Täs vähä Perniö murret. Kuka teist ymmärttä =)

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
Mää luppa mun lapsil ett mää vahri heit, säikytä heit, saarna heill, ohjaa heirät Kupittal käytöksellän, nolan heirä kaikkie kavereittes eres, etin heirä vaik mihi kolo menisivä... Kosk MÄÄ RAKASTA HEIT! Sit ku tee tämä ymmärrätte, lapsparat, sit tee olette vastuullissi aikussi. Tee ette tul koska löytämä yht rakastava,hualehtiva tai murhettuva ihmisit ko ÄITI!! Kopsa ja liit seinälles jos sää ole äit :)

tällaine oli facebookissa =)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
liu
Mää lupaan mun lapsille että mää vahin niitä, säikyttelen niitä, saarnaan niille,ohojaan ne kupittaalle käytökselläni,nolaan niitten kaikkien kavereitten eessä, kahtelen ne vaikka mihinkä kolloon menis..sikskö mää rakastan niitä.Sittekö te tämän ymmärrättä,lapsparat, te ootta vastuullisia aikusia. Että tuu ikinä löytämään nii rakastavaa, huolehtivaa tai murehtivaa ihimistä kö äitinnä.Kopsaa ja laita seinälles jos oot äiti.
Mistä seudulta tämä murre, arvaatko?
 
Mää ymmärsin :). Lapsuuden kesiä, viikonloppuja ja joskus talvisinkin tuli viikonloppuja vietettyy Kemiössä, oli mökki siellä. Perniö, Kemiö, Taalintehdas ja Kasnäs aivan ihanaa seutua. Kesäsin varsinkin ois kova hinku päästä sinne päin. Isä myi Kemiöstä sen meijän mökin ja näin ollen aika monta vuotta siitä, kun siellä päin on tullu oltua.
 
"filemon"
Mää luppa mun kakaril
ett mää vahri heit,
säikytä heit,
saarna heitil,
ohja heiti Märy käytöksellän,
nola heiti kaikkie kavereittes eres,
hae heitti vaik mihi kolo menisivä...
Kosk MÄ RAKASTA HEITTI!

Sit ku tee tää ymmärrät,
penskampara, sit te ole vastullissi aikussi.
Tee ei tul koska löytämä yht rakastava,
hualehtiva taik murhettuva ihmisit ko EIT oh!!
 

Yhteistyössä