kirjoittaako teidän teini demi.fi:hin?

  • Viestiketjun aloittaja järkyttynyt
  • Ensimmäinen viesti
thärve
Itselläni ei ollut ennenkuin vasta kymppiluokalla seksivalistusta, sekin lähinnä painottui siihen että puhuttiin kuukautiskierrosta ja siitä kuinka kondomi pistetään päälle. Toki myös siitä miten alapääpesu hoidetaan ja siitä mitä tauteja on. Eipähän tuo nyt auttanut yhtään siinä ekalla kerralla. Kaikenlisäksi olin 17-vuotias käydessäni kympin.

Demi.fi:stä saa varsin nopeasti asiallisenkin vastauksen ja täytynee nyt myöntää sekin, että keskustelu jossa masentuneet kertoivat omia tarinoitaan, ja puhuivat kaikesta maan ja taivaan väliltä, auttoi minua todella paljon läpikäydessäni masennusta.

Onhan sivustolla melko paljon shittipuhetta, mutta yhtälailla paskaa kirjoitetaan wikipediaan jossa kuka vain voi muokata kirjoitettuja tekstejä.

Ja tosiaan, olen 18-vuotias ja ajattelin demittää edelleen sillä demittäjäurani on kestänyt sentään 5 vuotta, jonka aikana olen oppinut niin paljon uutta että ihmetyttää aloittajan reaktio.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja demi.fi<3:
Mielestäni 13 ei todellakaan ole liian nuori demi.fi:iin. Itse aloin käydä sivuilla myös saman ikäisenä ja käyn edelleen, olen nyt 16.
Täähän se just tökkii siellä. 13-vuotiaat keskustelevat palstalla siitä, että 10-vuotiaat ovat liian nuoria seksiin ja kannattaisi odottaa 12-vuotiaaksi. Ja toki 16-vuotias osaa arvioida 13-vuotiaalle sopivan arvomaailman ja ajanvietteet. Joka muuta väittää on nolo täti ja demiläiset nauraa selän takana, daa! ;)
 
asd
voi härregyyd :D:D:D:D:D:D:D:D:D päivän naurut kiitos vaan. tiedoksenne että demi ei ole mikään "kaiken pahan alku ja juuri", lähes kaikki nuorethan nykyään puhuu kaveriporukoissa ja kaikkialla "niitä juttuja", ja mitä helvettiä se teille kuuluu? mitä väliä vaikka nykynuoret puhuu jostain mistä ei teidän nuoruudessa puhuttu? "siis yhyy, mun lapsi lukee netissä dildoista ja persepanoista", öö ehhh se kuulee niistä kuulkaa ihan kaikkialla muuallakin ku demissä. voi luoja.
 
diidaa
Nimenomaa siinä ei oo mitään mätää, jos ei voi kysyä seksistä vanhemmiltaan. Mietippä omaa nuoruuttas, pystyitkö/halusitko ite kysyä näistä asioista omilta vanhemmiltas. Etenkin just 13-17-vuotiaiden voi olla vaikeeta puhua seksistä äidin kanssa. Sitä paitsi demi.fi on todella hyvä sivusto nuorille, ja kyllä sieltä löytyy muistakin aiheista keskustelua kuin perspanoista. Viikon nettikielto on aika naurettava.
 
Lin
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Demissä juuri nyt käytäviä keskusteluja:
-Voisitko seurustella miehen kanssa joka on saanut raiskauksesta tuomion
-Neitsyyden menettäminen kännissä
-Vietin yön pleijerin kanssa - ihastuin
-Neitsyydestä eroon elokuuhun mennessä
Ja lisäksi lukuisia keskusteluja masentuneille, itsemurhaa pohtiville... Itsemurhan estoonko 13-vuotiaat sitä vertaistukea tarvitsevat?
Tällaiset keskustelut ovat Demissä enemmänkin marginaalitavaraa. Entä sitten nämä èsimerkiksi keskustelut?

