Täytyy tunnustaa... löin lastani äsken... :(

  • Viestiketjun aloittaja mä oon paska äiti
  • Ensimmäinen viesti
mä oon paska äiti
Lapseni on vähän reilu 2-vuotias, en tiedä mikä minuun meni, heitin lapselta ulkovaatteita, lapsi alkoi vähän vinisemään eikä tehnyt niinku pyysin niin aloin repiä häneltä vaatteita, vedin hiuksista, huusin hänelle ja pidin kiinni hiuksista kun läpsäisin/löin päähän kaksi kertaa... :( Tekohetkellä tajusin mitä tein, pian sen jälkeen aloin itkeä ja pyysin lapselta anteeksi. Lapsi katsoi vain hämmentyneenä, ehkä vähän peläten. Tuli syliin ja halasi minua sekä sanoi "äiti ei itke". :( Itku vain yltyi... Mikä mulla on...? :( Ei ole ollut mitenkään huono päivä mutta lapsi kyllä on kiukkuillut ja uhmannut jo viikko kausia, nyt vain napsahti ja annoin tulla sen mitä olen halunnut tehdä jo pitkään. Vaikka tiedän ettei niin saa tehdä. Inhoan itseäni.
 
5 lapsen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
:( Anna olla viimeinen kerta. Seuraavan kerran kun pimenee, laske sataan ja rauhoitu.
Peesi, nyt todella itsetutkiskelun paikka, niin ettei IKINÄ pääse enää vastaavaa käymään. Jo SUOMEN LAKI kieltää väkivallan, jos muuten ei tajua että lapseen ei kajota. Miten voit kohdella omaa lastasi tolla tavalla.
On syytäkin olla rikki, mutta tosiaan nyt on ISON OPIN PAIKKA.
 
mii
Alkuperäinen kirjoittaja mä oon paska äiti:
Lapseni on vähän reilu 2-vuotias, en tiedä mikä minuun meni, heitin lapselta ulkovaatteita, lapsi alkoi vähän vinisemään eikä tehnyt niinku pyysin niin aloin repiä häneltä vaatteita, vedin hiuksista, huusin hänelle ja pidin kiinni hiuksista kun läpsäisin/löin päähän kaksi kertaa... :( Tekohetkellä tajusin mitä tein, pian sen jälkeen aloin itkeä ja pyysin lapselta anteeksi. Lapsi katsoi vain hämmentyneenä, ehkä vähän peläten. Tuli syliin ja halasi minua sekä sanoi "äiti ei itke". :( Itku vain yltyi... Mikä mulla on...? :( Ei ole ollut mitenkään huono päivä mutta lapsi kyllä on kiukkuillut ja uhmannut jo viikko kausia, nyt vain napsahti ja annoin tulla sen mitä olen halunnut tehdä jo pitkään. Vaikka tiedän ettei niin saa tehdä. Inhoan itseäni.
masennusta? ota ihmees yhteyttä jonnekin ennen kuin asiat pahenee
 
et oo paska vaan inhimmillinen ihminen
Niin se vaan on että itsekin olen vastaavaan syyllistynyt mutta ottanut opiksi ja nykyään lapset jo melkein nauravat mitä enemmän suutun...Et ole huono äiti vaan väsynyt ja tauon tarpeessa. Voisitko saada lapsen jonnekin lähiaikoina edes muutamaksi tunniksi että saisit ajatella myös itseäsi välillä?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
:eek: :eek: Olinhan tämä huono provo?!
Ei ollut huono provo... ei minkäänlainen provo vaan täyttä totta, ikävä kyllä. Olen äkkipikainen luonne ja tulistun helposti. Olen vannonut itselleni aikaisemmin, etten ikinä lyö lasta koska rakastan häntä yli kaiken... mutta niin se vain kävi... eikä edes ollut eka kerta. :ashamed: Eka kerta oli puolisen vuotta sitten, tämänpäiväinen oli toinen kerta. :(
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja apua:
Mitä olet halunnut tehdä jo pitkään?? Hae apua, oikeasti. Lapsella on oikeus väkivallattomaan lapsuuteen.
Olen halunnut jo pitkään antaa selkään tuolle riiviökakaralle mutta olen hillinnyt itseni koska tiedän että se on väärin.
 
apua
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
:eek: :eek: Olinhan tämä huono provo?!
Ei ollut huono provo... ei minkäänlainen provo vaan täyttä totta, ikävä kyllä. Olen äkkipikainen luonne ja tulistun helposti. Olen vannonut itselleni aikaisemmin, etten ikinä lyö lasta koska rakastan häntä yli kaiken... mutta niin se vain kävi... eikä edes ollut eka kerta. :ashamed: Eka kerta oli puolisen vuotta sitten, tämänpäiväinen oli toinen kerta. :(
Tee itsestäsi lastensuojeluilmoitus, jos yhtään rakastat lastasi. Se ei tarkoita että lapsesi huostaanotetaan, vaan saisitte apua. Tuo on jo vaarallista, kun ei ollut ensimmäinen kerta, ja kun oli suunniteltua (halusit pitkään tehdä niin).
 
