Voiko noin pahat vieroitusoireet olla?

  • Viestiketjun aloittaja Venakko Milanna
  • Ensimmäinen viesti
Ooo
Ap on klassikkoesimerkki ihmisestä, jolla elämä on niin päin pyllyä sisältä kuin vain olla voi. Ulkoisesti on pakko näyttää siltä, että voi hyvin, ollaan huolissan jopa siitä, mitä tuntematon postimies ajattelee, mutta oikeita asioita ei kohdata, ei sitten millään. Shoppailuaddiktion lisäksi alkoholia ja lääkkeitä ja mieli pirstaleiksi, Jos joku uskaltaa sanoa totuuden, niin suututaan ja sanotaan ilkeäksi ihmiseksi. Palstalla pitäisi lähettää vain virtuaalihaleja ja voivotella, että onpa sulla nyt surkeaa, mutta hyvä kun yrität ja olethan niin hyvä äiti jne. Kun asia ei ole niin. Olisit sen verran rohkea, että uskaltaisit kohdata totuuden! Auttaisi sekä itseäsi, että niitä lapsiasi. (Joiden väität voivan hyvin kun on niin ja niin monet cuccin kengät, mutta ehkäpä se aito hyvinvointi näkyy muissa asioissa ja myöhemmin elämässä ).
 
Venakko Milanna
Voi kuule, alkoholistit eivät aina todellakaan ole mitään rapajuoppoja. Ei nuo asiat mitä sinä teet poissulje alkoholismia.

Ja en nyt väittänyt, että sinä olisit vaan oikaisin sun luuloja alkoholisteista.
Voi olla, uskon kyllä siihenkin, mutta vielä kerran, mä en alkoholisti ole, eikä minusta tulee, ei meillä siitä edes suvussa ole:). Jos olisin niin vielä kerran sanon tai anteeksi kirjoitan koska mun pakko toista kaikki kun papukaija, JOS minussa olisi edes pieni epäilys siihen, mun mies mua olisi jo lähettänyt johonkin AA klinikkaan saman tien, niin kuin myös mua itsetuhoisena jopa ei niin pahassa kunnossa kun ihminen voi olla 2kerta suljetulle, synnytykseen jälkeen, koska mä itkenyt vaan koko päiviä ja puhuin etten jaksa tätä elämää enää. 3+3päivää olin. Sen verran myös ajattelen itseä että mä olisin itsellekin hakenut apua, jos olisin itse siitä mieltä tai olisin halunnut siitä alkoholia, tuhlannut omia rahoja siihen, en pystynyt muuta ajatella, olisi pahaa mieli että juos ja muuta oireita. Mut kun mulla tärkein mitä pitää ajatella, se on perhe, lapset, mun bisnekset, sisustus ja muuta kiva. Sekä jos mä biilettän mä en näe mitään pahaa, se on vaan kiva joskus, hyvässä, hauskassa seurassa. Pahaa olon en juoda pystyy. Mulle biilet tarkoittaa, että mä valmistun, mä olen onnellinen kun sinne meen ja mulla hyvää fiilis. En mä missään kapakassa istun ison punaisen nenän kanssa kun viime alkis, juon ja ajattelen miten paska elämää. huoh, en jaksa enempää, nyt mieskin tuli, pitää töihin lähteä
 
Venakko Milanna
Ap on klassikkoesimerkki ihmisestä, jolla elämä on niin päin pyllyä sisältä kuin vain olla voi. Ulkoisesti on pakko näyttää siltä, että voi hyvin, ollaan huolissan jopa siitä, mitä tuntematon postimies ajattelee, mutta oikeita asioita ei kohdata, ei sitten millään. Shoppailuaddiktion lisäksi alkoholia ja lääkkeitä ja mieli pirstaleiksi, Jos joku uskaltaa sanoa totuuden, niin suututaan ja sanotaan ilkeäksi ihmiseksi. Palstalla pitäisi lähettää vain virtuaalihaleja ja voivotella, että onpa sulla nyt surkeaa, mutta hyvä kun yrität ja olethan niin hyvä äiti jne. Kun asia ei ole niin. Olisit sen verran rohkea, että uskaltaisit kohdata totuuden! Auttaisi sekä itseäsi, että niitä lapsiasi. (Joiden väität voivan hyvin kun on niin ja niin monet cuccin kengät, mutta ehkäpä se aito hyvinvointi näkyy muissa asioissa ja myöhemmin elämässä ).
Kulta ei muuta kun tuu käymään mun luo, oot aian tervetullut, näet miten mä oikeasti elään:)
 