Mitenkä vois kehittää itsetuntoaan paremmaksi?
Mistä uusia kavereita, pääkaupunkiseutu
Seurustelevat #318 ~Kaikki ois paremmin jos oisit vieressä.
TÄMÄNHETKINEN LEMPIBIISINNE?
parhaat livebändit
paras harry potter elokuva?
Kuka Twilightista?
Lukion ykköset #3
Koulukiusaaminen#3 -kesälomaa odotellessa
Kellään tarpeettomia lukiokirjoja?
Mitä kirjaa luet tällä hetkellä?
jne.

Tosi pahoja ja nuorten siveydelle vaarallisia keskusteluja, eikös?
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja diidaa:
Nimenomaa siinä ei oo mitään mätää, jos ei voi kysyä seksistä vanhemmiltaan. Mietippä omaa nuoruuttas, pystyitkö/halusitko ite kysyä näistä asioista omilta vanhemmiltas. Etenkin just 13-17-vuotiaiden voi olla vaikeeta puhua seksistä äidin kanssa. Sitä paitsi demi.fi on todella hyvä sivusto nuorille, ja kyllä sieltä löytyy muistakin aiheista keskustelua kuin perspanoista. Viikon nettikielto on aika naurettava.
Te ette nyt tajua, että sanoin ap:lle sen, että tytön kuuluu kysyä äidiltään, koska jos äidiltä voi kysyä, tarve tiedon etsimiseen vähenee. Se on ihan vanhemmista kiinni, voiko niiltä kysyä. Sitten sen lisäksi voi käydä netissä, mutta mä ainakin äitinä haluaisin varmistua siitä, ettei ainoita seksineuvoja anna lapselleni jotkut jotka itsekin ovat lapsia.
 
sdf
Alkuperäinen kirjoittaja Demittäjä:
Todellakin olet tiukkis.
Demi on nimenomaa nuorten sivusto, vaikka käyhän siellä vähän vanhempaakin porukkaa. Harva nuori haluaa puhua seksitä vanhempiensa kanssa, netissä se on paljon helpompaa kavereiden kanssa. Ja tottahan se on, että sieltä joskus löytää rivompiakin keskusteluja, mutta niitä ylläpito aika ahkerasti poistelee. Eikä siellä mitään sellaista ole, mistä saattaisi vahinkoa nuorelle olla.
Olen täysin samaa mieltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Demissä juuri nyt käytäviä keskusteluja:
-Voisitko seurustella miehen kanssa joka on saanut raiskauksesta tuomion
-Neitsyyden menettäminen kännissä
-Vietin yön pleijerin kanssa - ihastuin
-Neitsyydestä eroon elokuuhun mennessä
Ja lisäksi lukuisia keskusteluja masentuneille, itsemurhaa pohtiville... Itsemurhan estoonko 13-vuotiaat sitä vertaistukea tarvitsevat?

Ja satuitko lukemaan vastauksia?! Siellähän juuri yritetään AUTTAA keskustelun aloittajaa hänen ongelmissaan..
 
Äiti minäkin
Kahlasin tämän keskustelun läpi, vaikka se raskasta olikin :) Työskentelen nuorten parissa ja olen itsekin 15-vuotiaan neitosen äiti - mistä johtuen mm. Demi.fi on minulle tuttu paikka (mielestäni minun on hyvä tietää, mitä tuon ikäiset ajattelevat ja puuhaavat, jo ihan työnikin vuoksi).

Seuraan satunnaisesti myös muita nuorten suosimia sivustoja ja keskustelupalstoja, ja minun on kyllä pakko sanoa, että Demi.fi on ehdottomasti asiallisimmasta päästä: monet aikusitenkin keskustelupalstat voisivat ottaa sieltä oppia esim. toisten huomioon ottamisessa, empatiassa ja asiallisuudessa!

