Miten hävittää banaanikärpäset?

  • Viestiketjun aloittaja bee
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
voiko näitä olla myös vessassa? meillä oli kesällä keittiössä mutta tavallaan katosivat kaikki tai ei mitään suuria toimenpiteitä jouduttu tekemään...tulivat juurikin banaanien mukana...vessassa kuitenkin näitä on vai ovatko sitten jotain eri lajia, kun itsellä käsitys että juuri makeasta pitävät ja bioroskiksista yms...vaipparoskiksessa ja suihkun viemärin ritilässä viihtyvät...tietäisikö joku??
 
.......
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta meillä toimi tehokkaimmin noista etikka-ansoista yhdistelmä loraus omenamehua + pieni loraus etikkaa + pari tippaa tiskiainetta. Ja meillä oli tosiaan satoja banaanikärpäsiä myös. Niitä laseja piti laittaa muutama pitkin kämppää ja etenkin keittiötä, ja kesti muutaman päivän että kaikista pääsi eroon... mutta lopulta kaikki menivät ansaan.
 
kärpäsistä närkästynyt
..haulikkoon kait se on turvauduttava ja otettava jokaiselta yksilöltä nirri pois vaikka yksitellen :DD sen verran jurppiivat nuo v*tun noppealiikkeiset pirulaiset!
 
Kakkakärpänen
Meillä on keittiössä nyt parin päivän ajan ollut kaksi lautasta, joissa on lillumassa vinegretteä ja rypsiöljyä, sekä satakunta henkensä heittänyttä banaanikärpästä. Toimii!
 
"tikru"
ei ole sitten vielä mikään auttanut, on kokeiltu laittaa leveään astiaan kaljaa ja pari tippaa tiskiainetta, ei houkutellut yhtäkään. nyt on sitten ollut jo yli vuorokauden ajan omenaviinietikka+vesi+tiskiainejuoma keittiössä, yksi vasta kellistetty....
eikä pöydilläkään ole yhtäkään hedelmää, leipää tms mikä niitä houkuttelisi...
Meillä kans on vaivaksi asti noita banaanikärpäsiä.. Niin itse otin varman päälle ja laitoin astiaan makeaa mehua, ihan reippaasti sokeria ja hedelmän paloja (laitoin mandariiniä kun ei muuta ollut) mutta varmaan just banaani tai omena toimii kans.. sit lorauttaa astianpesuainetta kaupan päälle.. saman tien surrasivat suurin osa suoraan ansaan.. :D kelmu tietenkin nopeuttaa asiaa niin eivät pääse karkuun..
 
pluupliipläää
Jep, lasiin tai purkkiin punaviiniä, portviiniä tms. (etikkakin käy) ja loraus vettä sekä hiukan astianpesuainetta. Purkki sopivaan paikkaan keittiössä (lavuaarin vierus on yleensä hyvä paikka). Kärpäset viekoittuvat makean nesteen käymisestä ja laskeutuvat maistamaan, astianpesuaine poistaa nesteestä pintajännityksen joten sinne hukkuvat kärpäset. Toimii kuin junan vessa.
Tämä todella hyvä tapa itse teen näin juuri usein kun ilma alkaa lämmetä ja banaanikärpäsiä alkaa tulemaan hedelmien kasvisten ym. mukana keittiöön. Myös kalja viinin siasta on todella hyvä valinta! Banaanikärpäset tulevat kirkuen sen luokse!
 
Kärpäneeen
oon yodi kiinnostunut eläimistä ötököistä ja niidencelintavoista seurasin vähän niitten eloo mun huonees ku rodkisessa oki n oli vanaani ni ne lisäänttyt sairaan nopeesti :D mä imuroinn niist suurimman osan kummasti ne hävis jos huoneessas niktä houkuttelee roskis ni roskien vienti autaa
 
"joanna"
Edellispäivä kotiin tullessa koin pienen järkytyksen kun banaanipussissa kuhisi satoja ötököitä. Banaanit lensi sitten piharoskikseen pussin kera, mutta näitä kärpäsiä kuitenkin ilmestyi jokapuolelta lisää.
Laitoin sit eilen illalla lasiin vettä, pari lusikallista hunajaa ja lopuksi hieman fairya. Toimii! Lasissa lilluu tällä hetkellä noin 30 kärpästä ja huomenna varmasti tuplasti enemmän. Suosittelen koittamaan, vaivaton tapa saada nämä ötökät pois pilaamasta kesäpäiviä. Hunajaa ja fairya kun taitaa jokaisesta taloudesta löytyä eli superhelppo vinkki. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Zariza
Tämä tieto löytyy banaanikärpästen Ansasta:

Ansaa varten tarvitaan astia, johon sekoitetaan 1dl vettä, 1 dl viinietikkaa ja 2 rkl hunajaa ja tippa astianpesuainetta.
Viinietikka ja hunaja houkuttavat tuoksullaan kärpäset astiaan. Astianpesuaine vie nesteestä pintajännityksen, joten kärpäset uppoavat nesteeseen ja hukkuvat.
 

Yhteistyössä