Mitä ihmettä minä teen tämän ihon kanssa?!?!?

  • Viestiketjun aloittaja "sia"
  • Ensimmäinen viesti
"sia"
Aivan räjähtänyt tämä ihon kunto! Pientä punaista näppyä varsinkin leuassa, kaulassa, rinnassa ja yläselässä. Mikä ihme tämän aiheuttaa? Ja mitä tälle voi tehdä? Joskus on auttanut kun olen käyttänyt joitain päiviä Hydrocortisonia, mutta käsittääkseni sitä ei isoille ihoalueille saa kovin pitkiä aikoja yhteen menoon käyttää, vai?

Voiko olla vaikutusta kun n. 1,5kk sittten lopetin Cerazetten käytön ja nyt ei siis mitkään ulkopuoliset hormonit vaikuta minussa? Aina on ollut mulla akneongelmaa, selässäkin niin paljon etten kehtaa uimahalliin mennä. Vieläkin, vaikka ikää jo 27 v!!!! Raivostuttaa!
 
"vieras"
minä yksi päivä täällä taannoin kerroin jo omasta ongelmastani.. Itselläni iho oli ihan samanlainen. näppyjä pukkasi sieltä täältä, terveellisistä elämäntavoista huolimatta. Löysin allaolevat kikat - iho on ollut puolisen vuotta kuin unelma - olen suorastaan ylpeä kuulaasta ja puhtaasta ihostani!!

Diane nova e-pillerit (nyt raskaana en niitä vaan voi tietenkään syödä)

Bactosan parin kuukauden kuuri. Paketti maksaa 25eur ja tuloksia parin viikon päästä aloituksesta.

ACO kasvovesi. Kuivattaa juuri sopivasti.
Basiron finnivoide paikallisesti näppyihin (varo - värjää vaatteet)

Kalanmaksaöljykapselit + monivitamiini (ikinä en ole uskonut että miten ihon kauneus onkin riippuvainen siitä miten vitamiinit ovat kondiksessa)

Toivottavasti näistä oli apua.
 
"sia"
Söin Diane Novia n. 3 vuotta enkä haluaisi niitä nyt alkaa syömään (en muitakaan hormoneja) koska mahdollisesti olisi tarkoitus raskautua jossain vaiheessa ja sitten niiden hormonien kanssa sahataan siinä ees taas ennen ja jälkeen pillereiden ja raskauden jne.

Noita kalanmaksaöljytapletteja voisin kokeilla ja Bactosania myös.. Onko se reseptillä muuten?

Mietin, et pitäsikö varata ihotautilääkärille aika..
 
"sia"
Ja vielä vieraalle, että mulakin raskausaikana iho oli hyvässä kunnossa. ACO kasvovettä olen nyt iltaisin käyttänyt rintaan, kaulaan ja selkään.

Oikeasti, häpeän tätä ihoa vaikka muuten koen olevani ihan kaunis, mutta iho vie kyllä kaikein itsetunnon tässä kunnossa!
 
"madara"
Huih, mullakin käytössä cerazette-pillerit ja olen aina kärsinyt iho-ongelmista. Mutta nyt iho on ollut ihmeen hyvässä kunnossa. Hehkutan Madara-sarjan puolesta, luonnonkosmetiikkaa!
Jonkin aikaa oon miettinyt lopettavani pillereitten käytön, mutta enpä taida uskaltaa...pelottaa, että iho räjähtää!!
 
"sia"
[QUOTE="vieras";23094964]Mä olen hoitanut omia näppyjäni sinkkivoiteella, sillä mitä löytyy marketeista vauvatuotteiden hyllyiltä.[/QUOTE]

Ihan tosi?! Pitäisköhän kokeilla, kun tuolla kerta sitä on!
 
"vieras"
[QUOTE="sia";23094904]Söin Diane Novia n. 3 vuotta enkä haluaisi niitä nyt alkaa syömään (en muitakaan hormoneja) koska mahdollisesti olisi tarkoitus raskautua jossain vaiheessa ja sitten niiden hormonien kanssa sahataan siinä ees taas ennen ja jälkeen pillereiden ja raskauden jne.

Noita kalanmaksaöljytapletteja voisin kokeilla ja Bactosania myös.. Onko se reseptillä muuten?

Mietin, et pitäsikö varata ihotautilääkärille aika..[/QUOTE]

Bactosania myy isot marketit ja luontaistuote kaupat. sitä saa tilattua myös internetistä hyvinvoinnin tavaratalosta.
Ja kirjoitin väärin, tarkoitin kalaöljykapseleita, ei kalanmaksaöljyä (niitä en nyt raskaana edes saisi syödä)
 
Leukistinen aksolotli
Mä suosittelen sulle apteekista A-vitamiinivoidetta. Sitä pitää laittaa pidemmän aikaa, vaikka aina iltaisin.