Tuntuu kummalliselta, että tässä keskustelussa on takerruttu muutamaan seksiaiheiseen keskusteluun, kun sivusto kattaa valtavan määrän tietoa, viihdettä ja vertaistukea mitä moninaisimmilta elämän aloita... Käykääs nyt muutkin äidit ihan rauhassa ja ajatuksen kanssa tutustumassa Demi.fi:n antiin, ja punnitkaa sitten asiaa uudelleen.

Tosiasia kuitenkin on, että nuoret hankkivat heitä kiinnostavan tiedon jostakin, ja hyvin usein se tietolähde on jokin muu kuin omat vanhemmat. Itsekään en aikoinaan kehoon, kehittymiseen ja seksiin liittyvistä asioista puhunut vanhempieni kanssa, vaikka meillä ihan hyvät ja asialliset välit muuten olikin: mielestäni nuo asiat vain olivat sellaisia, joita ei kuulunut jakaa omien vanhempien kanssa. En osaa sanoa, miksi näin - oman tyttäreni kanssa olen tietenkin aiheista puhunut "normivalistusta" enemmän silloin, kun hän on jotain halunnut tietää. (Hän on tässä suhteessa avoimempi kuin äitinsä tuon ikäisenä.)

Ja vielä: Uskokaa vanhemmat, että ne nuoret ihan totta ovat fiksua ja omilla aivoillaan ajattelevaa porukkaa, ei mitää aivotonta massaa! (Tämän olen saanut oppia niin niiltä nuorilta, joiden kanssa työskentelen, kuin myös omalta fiksulta tyttäreltänikin :))
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Lin:
4) Kaikki tähänkin keskusteluun osallistuneet teinit ovat kakistelematta nielleet sen "Cosmopolitan - Sinkkuelämää - Gossip Girl - O.C." -maailman todenmukaisena kuvauksena maailmasta.
Pahoitteluni, minä en ole edes katsonut kys. sarjoja ikinä. Taidan toimia nyt tässä sitten samalla esimerkkinä toista väitettäsi (eli sitä että KAIKKI nuoret on ängetty samaan muottiin ryhmäpaineen alaisina) vastaan.
No sinä et nyt edes ymmärtänyt, mitä tuolla arvomaailmalla tarkoitin, ei siihen tarvitse olla kyseisiä sarjoja katsonut. Mutta taidat olla muutenkin vähän nuori ymmärtämään maailmankatsomuksia ja arvomaailmoja. ;) Ja juuri siksi lasten pitäisikin saada kasva hieman lähdekriittisemmässä ympäristössä kuin Demissä, jotta voisi oppia näkemään Deminkin sinä mitä se on - kaupallisen lehden palstana ja sen edustamien arvojen opetuspaikkana.
 
ohjkhkhyjg
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Demissä juuri nyt käytäviä keskusteluja:
-Voisitko seurustella miehen kanssa joka on saanut raiskauksesta tuomion
-Neitsyyden menettäminen kännissä
-Vietin yön pleijerin kanssa - ihastuin
-Neitsyydestä eroon elokuuhun mennessä
Ja lisäksi lukuisia keskusteluja masentuneille, itsemurhaa pohtiville... Itsemurhan estoonko 13-vuotiaat sitä vertaistukea tarvitsevat?
no vaikka siihenkin?
aika monella nuorella on nykyisin itsetuhoisia ajatuksia, ja tärkeintähän silloin on tukea ja auttaa, vaikka apu tulisikin vain internetistä, se voi silti lohduttaa ja auttaa eteenpäin. Itsekin olen saanut isääni koskevaan asiaan apua demittäjiltä, he kehottivat minua ottamaan yhteyttä lastensuojeluun, ja heidän kehotuksestaan sen teinkin. Sen avulla pääsin keskustelemaan siskoni kanssa sosiaaliviranomaisille tilanteestamme, ja saimme hieman apuakin.