"vieras"
Ap on klassikkoesimerkki ihmisestä, jolla elämä on niin päin pyllyä sisältä kuin vain olla voi. Ulkoisesti on pakko näyttää siltä, että voi hyvin, ollaan huolissan jopa siitä, mitä tuntematon postimies ajattelee, mutta oikeita asioita ei kohdata, ei sitten millään. Shoppailuaddiktion lisäksi alkoholia ja lääkkeitä ja mieli pirstaleiksi, Jos joku uskaltaa sanoa totuuden, niin suututaan ja sanotaan ilkeäksi ihmiseksi. Palstalla pitäisi lähettää vain virtuaalihaleja ja voivotella, että onpa sulla nyt surkeaa, mutta hyvä kun yrität ja olethan niin hyvä äiti jne. Kun asia ei ole niin. Olisit sen verran rohkea, että uskaltaisit kohdata totuuden! Auttaisi sekä itseäsi, että niitä lapsiasi. (Joiden väität voivan hyvin kun on niin ja niin monet cuccin kengät, mutta ehkäpä se aito hyvinvointi näkyy muissa asioissa ja myöhemmin elämässä ).
Iso peesaus tähän,ja ne lapsetkin nyt opetetaan elämään sen materian kautta.
 
Ooo
Eli valehtelet kaikissa viesteissä? Voi hyvä ihme, ei tarvitse nähdä kun osaa lukea. Niin moni sanomasi asia kertoo, että pahoin voit. Ihan hyvikseen ei Suomessa aikuisia otetaa osastoillekaan, ja sitä taustaa vasten rmahtamiset jatkossakin on enemmän kuin todennäköisiä. Mutta ethän sinä usko etkä apua kaipaa, kun kaikki on niin hyvin :confused: Miten ketjut alkaa jollain valituksella, mutta sitten päätyy siihen, että oletkin maailman onnellisin ihminen?
 
"muumio"
mä en juo pahaan oloon!!!! mulla ei edes ole pahaa oloa, mä olen tyytyväinen elämään, mulla ei minkäläistä masennusta ei mitään, mä en voi juoda jos olo pahaa, niin kuin kaksi viikkoa oli. Pitääkö mun naura jos mulla epäillään tai ei epäillään mutta ei pois suljetaan että voi olla keuhkosyöpä tai kurkkussa kasvain. Mitä onneks ei ollut. Mä olen liian neurottinen tai hysteerinen, mulle jos sellaista joku sano niin mun maailma romahta saman tien, ennen kun saan vastauksia, mun pää ei vaan osaa ajttella mitään enää muuta kun pahaa. Ja sellainen mä olen jo lapsuudesta asti, aina ajattelen pahinta ja mua ahdisti tosi paljon ja päässä ei ollut mitään muuta, kun ne ajatukset vaan

kiitos ja hei

Tyytyväinen elämään? tällä palstalla viestejäsi lukeneenä olen tullut aivan erilaiseen käsitykseen. Toki saatat olla hetken iloinen jostain uudesta tavarasta tms. sisustusjutusta. Mutta sitten on taas joku asia huonosti. Enkä sitä tarkoita, etteikö saisi valittaa, mutta olen samaa mieltä kun muutaman tuossa edelle, että kannattaisi hieman pysyähtyä elämässä, ottaa rauhallisemmin, hetki kuunnella itseä ja miettiä mitä oikeasti elämältä haluaa.

Toki ihmisellä on vaikeampia ja helpompia hetkiä, enkä osaa muotoilla tätä sanottavaani nyt oikein, mutta mutta..pidä itsestäsi huolta. Laittaisin halaushymiön jos osaisin :) (Ps. miten sen muuten saa?)
 
Venakko Milanna
Olen onnellinen täällä hetkellä, koska mulla kaikki hyvin kaikki tutkimukset hyviä, söin jonkun aika lääkkeet koska olen hysteerikko, mun oli pakko jopa sairas loma ota, koska en työtä jaksa ees tehdä, jos päässä liiku ne jutut mitä lääkäri epäilee. NYT mulla kaikki todella hyvin ja olen onnellinen paitsi ne vieroitusoireet aika pahoja, toivottavasti ne menee koht pois ettei tarvi lääkärille taas mennä.
Enkä mä valehtelee mitään, ei mulla ole kulta pieni siihen syytä:), jos voin pahoin mä kerron sen ensinmäisenä täällä, eikä kukaan siitä voi mun puolesta päätä, nyt voin taas hyvin, vaikka vähän vaivoja terveyden kaa, mut se on nyt pientä:)
 
Ooo
Jos ihminen voi joka toinen päivä "maailman huipulla"-hyvin ja sitten romahtaa tärisevänä ihmisraasuna maan rakoon, niin elämässä on joku pielessä. Ei se johdu vain ulkoisista asioista, vaan omasta itsestä. Hiukan maanis-depressiiviseltäkin tuo sun psyyke vaikuttaa...
 
