Antaako Hobby Hall osamaksulla ostaa jos on luottotiedot menny ??

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Antaa.
niin piti lisätä et ensin sun pitää ostaa sieltä heti maksulla muutaman kerran sitten siirryt osamaksu asiakkaaksi,exsälläni meni ainakin näin että se saa sieltä osamaksu laskulla nykyään tilattua ja luotot tosi pahasti mettässä.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
ei minunkaan mielestäni anna, anttila ei ainakaan
Tässä on sellanen porsaanreikä, että jos olet jo asiakas, ja luottotiedot menevät jostain muusta syystä, niin eivät tarkistele niitä enää uudelleen.
 
Ei saa! Mun kaverilla mennyt luottotiedot, ja pitkään tilaili hobby hallista silti laskulla, kunnes kerran sitten tulikin ilmoitus että eipä onnistukkaan enää. Myöskään netanttilasta ei saa tilattua, vaikka tuossa listassa sekin oli mainittu.
 
"jees"
Itse kokeilin tätä. Tilasin siis pöytätietokoneen ja tablet-tietokoneen. Mulle tuli puhelia että olen sen verran uusi asiakas, ettei noin suurta tilausta voi antaa osamaksulla. Sanoin sitten että otan sitten vain sen kannettavan. Sanoin että olen töissä ja pystyn maksamaan laskut niin kone tuli postissa =) Luottotiedot mennyt ja laskuja ulosotossa.
 
Kentsu
Kun täytin 18 ja muutin omilleni, minulla oli täällä kaikki uudet huonekalut ostettu ja maksettu.. rahat oli lopussa mutta telkkari puuttui.. Menin hobbyn sivuille.. otin isoimman töllön mitä sai (LG 60") ja tilasin sen osamaksulla, olin työtön mutta luotto oli ok. Teeveen hinta oli jotai 1600e luokkaa. Sitä ihmettelin että ensimmäinen tilaus noin kallist mut läpi meni. Ipadia ei sit enään pystyny tilaa niin sen joutu jostain muualta tilaamaan. Ne kaikki on kunnialla maksettu. Mutta tyhmänä olin jättäny jonkun 108 sakon maksamatta, olin jopa soitellu ulosottoon ja antoivat lisää aikaa, sit se unohtu ja naps, luottotiedot meni sinne.. Enään en pysty tilaamaan hobbylta laskuun :( kuitenkin nyt on se sakkoki sinne ulosottoon maksettu että lyhenty se merkintä vuodella. Syksyllä pitäis palata.. mut eikö millään pysty tilaa aikaisemmin? Pystyn kyllä maksamaan.
 
"minävain"
Ääh, nää on taas näitä asioita joita en ymmärrä! En ymmärrä miksi ostaa jotain tavaraa, jos ei ole varaa.. En ole ikinä käsittänyt näitä että ostetaan joku tavara osamaksulla?! Jos ei ole varaa, niin menkää töihin ja säästäkää se tarvittava summa! Ja sitten kun on säästetty, niin harkitkaa vasta tuotteen ostamista!

Ja te ihmiset joilla on luottotiedot menneet. Niin miten te ikinä kuvittelette ostavanne edes asunnon? Luottotietojen menetys pilaa koko elämän, se näkyy kaikkialla ja seuraa aina teitä minne menettekin!

Mun pointti oli se, että kannattaa oikeasti miettiä järkevästi näitä raha-asioita! Vai pitääkö olla sitä näyttämisen halua mukana sitten, että voi leveillä esim. sillä uudella puhelimella joka maksoi sen 800€, mutta on todellisuudessa sitten ostettu osamaksulla!
 
ihme hommaa
Jos luottotiedottomuuden syynä on jo valmiiksi yksityistalouden maksuvaikeudet, ihmettelen suuresti tällaisen henkilön päätöstä ostaa jotakin osamaksulla. Lopullinen hinta kun nousee korkojen ym. takia aivan älyttömäksi. Luulisi säästämisen ja kerralla maksamisen olevan järkevämpää. Mutta kun ei. Heti mulle kaikki tänne nyt!
 