 
dfgj
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja diidaa:
Nimenomaa siinä ei oo mitään mätää, jos ei voi kysyä seksistä vanhemmiltaan. Mietippä omaa nuoruuttas, pystyitkö/halusitko ite kysyä näistä asioista omilta vanhemmiltas. Etenkin just 13-17-vuotiaiden voi olla vaikeeta puhua seksistä äidin kanssa. Sitä paitsi demi.fi on todella hyvä sivusto nuorille, ja kyllä sieltä löytyy muistakin aiheista keskustelua kuin perspanoista. Viikon nettikielto on aika naurettava.
Te ette nyt tajua, että sanoin ap:lle sen, että tytön kuuluu kysyä äidiltään, koska jos äidiltä voi kysyä, tarve tiedon etsimiseen vähenee. Se on ihan vanhemmista kiinni, voiko niiltä kysyä. Sitten sen lisäksi voi käydä netissä, mutta mä ainakin äitinä haluaisin varmistua siitä, ettei ainoita seksineuvoja anna lapselleni jotkut jotka itsekin ovat lapsia.
ja kuka on sanonut että tämä tyttö etsii tietoa _seksiin_ demistä? Jos se demittää ihan muuten vaan ja ettii vaikka jotain kivoja linkkejä joillekkin vaate- tai hiusmallisivustoille tai vaikka lukee jostain leffoista, bändeistä... tietääkseni siellä voi ihan hyvin tehdä muutakin kun puhua seksistä jumalauta soikoon.
 
Bla
Väitän, että Demin korkeakoulukeskustelut ovat usein korkeatasoisempia kuin Kaksplussan vastaavat: Demissä voidaan joskus keskustella yliopisto-opiskelusta vakavasti ilman sosionomien ja tradenomien "ME OLLAAN NIIN PALJON PAREMPII KU TE NÖRTIT YLIOPISTOLUUSERIT JA VIEDÄÄN TEIJÄN DUUNIT!!!!!!!!!!!11111" -henkisiä invaasioita.
 
dada
vielä kerran,oot säälittävä. yhdyn kaikkiin näihin,jotka kertovat,ettei demittämisessä
ole mitään pahaa,siellähän oppii,saa apua askarruttaviin kysymyksiin,yms...
nii,ja onhan siellä paljon muutakin,musiikista,koulusta,leffoista,tv-sarjoista,kirjoista,yms.
kaikkee mitä yleensä teini arkee kuuluu. että niin,kannattaisi ehkä ottaa vähän enemmän
selville,ennenkuin antaa lapselle nettikieltoa. sitäpaitsi,olitko edes sanonut lapsellesi,
ennen nettikieltoa,ettei demissä saa käydä? ja oletko kertonut hänelle,miksi demi.fi on hänelle "epäsopivapaikka?". ja sitäpaitsi mieti,koska itse ekan kerran sait kuulla näistä asioista,oliko haittaa,vai hyötyä.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Demissä juuri nyt käytäviä keskusteluja:
-Voisitko seurustella miehen kanssa joka on saanut raiskauksesta tuomion
-Neitsyyden menettäminen kännissä
-Vietin yön pleijerin kanssa - ihastuin
-Neitsyydestä eroon elokuuhun mennessä
Ja lisäksi lukuisia keskusteluja masentuneille, itsemurhaa pohtiville... Itsemurhan estoonko 13-vuotiaat sitä vertaistukea tarvitsevat?

