Teenkö rikosilmoituksen minua häiriköivästä miehestä?

  • Viestiketjun aloittaja "Raisa"
  • Ensimmäinen viesti
"Raisa"
Homma on melko monimutkainen. Minulla oli treffi-ilmoitus netissä ja tapasinkin pian mukavantuntuisen miekkosen. Lähettelimme sähköpostia toisillemme ja juttelimme paljon treffisivuston chatissa. Meillä ei ollut aikomusta alkaa mihinkään vakavampaan kuin seksisuhteeseen. Tapasimme tasan yhden kerran hotellissa ja sekstasimme. Seksi ei ollut hääppöistä, kuten ei mies itsekään. Aamulla lähdin pois mitään sanomatta (joo, tylyä), sillä tarkoituksemme todellakin oli vain paneskella. Meni pari päivää, kun mies pyysi treffeille. Sanoin, ettei minua kiinnosta hakea vakavampaa seuraa tällä hetkellä. Pieni hauskanpito on ok silloin tällöin. Tästä se mies närkästyi. Hän spämmää sähköpostini täyteen erittäin hävyttömiä sähköpostiviestejä, jotka ovat enemmän kuvottavia kuin kiihottavia. Hän tekstaa minulle näitä sairauksia myös. Joskus sähköpostiviestit muuttuvat uhkaileviksi, "itse sinä leikkiin ryhdyit, tulet huomenna tänne ja tänne klo x niin otan sinut vaikka keskellä katua". Minua ahdistaa, miten minä löydän aina tällaisia hulluja?? Vaihdanko puhelinnumeroa? Voiko mies saada osoitteeni tietoon? Teenkö miehestä ilmoituksen? Asia vaivaa minua niin, etten uskalla avata ovea ellen tiedä, että joku on tulossa kylään. Mies asuu eri paikkakunnalla kuin minä. Auttakaa :(
 
.......
Jos puhelinnumerosi on julkinen niin siitä saa selville, esim. Eniron kautta. Jos laitat puhelinnumerosi nyt salaiseksi niin siinä menee muutama päivä ennen kuin poistuu Enirosta.
 
"Raisa"
Itsehän tyhmänä tähän leikkiin ryhdyin, mutta en kuitenkaan osannut arvata törmääväni tällaiseen hulluun. Miten teen asiasta ilmoituksen poliisille? En ole koskaan tehnyt, onko tämä ahdistelua vai mitä?

ap
 
"myy"
No ei sun tarvi miettiä rikosnimikettä, meet ja teet ilmotuksen niin poliisi sulle kertoo minkä nimikkeen alle se voi rikoksena tulla. Ja toki saattaa auttaa seki kun laitat äijälle viestin, että rikosilmotusta puuhaat saattaa siitä jo toeta.
 
ix
1. laita miehelle viesti että et halua hänen ottavan enää lainkaan yhteyttä (ellet ole näin jo tehnyt) ja että hänen lähettämänsä viestit ovat häirintää ilmoita että olet yhteydessä poliisiin joko heti tai jos yksikin viesti vielä tulee.
2. vaihda puhelinnumero ja ota salainen numero
ja kyllä mies voi jo tietää osoitteesi, koska sen saa numerotiedustelusta
 

Yhteistyössä