"sivullinen"
[QUOTE="minävain";29538913]Ääh, nää on taas näitä asioita joita en ymmärrä! En ymmärrä miksi ostaa jotain tavaraa, jos ei ole varaa.. En ole ikinä käsittänyt näitä että ostetaan joku tavara osamaksulla?! Jos ei ole varaa, niin menkää töihin ja säästäkää se tarvittava summa! Ja sitten kun on säästetty, niin harkitkaa vasta tuotteen ostamista!

Ja te ihmiset joilla on luottotiedot menneet. Niin miten te ikinä kuvittelette ostavanne edes asunnon? Luottotietojen menetys pilaa koko elämän, se näkyy kaikkialla ja seuraa aina teitä minne menettekin!

Mun pointti oli se, että kannattaa oikeasti miettiä järkevästi näitä raha-asioita! Vai pitääkö olla sitä näyttämisen halua mukana sitten, että voi leveillä esim. sillä uudella puhelimella joka maksoi sen 800€, mutta on todellisuudessa sitten ostettu osamaksulla![/QUOTE]

Sen verran korjaan ,että luottotietojen menetys ei seuraa ihmistä aina, vaan sen aikaa, jona maksuhäiriömerkintä henkilön tiedoista löytyy. Mutta se on totta, että maksuhäiriömerkintä vaikutta ihmisen koko elämään. Jos siis omatunto ihmiseltä löytyy. Onhan niitä, joita se ei heilauta paskan vertaa ja elämä jatkuu yhtä holtittomana kuin ennenkin.
 
höpö höpö
[QUOTE="sivullinen";29538985]Sen verran korjaan ,että luottotietojen menetys ei seuraa ihmistä aina, vaan sen aikaa, jona maksuhäiriömerkintä henkilön tiedoista löytyy. Mutta se on totta, että maksuhäiriömerkintä vaikutta ihmisen koko elämään. Jos siis omatunto ihmiseltä löytyy. Onhan niitä, joita se ei heilauta paskan vertaa ja elämä jatkuu yhtä holtittomana kuin ennenkin.[/QUOTE]

ja höpö höpö, luuletko ettei jokaisella luotolle myyvällä ole omaa rekisteriä.
DNA ei myynyt minulle osamaksulla luuria ja liittymää kun joksus heidän kauttaan meni nuo luottotiedot. No kesti vuorokauden heidän oma rekisteri ajaa minunnimestä sitten ostotilanteessa puhtaaksi ja sitten olisin saanut sen luurin mutta siinävaiheessa minä jo haistettelinkin etten tarvi kun omaa mustaa listaapitävät joten pitäkööt minä en tarvi jatkossakaan heiltä ja sain toisen operaattorin kauttaheti niin luurin kuin liittymän.
Huvittavinta että tästä minun luottojen menetyksestä oli ollut jo sen likemmä 10v kun ne on olleet jo puhtaat ;)
 
"sivullinen"
Alkuperäinen kirjoittaja höpö höpö;29539041:
ja höpö höpö, luuletko ettei jokaisella luotolle myyvällä ole omaa rekisteriä.
DNA ei myynyt minulle osamaksulla luuria ja liittymää kun joksus heidän kauttaan meni nuo luottotiedot. No kesti vuorokauden heidän oma rekisteri ajaa minunnimestä sitten ostotilanteessa puhtaaksi ja sitten olisin saanut sen luurin mutta siinävaiheessa minä jo haistettelinkin etten tarvi kun omaa mustaa listaapitävät joten pitäkööt minä en tarvi jatkossakaan heiltä ja sain toisen operaattorin kauttaheti niin luurin kuin liittymän.
Huvittavinta että tästä minun luottojen menetyksestä oli ollut jo sen likemmä 10v kun ne on olleet jo puhtaat ;)
On kyllä niin sekavaa tekstiä, etten ymmärrä. Saiskos uudestaan, välimerkkien kanssa tällä kertaa, mikäli mahdollista?
 

Yhteistyössä