Ja satuitko lukemaan vastauksia?! Siellähän juuri yritetään AUTTAA keskustelun aloittajaa hänen ongelmissaan..
En lukenut vastauksia. Itsemurhaa hautovan teini paikka on lastenpsykiatrisella osastolla, ei saamassa vertaistukea "demittäjiltä". Sitä siellä vastauksissa ei varmaankaan kerrota? Aika heitteillä on lapsi, jos tuollaisiin ongelmiin joutuu hakemaan apua ikäisiltään. Ei myöskään ole senikäisten lasten tehtävä leikkiä pikkuvanhaa terapeuttia ja antaa apua vakaviin mielenterveysongelmiin.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja dfgj:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja diidaa:
Nimenomaa siinä ei oo mitään mätää, jos ei voi kysyä seksistä vanhemmiltaan. Mietippä omaa nuoruuttas, pystyitkö/halusitko ite kysyä näistä asioista omilta vanhemmiltas. Etenkin just 13-17-vuotiaiden voi olla vaikeeta puhua seksistä äidin kanssa. Sitä paitsi demi.fi on todella hyvä sivusto nuorille, ja kyllä sieltä löytyy muistakin aiheista keskustelua kuin perspanoista. Viikon nettikielto on aika naurettava.
Te ette nyt tajua, että sanoin ap:lle sen, että tytön kuuluu kysyä äidiltään, koska jos äidiltä voi kysyä, tarve tiedon etsimiseen vähenee. Se on ihan vanhemmista kiinni, voiko niiltä kysyä. Sitten sen lisäksi voi käydä netissä, mutta mä ainakin äitinä haluaisin varmistua siitä, ettei ainoita seksineuvoja anna lapselleni jotkut jotka itsekin ovat lapsia.
ja kuka on sanonut että tämä tyttö etsii tietoa _seksiin_ demistä? Jos se demittää ihan muuten vaan ja ettii vaikka jotain kivoja linkkejä joillekkin vaate- tai hiusmallisivustoille tai vaikka lukee jostain leffoista, bändeistä... tietääkseni siellä voi ihan hyvin tehdä muutakin kun puhua seksistä jumalauta soikoon.
Huakaus nyt vaan taas. Juu, voi puhua muustakin, mutta siitä ap on huolissaan. Sen sijaan, että puhuisi tytön kanssa, laittaa tytölle kohtuuttoman rangaistuksen. Vaikka tiedon jano johtuu puhumattomuudesta (mikäli nyt sitten vaikka seksistä haluaisikin tietää)

Tajuuko joku nyt? Vai onko kaikki jotain 12?
 
Nokimusta
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Nokimusta:
Ahaa. No niin, olet säkin varmaan sitä mieltä, ettei sen ikäinen ole ihan täysin kykenevä itse arvostelemaan saamaansa tietoa? Kyllähän kaikki tietävät, että rahat loppuu, jos niillä ostaa siideriä, sitä tietoa ei tarvitse edes onkia Demistä.
Se on niin yksilökohtaista. Osa noista 15-vuotiaista on vielä täysiä lapsia ja arvostelukyvyttömiä, mutta osa heistä on suht kypsiä ikäisikseen, esimerkiksi muuttamaan 16-vuotiaina opiskelemaan toiselle paikkakunnalle. Demistä löytyy molempia ääripäitä, joten kysymykseesi on mahdoton vastata yksiselitteisesti yleistäen.

Kaikki tietävät, että rahat loppuu, jos niitä käyttää eikä lisää ole saatavilla, mutta osa tämänikäisistä on varsin ajattelemattomia rahankäytön suhteen, eivätkä he välttämättä tajua asiaa, ennenkuin hätä on käsillä ja ruoka loppu. Näin minä sen asian tulkitsen. En usko, että tämäkään tyttö ihan huvikseen demissä olisi kysellyt ruuan perään ("voisko joku auttaa, kun oon syönyt jo kaikki kotona olleet makaronit ja tonnikalat eikä ole rahaa ostaa mitään").
 
Uhu
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti minäkin:
Kahlasin tämän keskustelun läpi, vaikka se raskasta olikin :) Työskentelen nuorten parissa ja olen itsekin 15-vuotiaan neitosen äiti - mistä johtuen mm. Demi.fi on minulle tuttu paikka (mielestäni minun on hyvä tietää, mitä tuon ikäiset ajattelevat ja puuhaavat, jo ihan työnikin vuoksi).

