Mihin aikaan teidän lapset saa hakea kaveria ulos?

Me sovitaan aina kavereiden vanhempien kanssa kyläilyistä, mutta tänään poika meni kaverille leikkimään "jo" yhdeksän jälkeen.
Iltaisin ei enää kuuden jälkeen lähdetä kavereille.

Niin ja asia olis varmaan eri jos tässä asuisi ihan naapurissa noita kavereita.
 
minä haluan nukkua
Vain iltapäivällä ja harvoin silloinkin. Repisin aivan totaalisesti pelihousuni jos aamulla menisivät rimputtamaan jonkun ovikelloja. Ulkona saavat kavereita tavata siihen aikaan kun kavereita siellä on.

Ja jos se naapurin %¤#%#%#_/%# kakara vielä kerran tulee klo 8 aamulla meidän ovelle niin huudan sille kyllä niin lujaa että omaan kotiinsa asti kuuluu.
 
AAARGH
Mä suoraan sanottuna vituttaa ku lapsen kaverit aina viimeistää klo 8 aloittaa sen soittamisen ja jollei vastaa niin sit on ovea paukuttamassa!!!!
Ja tää on jatkunut jo kauan, eikä lapselle mene jakeluun...
Mä haluan niinä harvinaisina vapaa aamuinani herätä rauhassa perheen kesken ni ei...Tänäänki oli tasan 8:00 ovella lapsen kaveri ja argh!!!!
Ja toinen on sitten iltaisin viel 21 aikoihin vinkumassa leikkeihin ku meillä ollaan nukkumaan menossa ja yleensä nuorimmat nukkuukin jo silloin.

Omat saa mennä kavereita pyytämään aamulla 10 jälkeen ja illalla viimestään klo 20 kotiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AAARGH:
Mä suoraan sanottuna vituttaa ku lapsen kaverit aina viimeistää klo 8 aloittaa sen soittamisen ja jollei vastaa niin sit on ovea paukuttamassa!!!!
Ja tää on jatkunut jo kauan, eikä lapselle mene jakeluun...
Mä haluan niinä harvinaisina vapaa aamuinani herätä rauhassa perheen kesken ni ei...Tänäänki oli tasan 8:00 ovella lapsen kaveri ja argh!!!!
Ja toinen on sitten iltaisin viel 21 aikoihin vinkumassa leikkeihin ku meillä ollaan nukkumaan menossa ja yleensä nuorimmat nukkuukin jo silloin.

Omat saa mennä kavereita pyytämään aamulla 10 jälkeen ja illalla viimestään klo 20 kotiin.
Ootko ihan oikeasti koittanut selittää lapselle että mihin aikoihin voi tulla ja mihin ei? Yleensä puhe autta niin ei tarvi repiä pelihousuja. Lapsetkin osaa olla aika fiksuja kun niille juttelee järkevästi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AAARGH:
Mä suoraan sanottuna vituttaa ku lapsen kaverit aina viimeistää klo 8 aloittaa sen soittamisen ja jollei vastaa niin sit on ovea paukuttamassa!!!!
Ja tää on jatkunut jo kauan, eikä lapselle mene jakeluun...
Mä haluan niinä harvinaisina vapaa aamuinani herätä rauhassa perheen kesken ni ei...Tänäänki oli tasan 8:00 ovella lapsen kaveri ja argh!!!!
Ja toinen on sitten iltaisin viel 21 aikoihin vinkumassa leikkeihin ku meillä ollaan nukkumaan menossa ja yleensä nuorimmat nukkuukin jo silloin.
Meilläkin käy yksi ja sama lapsi aamulla ennen kun ollaan herätty/syöty aamupalaa, ja illalla kun lapset jo nukkuu tai ovat menossa yöpuulle. Oon sanonut, ettei ennen aamukymmentä eikä enää illalla kello 20 jälkeen, muttei auta...no, en avaa sille ovea enää :D, ovikello on poissa käytöstä, ja voin teeskennellä etten kuule koputusta. Joskus tulee hakemaan kello 21:30!

Eniten rassaa se, että joudun ristikuulusteluun pihassa kun nähdään tämä lapsi: missä te olitte aamulla/illalla, olitteko kotona, ai olitte vai, miksette avanneet ovea, näin että teidän auto oli parkkiksella, näin että teillä oli valo...

