltani viitsinyt kysyä ei sillä ettäkö minulla olisi huonot välit vanhempiini, päin vastoin. Olen löytänyt demistä paljon samanhenkisiä kavereita. Mitä asiattomiin keskusteluihin tulee niin demittäjät usein ilmiantavat ne ja ylläpito poistaa ne joskin yleensä melko hitaasti.
 
Demiläinen
Selasin itsekin tämän keskustelun lävitse kokonaan ja hieman ihmetyttää kyllä asenteena se että Demi.fi olisi pahasta.

Onhan siellä paljon toki roskaa, mutta eiköhän sitä joka paikassa ole. Yhdessä vaiheessa näki sitä Demissä, kun nuoret tytöt tulivat kertomaan, etteivät uskalla kertoa omien kuukautistensa alkaneen omalle äidilleen, tai että pitäisi saada rintaliivit ostettua mutta äidille ei uskalleta mainita asiasta. Miten juuri tällaiset nuoret sitten uskaltavat tulla kysymään seksistä vanhemmiltaan kun jostakin kuukautisistakaan ei uskalleta kertoa. Nämäkin tytöt ovat saaneet rohkaisua osakseen, että ei ole mitään pahaa kertoa kuukautisista koska äitisi on kokenut ihan varmasti saman eli hänenkin kuukautiset ovat joskus alkaneet ensimmäistä kertaa.

Itse olen kaksikymppinen ja parhaani yritän nuoria tyttöjä neuvoa tuollaisissakin ongelmissa, tai esimerkiksi tyttö tulee kertomaan kuinka poikaystävä painostaa seksiin mutta tytöstä se ei tunnu ajatuksena hyvältä, mutta haluaisi miellyttää poiCCistaan. Silloin monet monet demittäjät ovat olleet kertomassa että ei tuollainen ole sallittua suhteessa, älä tee mitään sellaista mikä ei tunnu hyvältä.
Tai myös monet nuoret jotka ovat aloittaneet suhteen ja ovat niitä e-pillereitä aloittaneet käyttämään, eivät ymmärrä lukea sitä pakkausselostetta ja me vanhemmat/e-pillereiden käyttäjät olemme sitten olleet neuvomassa kuinka niitä käytetään oikein, jotta ei niitä vahinkoja sattuisi tai jos vahinko sattuu niin yleisesti tuollakin neuvotaan hakemaan se jälkiehkäisypilleri apteekista ja raskaustestiä päälle, ja muistakaan se ehkäisy seuraavalla kerralla. Ei varmasti moni nuori uskaltaisi kävellä vanhempiensa eteen että "Nyt on sattunu vahinko, en tiennyt mikä je-pilleri on tai koska se pitää ottaa, joten teistä saattaa tulla isovanhempia" ja ikää tytöllä on 15wee.

Joten kumpi olisi parempi skenario:
Tyttö joka poikaystävän painostuksesta harrastaa seksiä, ei käytä ehkäisyä ja sattuu vahinko ja alkaa odottaa lasta, eikä uskalla edes vanhemmilleen mainita asiasta VAI

Tyttö joka on demistä/missmixistä/internetistä ylipäätänsäkin hakenut tietoa eri ehkäisymuodoista ja saanut muilta ikäisiltään/vanhemmilta neuvoa että ei alistu poikaystävänsä tahtoon että odottelee niin kauan että tuntee itse olevansa valmis.

Miettikääs sitä arvon rouvat ja neidit.
 
Grrr
Itse käyn ihan Demi.fi:ssä ja olen suurimmaksi osaksi sieltä saanut kaikenmaailman valistukset siellä on suurimmaksi osaksi kaikki fiksuja nuoria jotka eivät pane 44 v. äijiä ilman ehkäisyä kännipäissään ja ilman minkäänlaista valistusta.
 
Utelias
En toivottavasti tuo kommentillani tätä juttua kokonaan uudelleen pinnalle, on täällä sen verran typeriä kommentteja puolin ja toisin.

Itse olen kiinnostunu aloittajasta, onko hänen asenteensa muuttunut keskustelun jälkeen? Onko hän edes seurannut keskustelua?
 
demiläinen(vierailija)
Olen 14. Itse käyn demissä usein ja se on minulle tärkeää koska siellä voi keskustella monista eri asiosta ja kertoa vaikka jos jokin painaa mieltä eikä läheisille jostain syystä halua kertoa. Sitäpaitsi ei siellä pakko ole niissä keskusteluissa käydä joissa tuollaisi juttuja on. Oletko edes varma etttä tyttäresi kävi sellaisissa keskuteluissa? Lisäksi kyllä noita juttuja on niin paljon muuallakin että turhaan kielsit demin!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja demiläinen(vierailija):
Olen 14. Itse käyn demissä usein ja se on minulle tärkeää koska siellä voi keskustella monista eri asiosta ja kertoa vaikka jos jokin painaa mieltä eikä läheisille jostain syystä halua kertoa. Sitäpaitsi ei siellä pakko ole niissä keskusteluissa käydä joissa tuollaisi juttuja on. Oletko edes varma etttä tyttäresi kävi sellaisissa keskuteluissa? Lisäksi kyllä noita juttuja on niin paljon muuallakin että turhaan kielsit demin!!!
pitäs olla jo nukkumassa
 
Tyrmistynyt nuori
Olet todella tiukkis, joka puolustaa vain omaa linjaansa.
Kyllä 13-vuotias jo tietää seksistä monenlaista, eikä ota mallia läppäkeskusteluista. Demi.fissä on paljon asiallista porukkaa, ja siellä on tyttöjä, ja poikia, sekä naisia keskustelemassa monista asioista. Monet nuoret ja nuoret aikuisetkin kirjoittelevat novelleja ja runoja, pelaavat roolipelejä, kertovat muille demittäjille päivästään, nauravat ja pitävät hauskaa, kuten oikeassakin elämässä. Myös monet tyttäresi kavereista voivat puhua seksistä avoimesti, ja heittää läppää, kuten netissäkin tehdään. Et takuulla löydä yhtään nuorten keskustelupalstaa, jossa olisi sen asiallisempaa, kuin demi.fissä.
 
moimoimoi
MINÄ AINAKIN DEMITÄN! JA OLEN 14! OLEN DEMITTÄNYT 13 WEESTÄ ASTI!
KUULE VAIKKA OOT KIELTÄNYT SUN TEINILTÄS DEMIN NIIN LUULEKKO ETTEI NE PUHU KAVEREIDEN KANSSA TAI MUUALTA NETISTÄ KATO NOITA SUN SUIHINOTTO JA PANO JUTTUJA!???
KYL ME AINAKIN KAVEREIDEN KANSSA KESKUSTELLAAN IHAN KAIKESTA!
 

Yhteistyössä