Seuraan satunnaisesti myös muita nuorten suosimia sivustoja ja keskustelupalstoja, ja minun on kyllä pakko sanoa, että Demi.fi on ehdottomasti asiallisimmasta päästä: monet aikusitenkin keskustelupalstat voisivat ottaa sieltä oppia esim. toisten huomioon ottamisessa, empatiassa ja asiallisuudessa!

Tuntuu kummalliselta, että tässä keskustelussa on takerruttu muutamaan seksiaiheiseen keskusteluun, kun sivusto kattaa valtavan määrän tietoa, viihdettä ja vertaistukea mitä moninaisimmilta elämän aloita... Käykääs nyt muutkin äidit ihan rauhassa ja ajatuksen kanssa tutustumassa Demi.fi:n antiin, ja punnitkaa sitten asiaa uudelleen.

Tosiasia kuitenkin on, että nuoret hankkivat heitä kiinnostavan tiedon jostakin, ja hyvin usein se tietolähde on jokin muu kuin omat vanhemmat. Itsekään en aikoinaan kehoon, kehittymiseen ja seksiin liittyvistä asioista puhunut vanhempieni kanssa, vaikka meillä ihan hyvät ja asialliset välit muuten olikin: mielestäni nuo asiat vain olivat sellaisia, joita ei kuulunut jakaa omien vanhempien kanssa. En osaa sanoa, miksi näin - oman tyttäreni kanssa olen tietenkin aiheista puhunut "normivalistusta" enemmän silloin, kun hän on jotain halunnut tietää. (Hän on tässä suhteessa avoimempi kuin äitinsä tuon ikäisenä.)

Ja vielä: Uskokaa vanhemmat, että ne nuoret ihan totta ovat fiksua ja omilla aivoillaan ajattelevaa porukkaa, ei mitää aivotonta massaa! (Tämän olen saanut oppia niin niiltä nuorilta, joiden kanssa työskentelen, kuin myös omalta fiksulta tyttäreltänikin :))
Asiallisin viesti tähän mennessä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äiti minäkin:
Kahlasin tämän keskustelun läpi, vaikka se raskasta olikin :) Työskentelen nuorten parissa ja olen itsekin 15-vuotiaan neitosen äiti - mistä johtuen mm. Demi.fi on minulle tuttu paikka (mielestäni minun on hyvä tietää, mitä tuon ikäiset ajattelevat ja puuhaavat, jo ihan työnikin vuoksi).

Seuraan satunnaisesti myös muita nuorten suosimia sivustoja ja keskustelupalstoja, ja minun on kyllä pakko sanoa, että Demi.fi on ehdottomasti asiallisimmasta päästä: monet aikusitenkin keskustelupalstat voisivat ottaa sieltä oppia esim. toisten huomioon ottamisessa, empatiassa ja asiallisuudessa!

Tuntuu kummalliselta, että tässä keskustelussa on takerruttu muutamaan seksiaiheiseen keskusteluun, kun sivusto kattaa valtavan määrän tietoa, viihdettä ja vertaistukea mitä moninaisimmilta elämän aloita... Käykääs nyt muutkin äidit ihan rauhassa ja ajatuksen kanssa tutustumassa Demi.fi:n antiin, ja punnitkaa sitten asiaa uudelleen.

Tosiasia kuitenkin on, että nuoret hankkivat heitä kiinnostavan tiedon jostakin, ja hyvin usein se tietolähde on jokin muu kuin omat vanhemmat. Itsekään en aikoinaan kehoon, kehittymiseen ja seksiin liittyvistä asioista puhunut vanhempieni kanssa, vaikka meillä ihan hyvät ja asialliset välit muuten olikin: mielestäni nuo asiat vain olivat sellaisia, joita ei kuulunut jakaa omien vanhempien kanssa. En osaa sanoa, miksi näin - oman tyttäreni kanssa olen tietenkin aiheista puhunut "normivalistusta" enemmän silloin, kun hän on jotain halunnut tietää. (Hän on tässä suhteessa avoimempi kuin äitinsä tuon ikäisenä.)

