Paljonko suunnilleen lasit maksaa?

  • Viestiketjun aloittaja Mie
  • Ensimmäinen viesti
Mie
Paljonkohan kannattaa varata rahaa lapsen silmälaseihin?
Silmälääkäri vissinkin n. 100euroa, mut montakohan sataa silmälaseihin.
Ei kuitenkaan mitään kauhean kalliita kehyksiä laiteta.
 
-Jonttu-
Riippuu niin paljon niistä linsseistä. Esim. mulla on suht. huono näkö, n. -6 diopteria kummassakin silmässä, ja mun lasit maksaa alennuksilla (esim. toinen linssi kaupan päälle, tai kehykset ilmaiseksi jne) n. 400 ?.
 
m
mä maksoin 160 omistani viimekesänä,kehykset oli ilmaset ,niitä tarjouksia on aina jossain liikkeessä,tai toinen linssi kaupan päälle jne..tääl näöntarkastus kuuluu samaan kauppaan.
 
Mie
Onko pakko olla juuri silmälääkärin kautta koululaisella lasit? Terveydenhoitaja oli huomannut tarkistuksessa, ettei näe ihan hyvin.
Jos ottaisikin ihan vaan optikon kautta, että tulisi könttähinnalla? Jos näin edullisempaa.
 
-Jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja Mie:
Onko pakko olla juuri silmälääkärin kautta koululaisella lasit? Terveydenhoitaja oli huomannut tarkistuksessa, ettei näe ihan hyvin.
Jos ottaisikin ihan vaan optikon kautta, että tulisi könttähinnalla? Jos näin edullisempaa.
Eikö nykyään koulusta pääse enää ilmaiselle silmälääkärille? Vai onko minkä ikäinen?

Ja kyllä se olisi hyvä tarkistuttaa näkö kunnon lääkärillä ennen ensimmäisten lasien ostamista.. Väärät / turhat lasit ei tee lapsen näön kehitykselle kovin hyvää.
 
IhanaValo
Myö ostettiin just Nisseniltä, sai kahdet lasit 75e.Ja vissiinkin näöntarkastus olis tullut samaan hintaan.Riippuu tietty vahvuudestakin ja onko karsastusta tms. Jos joutuu erikoislinssit hommaamaan niin kalliimmaksihan se sitten tulee.
 
v
Jos kysy on nuoren ensimmäisistä silmälaseista, niin ehdottomasti silmälääkärin kautta! Silmälääkäri tutkii samalla silmät mahdollisten näköä haittaavien silmäsairauksien varalta. Jatkossa sitten optikon kautta, ja sen lisäksi tietenkin silmälääkärillä käynti 1-2v välein.
 
lilleri
Tammikuun Meidän perhe -lehdessä oli hyvä ja laaja juttu lasten silmälaseista, hankinnasta yms. Lehti on varmaan vielä kaupoissa myynnissä.

Mun miehelle riitti optikko, vaikka on paljan hajataittoa ja ekat lasit hankki, mutta lapsella voi olla eri juttu. Maksoi n. 300e Silmäasemalla ja linssit oli ns. "kaikilla herkuilla" eli kova pinta, heijastuksen esto ja ohueksi hiotut. Ei todellakaan ollut musta paha hinta!
 
-jonttu-
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
ei pääse koululainen ilmaiselle silmälääkärille. sitä itsekin ihmettelen miksei, kun onhan näkö nyt todellakin tärkeä koulutyön kannalta ja muutenkin.
No jopas nyt. Muistan kun itse olin ala-asteella 90-luvun alkupuolella, niin taksilla vietiin porukkaa joka vuosi silmälääkärille. Enkä muista, että se olisi silloin mitään maksanut.
 
"anonyymi"
Mies totesi aikoinaan ottavansa seuraavat lasit näillä herkuilla, eli kovapinnoite ja heijastuksen esto. Tekivät lasien käyttämisestä niin paljon kuulema mielykkäämpää. Muisteli tuossa hinnan olleen +120e paikallisella optikolla kun oli kovapinnan ja heijastuksen eston ottanut lisää. Koko paketti noin 400e. Yhdet lasit siis.

Ei kehunut hirveästi näitä halpamerkkien liikkeitä edellisistä laseista. Sangat eivät kestäneet ja linssit irtoilleet. Sanoi ottavansa paikallisesta myös tulevaisuudessakin niin ei tarvitse tunnin ajomatkan päähän lähteä korjauttamaan laseja. Eikä hänellä ymmärtääkseni ole ongelmia ollut vaikka kahdesti on lapset tuoneet lasit solmuun väännettynä mutta on saanut väänneltyä vielä suoriksi.
 

Yhteistyössä