Olen onnellinen täällä hetkellä, koska mulla kaikki hyvin kaikki tutkimukset hyviä, söin jonkun aika lääkkeet koska olen hysteerikko, mun oli pakko jopa sairas loma ota, koska en työtä jaksa ees tehdä, jos päässä liiku ne jutut mitä lääkäri epäilee. NYT mulla kaikki todella hyvin ja olen onnellinen paitsi ne vieroitusoireet aika pahoja, toivottavasti ne menee koht pois ettei tarvi lääkärille taas mennä.
Enkä mä valehtelee mitään, ei mulla ole kulta pieni siihen syytä:), jos voin pahoin mä kerron sen ensinmäisenä täällä, eikä kukaan siitä voi mun puolesta päätä, nyt voin taas hyvin, vaikka vähän vaivoja terveyden kaa, mut se on nyt pientä:)
Okei, nyt on kaikki hyvin mikä on hieno homma. :flower:

Ehkä tästä pelostasi on voinut olla myös hiukan hyötyä? Jos sen jälkeen vaikka osaisit näin jatkossa arvostaa terveyttä ja kaikkia niitä hyviä asioita joita elämästäsi löytyy niin että ymmärrät ettei kannata kaikesta ns. turhasta stressata niin.

Jos nuo vieroitusoireet -tai mitä ikinä ovatkin - ovat tulleet noin lyhyestä käytöstä niin varmasti menevät myös nopeasti ohi. Se mikä kuulsotaa vähän huolestuttavalta on tuo lapsuudesta asti jatkunut stressaamistaipumus. Toki ihmiset on erilaisia, mutta siinä vaiheessa jos tuo stressaaminen ja ahdistuminen asiasta kuin asiasta alkaa hankaloittaa elämää niin varmaan kannattaisi alkaa miettiä mitä sille tekisi. Jos joku keskusteluapu tai terapia auttaisi löytämään niitä syitä mihin tuo pohjaa. Yritän vain sanoa että sinulla on elämässäsi niin paljon kaunsita ja hyvää että tuntuu surulliselta jos oikeasti joudut turhaan kokemaan niin paljon tuota stressiä ja ahdistusta mistä kirjoituksesi antavat kuvaa.
 
"vieras"
ap on ihan kirjaesimerkki maanis-depressiivisestä ihmisestä,ja myös tuo asioiden vähättely kuuluu asiaan.
Toivottavasti ap:n mies aukaisee silmänsä ja huomaa vakavan tilanteen.
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,818,1733,1995,5866
 
Venakko Milanna
Haha manis-depressivinen:D, :LOL:

no nyt olen myymmällässä jo voi teille kirjoittakin vaikka koko päivää kun on aika:D

