Sain norflex nimistä lääkettä lihaskipuihin. Kertokaa kokemuksia ko. lääkkeestä?

  • Viestiketjun aloittaja En oo vielä uskaltanu ottaa
  • Ensimmäinen viesti
Miä sain sellaista pari viikkoa sitten yläselkä jumiin, mutta se tuli kyllä piikkinä pakaraan.. :kieh:
En sitten tiedä, miten eroaa tablettina otettuun. Mutta mulla auttoi kyllä hyvin kipuun eikä tehnyt oloa mitenkään sekavaksi tms. niin kuin jotkut vahvat särkylääkkeet esim. sirdalud.
 
En oo vielä uskaltanu ottaa
Ainaki suoneen laitettuna lääke on tehokkaampi, varmaanki myös piikkinä tehokkaampi. Voiskohan tk:ssa käydä pahimpien oireitten aikana piikillä, ja muuten syödä tableteina?
 
hui
sain tuota pistoksena selkään...10min jälkeen alko huimata, oksettaa ja tärisyttää, oksensin, pyörryin ja verenpaine laski todella paljon, normisti RR 138/80 ni laski RR 100/52

jotta ei mulle sitä enää...vaikka kohtuullisesti auttokin selkäkipuun
 
En oo vielä uskaltanu ottaa
Alkuperäinen kirjoittaja hui:
sain tuota pistoksena selkään...10min jälkeen alko huimata, oksettaa ja tärisyttää, oksensin, pyörryin ja verenpaine laski todella paljon, normisti RR 138/80 ni laski RR 100/52

jotta ei mulle sitä enää...vaikka kohtuullisesti auttokin selkäkipuun
:(
 
mantelisuklaa
Minä olen saanut myös selkään tuota, mutta piikkinä ja samalla on annettu voltarenia. Hieman väsynyt olo tuosta coctailista tuli ja kipu lähti, mutta en mitenkään sekavaksi tullut. Ja norflex on muuten oikeastaan lihasrelaksantti, eikä kipulääke.
 
mk
Voi voi kun eipä se liikunta ja venyttelyt kaikille auta. Helppo sanoa ku itse ei oo rampa. Onko kenelläkään mitään muuta kokeiltu kuin Sirdaludia Dolania tai tätä edellä mainittua??
 
Piikitetty
Alkuperäinen kirjoittaja hui:
sain tuota pistoksena selkään...10min jälkeen alko huimata, oksettaa ja tärisyttää, oksensin, pyörryin ja verenpaine laski todella paljon, normisti RR 138/80 ni laski RR 100/52

jotta ei mulle sitä enää...vaikka kohtuullisesti auttokin selkäkipuun
Taisit olla yliherkkä lääkkeelle.

Itellä vuosi alaselän kiputiloja takana, lääkkeitä on tullut jo kokeiltua useita erilaisia, mm. Sirdalud ja Norflex. Sirdaludista ei ollut minkäänlaista apua, sekoitti vaan pään, lähimuistihäiriöitä, huimausta, ja unettomuutta sain, mutta lihakset ei vain rentoutunut, tai kipu poistunut. Norflexiä sain tammikuussa piikillä ja kas, se poisti kivut alle 12 tunnissa, mutta nyt on taas alaselkä kipea ja kävin hakemassa kipupiikin... Ei mitään vaikutusta enää. :/ Tässä sitä nyt tuskaillaan selän kipujen kanssa ja lääkärissä kävin, mutta olipa tuokin turha reissu. Fysiosta ei mitään apua. Eikä manipulaatiostakaan.
 
kankkoko
Alkuperäinen kirjoittaja kermaperse:
Alkuperäinen kirjoittaja mk:
Saakohan muuten tätä Norflexiä ottaa Panacodin kanssa yhdessä??
En usko, että saa.

Mulla toimii, mutta kannattaa ottaa varovasti.
Mulle lääkäri määräsi molemmat joten eikun ääntä kohti,jos tuntuu että tarvii.
Ei kylläkään lopu kivut selästä,mutta kramppailu loppui nopeasti.
 
kibu
Ekat Norflexit syötyäni uni tuli nopeasti, mutta 4h päästä heräsin eikä sen jälkeen saanut kunnolla enää nukuttua. Muutaman Norflexin jälkeen olen pysynyt hereillä, mutta ihme tokkurassa. Oma selkäsärky vaati 2 tabua/vrk ennenkuin alkoi helpottaa.
 
"Hoitsu"
Itellä siis kramppimaisia selkäkipuja noin 2vuotta joihin syönyt mm. Sirdaludeja ja Norflexia. Sirdaludit auttoivat aluksi, mutta lopulta ei tehoa tuntunut olevan. Norflex/ Voltaren piikillä olen käynyt n.10 kertaa. Norflexia voidaan oikeaoppisesti ottaa suun kautta tai pistää lihakseen. Norflexhan kuuluu antikolinergien lääkeaine ryhmään, joka tarkoittaa että sillä on voimakas sympaattisenhermoston toimintaa voimistava vaikutus. Tämän takia se mm. aiheuttaa joillakin ahdistusta, vilkkautta, suun kuivumista ym. haittavaikutuksia. Lääkettä käytetään mm. parkinsonin taudin hoidossa antamaan potkua surkastuneelle hermostolle. Itse en suosittelisi kenellekään kenellä on ollut tai on ahdistuneisuus ongelmia. Itse ainakin ahdistuin todella kovin lääkeen ottamisen jälkeen. Kuitenkin lievittää kramppeja hyvin mikä sopii selkävaivaiselle. Oman selkäni olen saanut kuntoon OMT-fysioterapialla ja syvien vatsalihasten harjoittamisella. Kipulääkkeistä ja lihasrelaksanteista ei ollut minulle muuta kuin haittaa, koska niitten avulla sain pitkitettyä selkäkipu ongelmani niin pitkälle, että en enää päässyt sängystä ylös. Selästäni ei ole löytynyt lukemattomista tutkimuksista huolimatta, muuta vikaa kuin loiva skolioosi. Voimia kaikille selkäkivun kanssa painiville. On se vaan niin vittumainen sairaus.
 
ronza
Mä sain kans piikkinä pakaraan norflexiä ja toisen piikin jotain muuta, autto paripäivää lihaskipuihin mutta pää edelleen jumalattoman kipee, vähän oli sekava olo noiden jälkeen.
 

Yhteistyössä