MUSTIKAN HINTA TÄNÄÄN 2010

  • Viestiketjun aloittaja KERÄÄJÄ
  • Ensimmäinen viesti
Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
en tiedä oon aina ostanu venäjän mummoilta besareissulta, hyvää isoa puhdasta marjaa, noin 10e sankko! :eek:
Tosi puhdasta:whistle: Millä sä sen puhtauden selvität?
Tuttu ajeli motskarilla lapissa ja siellä ne ihmiset kykkivät ison tien varrella keräämässä mustikoita :snotty:
 
KERÄÄN ITSE
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
en tiedä oon aina ostanu venäjän mummoilta besareissulta, hyvää isoa puhdasta marjaa, noin 10e sankko! :eek:
Tosi puhdasta:whistle: Millä sä sen puhtauden selvität?
Tuttu ajeli motskarilla lapissa ja siellä ne ihmiset kykkivät ison tien varrella keräämässä mustikoita :snotty:
NE OVAT ETELÄN VARIKSIA JOKKA EI USKALLA METHÄN MENNÄ. JOKU OSTI VENÄL. HILLOJA . IHMETTELI MAKUA . TUTKITTIIN OLI KUSTU SANKKOON. MEHUKSI.!
 
niino
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Alkuperäinen kirjoittaja päärynäpallo:
jyväskylässä 7.50?/litra :kieh:
JEE, KIITOS. KYL NYT KANNATTAA KERÄTÄ.

Kyllä kannattaa, niin kauan kuin on jokamiehenoikeus vielä. Tai tietysti jos oma metsä niin sitten voi poimia vaikka oikeus poistuiskin.

Nimittäin kun on tullut niin kaupallista tuosta marjojen poimimisesta ja myymisestä niin saattaa karu seuraus olla jokamiehen oikeuden poistuminen. Suomihan on tässä suhteessa harvinainen maa. Yleensä ei muissa maissa ole oikeutta mennä toisten metsiin poimimaan marjoja. Mutta nyt kun kärrätään ulkomailta poimijoita niin mikähän tulee olemaan jokamiehen oikeuden kohtalo meillä :(
 
Virpi
Sain tänään Kemissä ja osan vein Tornioon 10 euroa/kg. Nyt saa todella etsiä jos löytää mustikkaa, koska on ollut liian kuivaa. marjat putoavat pois kuivuuden vuoksi.
 
Elsa
Viikon olen kiertänyt soita ja rämeitä etsimässä hillaa, mut ei löydy. Sen sijaan suon laidasta löysin mustikoita ja olen jo myynyt 28 kg 11 Euroa sain kilolle, pudistettuna, mut kannat sai olla jäljellä. Ostajat olisivat maksaneet enemmänkin, koska tietävät kunka kovan työn takana mustikka on tänä vuonna.
 
h
Just kävin omalta takapihalta poimimassa mukillisen mustikoita aamupuuron joukkoon. 10 km Treen keskustasta. Paljon oli. :) Pakkaseen menevät haen kuitenkin torilta, mielelläni maksan siitä, että joku muu on kykkinyt siellä metsässä hyttysten syötävänä...
 

Yhteistyössä