Onko täällä oikeasti lääkäreitä paikalla? Mulla ei ole mitään sellaista eikä ollut ikinä ja toivon koko syydämestä ettei tulee:D. Mä ymmärrän varma tulee mieleen jos mä kerron että olin vielä pari päivää sitten masentunut ja peloissa ja nyt yhtäkkiä super onnellinen ja eämän tyytyväinen. Ennenkin mä olin tyytyväinen, jos ei mitään ongelma niin mulle ei edes tulee pahaa oloa, te ette voi palstan perusteella mulle antaa minkälaista diagnoosia. Jos itse lääkäri ei siitä ees antaa. Missä edes te huomasitte sen? Jos mun aloitukset vain oikeasti ja kun te sanotte myöskin sen vain shoppailusta, hauskan pidosta, rahasta, ostoksista, ruokaravintola käymisistä:D. Ai sen perusteella että mua vaivasi hengenahdistus jo pitkään, sitten mä laihtuin yhtäkkiä, peloissa menin lääkärille, lääkäri ei pois sulkenut pahoja asioita vaan lähetti mua tutkimuksiin. Tottakai jos mä olen hysteerikko omastakin mielestä ihan lapsuudesta asti mä panikoin ja panikoin aina niin että tuntu kun järki lähtee, jos jostain vakavammasta kyse. Mulla ihan samanlainen äiti ja sisko ja mummi äidin äiti oli. Meillä jo pienestäkin asiasta tulee paniikkia, me vaan ollaan sellaisia, kaikki ihmisiä erilaisia ja kaikki reagoi eri tavalla, mä en pystyy reagoida vaan niin että aijaa okej epäillään keuhkosyöpä tai kurkkusyöpä, no hätä, en vaan osaa odottaa ilman että päässä pyöri kaikki maailman ajatukset päässä. Olin jo jopa varma että nyt mulla jotain vakava onkin, koska olin dieettillä monta kerta enkä laihtunut helposti, nyt yhtäkkiä boom mun paino tippui ja jatkuva hengenahdistus, kun netti avaa, niin tuntu heti kun lue oireet että on nyt oikeasti kuoleman sairas, sen takia lääkäri lähetti tutkimuksiin. Mulle oli tosi iso helpotus kun mä kuulin että mulla kaikki hyvin, mä itkin jopa siellä sairaalassa onnesta. Jopa lauloin onnesta mun miehen kaverille joka mua kuskannut kun sekopää autossa:D. Mulle vaan oikeasti tuli niin hyvää fiilis, hyvistä uutisista. Saman tien tottakai lopetin lääkitys. Eilen alkoi jo kaupassa joku pieni tärinä ja kuumat aallot, illalla oli pahempi, mä ajattelin että mä pelkän varma lavalle mennä kun ei 2viikkoa ollut. Mt en yleensä pelkkä. Niin tänään kun oven kello soi mä heräsin ja ihan kauhea tärinä koko kroppa tärisi, kamala olo. Nyt kauppaankin tulin ja kysyin äidiltä että miks niin vähän valoa, mut mulla on vielä sen lisääksi näköjään se että näen että on pimeämpi, ehkä nyt tajuan että niin pahat ne vieroitusoireet on, koska oli joskus kauan sitten sama, kun lopetin masennus lääkkeet, tuntui että olin pimeä ja päässä joku ihme juttu, kun nyt putoan tai vaikea selittää, niin kuin sähköiskuja
 
Venakko Milanna
En, koska mä olen lapsuudesta asti sellainen ja tunnen myös samoja ihmisiä paljon, sekä myös läheisiä. Se että olen hysteerikko on myös plussa vaikka raskasta on, mut plussa on se että osaan apua hakea heti ja voi vaikka lääkärille itkeä niin että jonon ohi se mua laita, niin kuin joskus tein ja teen jos on tarve.. Myös saan aina halumaasi, koska olen sellainen ihminen, jos esim haluan jotain niin se pakko saada nyt ja heti tai mä olen sellainen että mun mieskin pelkää:D. Mut se jo tottui sen takia aina sano JOOO, OK
 
En, koska mä olen lapsuudesta asti sellainen ja tunnen myös samoja ihmisiä paljon, sekä myös läheisiä. Se että olen hysteerikko on myös plussa vaikka raskasta on, mut plussa on se että osaan apua hakea heti ja voi vaikka lääkärille itkeä niin että jonon ohi se mua laita, niin kuin joskus tein ja teen jos on tarve.. Myös saan aina halumaasi, koska olen sellainen ihminen, jos esim haluan jotain niin se pakko saada nyt ja heti tai mä olen sellainen että mun mieskin pelkää:D. Mut se jo tottui sen takia aina sano JOOO, OK
Sinulle voisi olla oikein hyväksi, ettet saisi aina haluamaasi. Sanon sen ihan ystävyydellä, en varmasti ilkeydellä.:)
 
Venakko Milanna
Psyykeen sairaudet voi myös kulkea suvussa, ainakin se alttius sairastua ("me nyt vaan ollaan kaikki tällasia").
Tiedätkö joskus kauan mä puhuin sen jutun psykiatrisen lääkärin kanssa, se sanoi mulle että me kaikki reagoimme omalla tavalla, joku todella voimakasti ja joku ei reagoi pahasti ollenkaan. Ei siihen lääkitystä vaan ole ja jos liian pahalta tuntu niin voi jotain pienellä annoksilla syödä ja käydä juttelemassa, jos tuntu tästä apua on, mutta yleensä ei ole apua siihen, kun me vaan ollaan erilaisia, Se sanoi mulle mies psyykiatri joka on sen allalla monta kymmentä vuotta
 
Ooo
Psykiatrien tarjoama pilleripurkkihoito ei ole tässä se mitä ajan takaa. Reseptillä ei ole sun ongelmat ratkaistavissa vaan terapialla.
HuspatiHutan kanssa täysin samaa mieltä siinä, että tekisi todella hyvää jäädä joskus vaille sitä haluamaansa. Jo se, että halusta tulee pakko, joka on vain saatava tavalla tai toisella, ennemmin tai myöhemmin on aika selkä ongelman merkki.
 

Yhteistyössä