Tänään yllätyin. Lääkäri suositteli karppausta!

  • Viestiketjun aloittaja "sondersson"
  • Ensimmäinen viesti
"sondersson"
Masennuksen hoitoon, piristää kuulemma ja pitää mielialan tasaisempana.
Karppailua olen muutenkin pitänyt terveellisempänä ruokavaliona kuin virallisterveellistä, mutta yllätyin kun kuulin että vihdoin löytyy ajantasalla olevia lääkäreitäkin.
 
kerro lisää!
Sehän mahtavaa! Kannattaa valita kaupassa luomuliha, mut ei mitään, missä on karrageenia, koska se aiheuttaa tulehdusta, koodattu E407. Valitse suolaksi sellainen, missä ei ole paakkuuntumisenestoainetta E536, koska ne turvottaa (syanidi niissä), ja tee itse ruoat.
Tuolla lisää syitä siihen
http://koti.utanet.fi/~paula/xyz/liisalle.htm
Karppaajat ei taida saada karrageenin haitoista tietoa mistään? Luomukermassa on ja se on suuri moka Valiolta:-(
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Helekutti
Jaha, täällä se Paulatäti taas riehuu....

Saadaan karrageenista kiittää kasvissyöjiä. Heille kun ei gelatiini kelpaa sakeutusaineeksi niin pitää käyttää jotain joka kelpaa kaikille "eettisesti valveutuneille" kuluttajille vaikka se sitten tarkoittaakin vähän haitallisempaa valmistetta.....
 
"vieras"
[QUOTE="sondersson";22939933]Masennuksen hoitoon, piristää kuulemma ja pitää mielialan tasaisempana.
Karppailua olen muutenkin pitänyt terveellisempänä ruokavaliona kuin virallisterveellistä, mutta yllätyin kun kuulin että vihdoin löytyy ajantasalla olevia lääkäreitäkin.[/QUOTE]

Mitä sitten teit siellä lääkärillä? Jos tiesit karppaamisen olevan terveellistä ja auttavan, niin miksi et kokeillut? Vai kokeilit, mutta se osoittautuikin huuhaaksi?
 
kiinnostaa
J
Saadaan karrageenista kiittää kasvissyöjiä. Heille kun ei gelatiini kelpaa sakeutusaineeksi niin pitää käyttää jotain joka kelpaa kaikille "eettisesti valveutuneille" kuluttajille vaikka se sitten tarkoittaakin vähän haitallisempaa valmistetta.....
Mistä olet tuon kuullut? Täytyy muistaa aikoja, kun hullun lehmän tauti oli totta ja moni kieltäytyi syömästä gelatiinia.
 
"vieras"
[QUOTE="sondersson";22939933]Masennuksen hoitoon, piristää kuulemma ja pitää mielialan tasaisempana.
Karppailua olen muutenkin pitänyt terveellisempänä ruokavaliona kuin virallisterveellistä, mutta yllätyin kun kuulin että vihdoin löytyy ajantasalla olevia lääkäreitäkin.[/QUOTE]

Menitkö masennuksen takia lääkäriin?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22940634]Mun lääkärini taas alkoi itse karppaamaan ja laittoi perheensäkkin karppaamaan kun huomasi minun tulokset,niin kropassa kuin terveydessäkin:D[/QUOTE]

Käytkö useinkin lääkärissä?
 
vakavasti
[QUOTE="vieras";22940634]Mun lääkärini taas alkoi itse karppaamaan ja laittoi perheensäkkin karppaamaan kun huomasi minun tulokset,niin kropassa kuin terveydessäkin:D[/QUOTE]

Niin, eihänne itse niitä lääkkeitä käytäkään, vaikka toisille määräävät. Meidän systeemi toimii vaan niin "hassusti":
//www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/01/kansainvaliset_sijoittajat_tahkoavat_rahaa_suomen_terveydenhoidossa_2291515.html
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22940640]Käytkö useinkin lääkärissä?[/QUOTE]

