Taaksepäin kallistunut kohtu ja sen tuomat ongelmat raskaudessa?

  • Viestiketjun aloittaja mää
  • Ensimmäinen viesti
mää
Miten teillä on sujunut odotusaika? Mulla on jatkuvasti ihan ihme kipuiluja ja lääkäri sanoi johtuvan siitä et on taakse päin kallistunut. Viikkoja nyt 10 ja koko aika olo et menkat alkaa ihan just ja aika kovaakin tuo jomottelu.. Kyllästyttää kun toisilla ei tunnu missään.
 
vieras
Mulla kans ollu välillä aika kovia jomotuksia, mutta kohdun kasvukipuja kuulemma ovat. Mulle ainakin on sanottu, ettei raskauden kannalta ole väliä onko taakse- vai eteenpäin kallistunut kohtu, paitsi että sydänäänet ei välttämättä kuulu kovin aikasin, Tosin mulla neki kuulu jo 10+5 :)
 
Tjaa
Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu eikä siitä ole ollut haittaa yhdessäkään raskaudessa. Alussa kivut olivat kovat mutta ei kukaan koskaan sanonut että johtuisi taaksepäin kallistuneesta kohdusta.
Ei siitä pitäisi kyllä mitään haittaa olla, toisilla kallistelee eteen ja toisilla taakse päin
 
vieras
mulla ei ollu minkäänlaisia ongelmia. raskausaika oli aika perfekto.
oon hoikkarakenteinen ja hyväkutoinen muutenki ni se tietty myös vaikuttaa raskauteen,
maha oli vaan pieni, viimesilläni näytin et viikkoja ois ollu kasassa se vajaa 30.
 
Erittäin taaksepäin kallistunut, kaksinkerroin taittunut kohtu sanoo lääkäri. Ei ongelmia sen suhteen raskausaikana.

Eikä sitä kallistumaa kuulemma edes näe enää rv 12 tms kun kohtu suoristuu kasvaessaan.
 
Ei mulle ole koskaan sanottu että se vaikuttaisi, on siis taaksepäin kallistunut kohtu. Kätilö sanoi että mulla on kohdunsuu tosi takana, joutuu jotenkin kaivelemaan syvemmältä, gyne joskus sanoi että nää liittyisi yhteen, mutta en sitten tarkemmin tiedä..

Ei ole mitään erityisiä ongelmia kummassakaan raskaudessa ollut, ihan normi kasvukipuja ja aika paljon supistuksia jo varhaisesta vaiheesta, mutta mulle on ennemminkin sanottu endon aiheuttaneen mahdollisesti kipuja ja noita supistuksia, ei ole kohdun asennon tosiaan sanottu vaikuttavan.
 
ap
Yritän koko ajan luottaa et kaikki on ok mutta hitto näitä menkkakipuja kun nää on niin kovia! En koe siis et supistuksia olis ja kahdessa ekassa raskaudessa ei mullakaan ollut näin paljoonäitä kipuja. Noh kai asiat menee ok kun nyt jo viikkoja tän verran ja sykekkin löytynyt.
 
Ei mitään haittaa.

Sen sijaan joka helkatin papa- kokeessa yms joudun hyppimään tai juoksemaan paikallani pöksyittä toisinaan jopa useamman kerran, kun ei kohdunsuuta näy.

Viimeks olikin hervoton reissu, kun terkka nro 1. ei löytänyt sitä. Nauroi ja sanoi että kyllä se sulla olemassa on, kun on kerta lapsiakin, pompipas vähän jos heilahtais parempaan asentoon.
Joutui kutsumaan paikalle terkka nro 2. jos hän löytäis- no ei, kokeilepas vähän vaikka hypähdellä....
Vartoos, haetaan terkka nro 3. paikalle- hän jos kuka löytää :whistle:

Oli ikimuistoinen reissu :$
 
no problems
Mulla taaksepäin kallistunut kohtu ja kolme raskautta & synnytystä. Ei mitään ongelmia. Vatsa pysyi kaikista tosi pienenä ulospäin, joten ei tullut mitään ihmeempiä ongelmia selän tai nivelten kanssa, vatsanahka ei revennyt eikä tullut muutenkaan raskausarpia, kun ei ollut mitään isoa palloa. Synnytykset sujuivat helposti ja palauduin nopeasti synnytysten jälkeen. Kätilöt naureskelivatkin, että mulla on synnyttäjän kroppa :D
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no problems:
Mulla taaksepäin kallistunut kohtu ja kolme raskautta & synnytystä. Ei mitään ongelmia. Vatsa pysyi kaikista tosi pienenä ulospäin, joten ei tullut mitään ihmeempiä ongelmia selän tai nivelten kanssa, vatsanahka ei revennyt eikä tullut muutenkaan raskausarpia, kun ei ollut mitään isoa palloa. Synnytykset sujuivat helposti ja palauduin nopeasti synnytysten jälkeen. Kätilöt naureskelivatkin, että mulla on synnyttäjän kroppa :D
ihan samat "oireet" sillä erotuksella että ollut myös kaksi keskenmenoa, mutta tuskin olivat yhteydessä tuohon kallistumaan.mulla siis myös pienenä pysyn yt maha kaikilta, ei raskausarpia ja helpot nopeat synnytykset.
 

Yhteistyössä