pearl
Olen pahoillani. Mä en vaan pysty hyväksymään lapseen kohdistuvaa väkivaltaa. Lapsi kiukuttelee JUURI SINULLE siksi että olet hänen äitinsä ja hän luottaa sinuun. Sinuun, joka olet hänen tuki ja turva. Mitä sanot siinä vaiheessa kun hän ei enää näytäkään tunteita sinulle??? Kenelle hän purkaa pahaa oloaan? Ei keneenkään.. ja mitäs sitten kun on tukahduttanut tunteensa 20v, ampuu itsensä koska ei ollut ketään keneen luottaa ja näyttää tunteitaan.. mitä sinä silloin sanot. Anteeksi suora tekstini, mutta nyt kaipaat herätystä! älä lyö lasta!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pearl:
Olen pahoillani. Mä en vaan pysty hyväksymään lapseen kohdistuvaa väkivaltaa. Lapsi kiukuttelee JUURI SINULLE siksi että olet hänen äitinsä ja hän luottaa sinuun. Sinuun, joka olet hänen tuki ja turva. Mitä sanot siinä vaiheessa kun hän ei enää näytäkään tunteita sinulle??? Kenelle hän purkaa pahaa oloaan? Ei keneenkään.. ja mitäs sitten kun on tukahduttanut tunteensa 20v, ampuu itsensä koska ei ollut ketään keneen luottaa ja näyttää tunteitaan.. mitä sinä silloin sanot. Anteeksi suora tekstini, mutta nyt kaipaat herätystä! älä lyö lasta!
Tai lyö vaimoaan tai lastaan.. kun on oppinut että niin tehdään.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Tää palsta on kyllä merkillinen paikka.Pikkuasioista ihmiset lynkataan mutta kun lasta mätkitään niin vastaukset on tyyliin "sattuuhan tuota!"!!!!EiHELE! :headwall:
Täys peesi!!!

Ja miten niin "sattuuhan tota"?!?! Kun ei satu! Lasta ei lyödä, ei missään tilanteessa. Vaikka äitillä kuin hermot menis ni ei. Sit voi mennä vaikka pihalle ja hakata päätä tiiliseinään niin kauan että taju lähtee mutta lasta ei lyödä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Tää palsta on kyllä merkillinen paikka.Pikkuasioista ihmiset lynkataan mutta kun lasta mätkitään niin vastaukset on tyyliin "sattuuhan tuota!"!!!!EiHELE! :headwall:
Täys peesi!!!

Ja miten niin "sattuuhan tota"?!?! Kun ei satu! Lasta ei lyödä, ei missään tilanteessa. Vaikka äitillä kuin hermot menis ni ei. Sit voi mennä vaikka pihalle ja hakata päätä tiiliseinään niin kauan että taju lähtee mutta lasta ei lyödä.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja pearl:
Olen pahoillani. Mä en vaan pysty hyväksymään lapseen kohdistuvaa väkivaltaa. Lapsi kiukuttelee JUURI SINULLE siksi että olet hänen äitinsä ja hän luottaa sinuun. Sinuun, joka olet hänen tuki ja turva. Mitä sanot siinä vaiheessa kun hän ei enää näytäkään tunteita sinulle??? Kenelle hän purkaa pahaa oloaan? Ei keneenkään.. ja mitäs sitten kun on tukahduttanut tunteensa 20v, ampuu itsensä koska ei ollut ketään keneen luottaa ja näyttää tunteitaan.. mitä sinä silloin sanot. Anteeksi suora tekstini, mutta nyt kaipaat herätystä! älä lyö lasta!
Totta joka sana. Tiedän, että tein väärin. En yritä yhtään puolustella vaan kaikki mitä tein on väärin. En tiedä miksi niin tein, ehkäpä sen takia, että lapsi kiukuttelee jatkuvasti... mutta sekään ei saa olla syy eikä varsinkaan hyväksyttävä syy... siksi tunnenkin olevani paska äiti ja inhoan itseäni. Rakastan lastani ja en halua hänelle mitään pahaa. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Tää palsta on kyllä merkillinen paikka.Pikkuasioista ihmiset lynkataan mutta kun lasta mätkitään niin vastaukset on tyyliin "sattuuhan tuota!"!!!!EiHELE! :headwall:
ihan samaa asiaa tässä monttu auki ihmettelen :eek:

ap, mikset vaikka revi lehtiä tai käy ulko-oven toisella puolen potkimassa seinää tms.? OPETA itsesi siihen että sie purat sen oman ärsytykses niin ettei kukaan satuta itteään, eikä varsinkaan lapsi. :( sie olet aikuinen jonka käytös on hillittävissä, taapero ei vielä osaa käyttäytyä kunnolla vaan meiän aikuisten pitää se opettaa.

 
äiti
Olen kokenut väkivaltaisen lapsuuden ja kärsin siitä joka päivä.
Äitini teki hirmutekoja, samoin isäni. Tietysti myös lyömistä.
Ja huutamista, äiti oli aina vihainen.
Älkää lyökö lapsianne!!
Lapsi ottaa itseensä kaiken ja pahimmassa tapauksessa traumatisoituu.
 
pearl
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja HeviäPRKLE:
Tää palsta on kyllä merkillinen paikka.Pikkuasioista ihmiset lynkataan mutta kun lasta mätkitään niin vastaukset on tyyliin "sattuuhan tuota!"!!!!EiHELE! :headwall:
Täys peesi!!!

Ja miten niin "sattuuhan tota"?!?! Kun ei satu! Lasta ei lyödä, ei missään tilanteessa. Vaikka äitillä kuin hermot menis ni ei. Sit voi mennä vaikka pihalle ja hakata päätä tiiliseinään niin kauan että taju lähtee mutta lasta ei lyödä.
...tai vääntää itseltään vaikka ranteen sijoiltaan jos niin ketuttaa tai polttaa vaikka talonsa mutta lasta ei satuta. ei missään tilanteessa vaikka lapsi purisi tai löisi tai huutaisi vuoden putkeen. lapsi luottaa siihen että äiti ei lyö.
 

Yhteistyössä