Ja vielä: Uskokaa vanhemmat, että ne nuoret ihan totta ovat fiksua ja omilla aivoillaan ajattelevaa porukkaa, ei mitää aivotonta massaa! (Tämän olen saanut oppia niin niiltä nuorilta, joiden kanssa työskentelen, kuin myös omalta fiksulta tyttäreltänikin :))
:flower: :flower: Asiaa! :flower:
 
25-vee
''En lukenut vastauksia. Itsemurhaa hautovan teini paikka on lastenpsykiatrisella osastolla, ei saamassa vertaistukea "demittäjiltä". Sitä siellä vastauksissa ei varmaankaan kerrota? Aika heitteillä on lapsi, jos tuollaisiin ongelmiin joutuu hakemaan apua ikäisiltään. Ei myöskään ole senikäisten lasten tehtävä leikkiä pikkuvanhaa terapeuttia ja antaa apua vakaviin mielenterveysongelmiin.''

...että siellä on myös joitakin, ehkä harvoja, mutta on, jotka voivat antaa netin kautta apua anonyymisti sitä tarvitsevalle. Itse olen ammatiltani nuorisopsykologi, ja jos huomaan tuollaisia keskusteluja, joissa ongelmana on mielenterveys tahi muu vastaava, otan mielelläni osaa keskusteluun ja väitän, että osaan jopa toisinaan auttaa. Jokaisen viestin lopussa kuitenkin kehotan hakeutumaan ammattiauttajan puheille, jos kyse on oikeasti isosta ongelmasta.
 
Nicole
Tässä minä olen hyvä esimerkki:

-olen demittänyt 13-vuotiaasta
-olen nyt 17v.

Mitä en ole kokenut vaikka olen Demissä ollut aktiivisesti joka päivä liki 4 vuotta:
-neitsyys tallella
-en ole koskaan seurustellut
-en juonut alkoholia tai kokeillut tupakkaa tai huumeita

Nuorilla (joillakin) on myös aivot
 
demittäjä
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
On tosi surullista, jos 10 vuotiaalle on selvää, mikä on perspano, oikeasti. :eek:
Kyllä sitä juttua kuuli ihan tarpeeksi mm. pojilta koulussa, jotka jo 10-vuotiaana olivat olevinaan niin kovia, kun perspanoista tiesivät.
 
Sossutäti
Just neuvottelin tästä asiasta oman äitini kanssa, itse oon 20 ja kysyin oman mutsini mielipidettä.

Äiti kertoi, että suurin osa teistä valittavista äideistä on tekopyhiä, sillä äitini nuoruudessa 13-vuotias tiesi samat asiat kuin tämänkin päivän teini.
Äitini on lähes 50-vuotias, mutta yhtä lailla hänen nuoruudessaan luettiin Reginasta seksinovelleja ja seksivinkkejä.

Se myös kertoi olevansa hyvin tyytyväinen siihen, ettei itse ole kasvattanut mua tynnyrissä niinkuin hänen vanhempansa kasvattivat äitini.

Mä olen tutkinut internettiä siitä asti ku se vaan on ollut mahdollista, enkä musta tule yhtään sen huonompi aikuinen kuin kenestäkään muustakaan.

Onneks mun äiti on sentään normaali eikä kauhee tiukkis.
 
hgfhf
NÄMÄ "AIKUISET" EIVÄT TAIDA NYT KÄSITTÄÄ YHTÄ HEILLE KÄSITTÄMÄTÖNTÄ JUTTUA. Nimittäin NUORETKIN OVAT IHMISIÄ. Jossain vaiheessa he saavat jokatapauksessa tietää seksiin liittyvistä asioista, ENNEMMIN TAI MYÖHEMMIN. Ja ko. tyttö puhuu IHAN VARMASTI omassa kaveriporukassaankin IHAN SAMOISTA jutuista mitä demissä. Tuo viikon konekielto on aivan kohtuuton herranjumala sentään.
 

Yhteistyössä