5-vuotiaalta ymmärtäisin, yli 10-kesäiseltä en. Ihmetyttää myös sen äiti (tai oikeastaan eniten ihmetyttää sen äiti), eikö se ymmärrä neuvoa.
 
AAARGH
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja AAARGH:
Mä suoraan sanottuna vituttaa ku lapsen kaverit aina viimeistää klo 8 aloittaa sen soittamisen ja jollei vastaa niin sit on ovea paukuttamassa!!!!
Ja tää on jatkunut jo kauan, eikä lapselle mene jakeluun...
Mä haluan niinä harvinaisina vapaa aamuinani herätä rauhassa perheen kesken ni ei...Tänäänki oli tasan 8:00 ovella lapsen kaveri ja argh!!!!
Ja toinen on sitten iltaisin viel 21 aikoihin vinkumassa leikkeihin ku meillä ollaan nukkumaan menossa ja yleensä nuorimmat nukkuukin jo silloin.

Omat saa mennä kavereita pyytämään aamulla 10 jälkeen ja illalla viimestään klo 20 kotiin.
Ootko ihan oikeasti koittanut selittää lapselle että mihin aikoihin voi tulla ja mihin ei? Yleensä puhe autta niin ei tarvi repiä pelihousuja. Lapsetkin osaa olla aika fiksuja kun niille juttelee järkevästi.
Usko pois olen yrittänyt puhua kauniisti ja hieman vähemmän kauniisti, mut aina se vapaa aamuina ovea hakkaamassa :(
Jos se huomen aamulla on niin aikaisin ovella ni sit mä meen jutteleen sen vanhemmille. Kyl meilläkin herätään lähes aina viimeistää klo 7, mut se nautinto et saa ilman kiirettä herätä ja nauttia vapaa aamusta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Alkuperäinen kirjoittaja AAARGH:
Mä suoraan sanottuna vituttaa ku lapsen kaverit aina viimeistää klo 8 aloittaa sen soittamisen ja jollei vastaa niin sit on ovea paukuttamassa!!!!
Ja tää on jatkunut jo kauan, eikä lapselle mene jakeluun...
Mä haluan niinä harvinaisina vapaa aamuinani herätä rauhassa perheen kesken ni ei...Tänäänki oli tasan 8:00 ovella lapsen kaveri ja argh!!!!
Ja toinen on sitten iltaisin viel 21 aikoihin vinkumassa leikkeihin ku meillä ollaan nukkumaan menossa ja yleensä nuorimmat nukkuukin jo silloin.

Omat saa mennä kavereita pyytämään aamulla 10 jälkeen ja illalla viimestään klo 20 kotiin.
Ootko ihan oikeasti koittanut selittää lapselle että mihin aikoihin voi tulla ja mihin ei? Yleensä puhe autta niin ei tarvi repiä pelihousuja. Lapsetkin osaa olla aika fiksuja kun niille juttelee järkevästi.
No meillä se ovikellon rämpyttäminen ja oven hakkaaminen heti aamukahdeksalta loppui vasta sitten, kun kyseinen perhe kakaroineen muutti pois. Ei auttanut puhe eikä mikään. Sillä penskalla oli myös tapana tulla meidän parvekkeen alle huutelemaan, vislailemaan jne. kun kesäkuumalla ovi oli auki ja tiesi että ollaan vielä nukkumassa...
 
Noista koululaisista en enää niin pysy laskuissa, että mihin aikoihin ovat yhteyksissä kavereihinsa, mutta mulla on vakaa luottamus siihen, että tietävät milloin keneenkin on sopivaa ottaa yhteyttä.

Mä tein joskus niin, kun nuo meidän aikatauluja aikaisemmat/myöhäisemmät ovelle tulijat eivät ymmärtäneet vielä kellon päälle, että sanoin että meille voi aamusta/illasta tulla sitten, kun ulkovalo palaa. Huolehdin sitten siitä valon sytyttämisestä ja sammuttamisesta - tosin joskus se jäi sytytyttämättä eikä se niin kovin haitannut :D Voisko joku tämäntapainen systeemi toimia teilläkin.
 
vieras
Musta on törkeää päästää pentunsa noinkin aikaisin häiriköimään muita! toinen mikä raivostuttaa on se että kerrostalon pihassa pennut kiljumassa pahimmillaan jo 7:30 ja kiljuvat vielä illallakin 23 maissa :kieh:
 

Yhteistyössä