Olen viimeisen vuoden aikana käynyt säännöllisesti leikkauksen jälkeisen hermovamman takia,mutta lääkärikäynnit nyt vähenee koska en joudu muiden sairausteni takia enään käymään kontrolleissa ym,esim.diabetes ja verenpainetauti.Karppaus siis paransi mulla diabeteksen ja veriarvot kohdillaan,enään sairautena tuo hermovamma joka tuli työperäisenä välilevyn poksahtaessa kaularangassa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";22940741]Olen viimeisen vuoden aikana käynyt säännöllisesti leikkauksen jälkeisen hermovamman takia,mutta lääkärikäynnit nyt vähenee koska en joudu muiden sairausteni takia enään käymään kontrolleissa ym,esim.diabetes ja verenpainetauti.Karppaus siis paransi mulla diabeteksen ja veriarvot kohdillaan,enään sairautena tuo hermovamma joka tuli työperäisenä välilevyn poksahtaessa kaularangassa.[/QUOTE]

Oho, no sulla on sitten ollut kremppoja. Diabetestä kuitenkin varmaan seurataan? Vai voiko siitä ihan täysin parantua, siis kakkostyypistä?
 
höpsistä
[QUOTE="vieras";22940544]Miksi japanilaiset ovat maailman terveimpiä, vaikka siellä syödään runsaasti levää? Myös raskaanaolevat.[/QUOTE]

Siitäkö ne itsemyrhat sit johtuukin, eikä tarvitse käydä lääkärissä. Ne puuttuu tilastoista kokonaan? Mut niiden levä taitaa olla jotakin ihan muuta, kuin tuo teollinen. Moni muukin asia vaikuttaa kyllä, jopa lääkkeiden kulutus voi olla vähäisempää ja niidenhaitat samoin. "Eihän lypsävää lehmää kannata tappaa!", tiedetään vanhastaan. Tuolla lisää:
Ylkuu ja alakuu
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
höpsistä
[QUOTE="vieras";22940544]Miksi japanilaiset ovat maailman terveimpiä, vaikka siellä syödään runsaasti levää? Myös raskaanaolevat.[/QUOTE]

Siitäkö ne itsemyrhat sit johtuukin, eikä tarvitse käydä lääkärissä. Ne puuttuu tilastoista kokonaan? Mut niiden levä taitaa olla jotakin ihan muuta, kuin tuo teollinen. Moni muukin asia vaikuttaa kyllä, jopa lääkkeiden kulutus voi olla vähäisempää ja niidenhaitat samoin. "Eihän lypsävää lehmää kannata tappaa!", tiedetään vanhastaan. Tuolla lisää:
://www.efokus.fi/flash/ylakuu%5Fja%5Falakuu/#/1/
 
yhteiskuntatieteilijä
Alkuperäinen kirjoittaja höpsistä;22940948:
Siitäkö ne itsemyrhat sit johtuukin, eikä tarvitse käydä lääkärissä. Ne puuttuu tilastoista kokonaan? Mut niiden levä taitaa olla jotakin ihan muuta, kuin tuo teollinen. Moni muukin asia vaikuttaa kyllä, jopa lääkkeiden kulutus voi olla vähäisempää ja niidenhaitat samoin. "Eihän lypsävää lehmää kannata tappaa!", tiedetään vanhastaan. Tuolla lisää:
://www.efokus.fi/flash/ylakuu%5Fja%5Falakuu/#/1/
Itsarit taitaa liittyä kulttuuriin ja yhteiskunnallisiin arvostuksiin. Vaativat itseltään kohtuuttomia. Kunnia on kaikki kaikessa... ehkä sekin muuttuu. Kaikkihan länsimaistuu nykyään.
 
****
Aika vastuutonta lääkäriltäsi .... jos masennuksen takia sinne menit?
Ei masentunut (oikeasti masentunut) edes kykene ajattelemaan terveyttään tuolla tavalla saatikka muuttamaan ruokavaliotaan yhtäkkiä toiseksi ...
 
  • Tykkää
Reactions: Saraella

Yhteistyössä