Sinkkivoide auttaa ihoa myös paranemaan, mutta jos se on jotain aknentapaista, se ei sitä poista.
 
"sia"
Onko kellään muulla oikesti näppyjä rinnassa ja selässä niin että täytyy oikeasti miettiä minkälaisia paitoja voi pitää ja voiko hiukset olla auki vai paistaako niskan näpyt? Ja minkälainen kaula-aukko paidassa voi olla, et missä kunnossa iho on rinnassa?

Tulen oikeasti hulluksi. En kehtaa miehellekään saunassa näyttätyä, kun iho on niin vastenmielinen.
 
"vieras"
[QUOTE="sia";23094968]Ihan tosi?! Pitäisköhän kokeilla, kun tuolla kerta sitä on![/QUOTE]

Juu. Mutta sitä kannattaa laittaa naamaan vain näppykohtiin ja koska se kohta mihin rasvaa on pistänyt jää usein valkoiseksi (ainakin tuolla voiteella mitä mulla on) niin kannattaa käyttää sitä silloin kun ei ole lähdössä ulos :D Mulla ne näpyt paranee tuolla voiteella nopeampaan ja aluillaan olevat eivät koskaan pääse rehotusvaiheeseen.
 
Leukistinen aksolotli
[QUOTE="sia";23094985]Onko kellään muulla oikesti näppyjä rinnassa ja selässä niin että täytyy oikeasti miettiä minkälaisia paitoja voi pitää ja voiko hiukset olla auki vai paistaako niskan näpyt? Ja minkälainen kaula-aukko paidassa voi olla, et missä kunnossa iho on rinnassa?

Tulen oikeasti hulluksi. En kehtaa miehellekään saunassa näyttätyä, kun iho on niin vastenmielinen.[/QUOTE]

Toi on kyllä hassua, että luulet olevasi jotenkin vastenmielinen. Ei ne näpyt ole oma vika.
 
"vieras"
[QUOTE="sia";23094985]Onko kellään muulla oikesti näppyjä rinnassa ja selässä niin että täytyy oikeasti miettiä minkälaisia paitoja voi pitää ja voiko hiukset olla auki vai paistaako niskan näpyt? Ja minkälainen kaula-aukko paidassa voi olla, et missä kunnossa iho on rinnassa?

Tulen oikeasti hulluksi. En kehtaa miehellekään saunassa näyttätyä, kun iho on niin vastenmielinen.[/QUOTE]

Ei se ole vastenmielistä. Oletko hakenut antibiootteja näppyihin?
 
"sia"
"Miira"
HEI! Tulen taas sanomaan tähän lauseen mikä ei pala tulessakaan: Se mikä sopii toiselle ei todennäköisesti sovi sinulle!

Itse hukkasin aikoinaan satoja euroja kun kokeilin kaikkia eri tuotteita - mikään ei auttanut.

Vasta kun kävin kosmetologilla => määräsi lääkäriin => otettiin verikokeet ym. niin sain ITSELLE SOPIVAT tuotteet.

Eli mars, mars, asiantuntijalle älkää tuhlaa rahojasi mainostuotteisiin tai niihin mitkä ovat sopineet toiselle.
 
Leukistinen aksolotli
Siis jos ostan kalaöljykapseleita, monivitamiinia ja kumpaa: A-vitamiinivoidetta vai Bactosania?
Kokeile vaan kaikkea.

Mulla oli nenän alla monta vuotta semmosta finnin tapaista, ihan pientä näppyä. Semmosia pieniä valkosia ja iho hilseili ja ne oli niinku semmosia kellukoita. A-vitamiinivoiteella sain ne oikeasti pois ja vieläkin jos meinaa tulla, laitan sitä. Ja siis se oli ihan hirveä kestoriesa, aina oli punanen nenänalus.
 
Leukistinen aksolotli
[QUOTE="sia";23095025]Siis lapsellista, tiedän, mutta muistan aina kun ollaan vaikka saunassa, miten mies kommentoi BB:n Ksenian naamaa... Ja minä siinä vieressä sitten näppyineni... Ei ole mulla koskaan mitään sanonu ja 10 vuotta oltu yhdessä, kohta 8 vuotta naimisissa.[/QUOTE]

Se ei luultavasti edes näe niitä sun näppyjäs sillä tavalla. Ei sellaiseen välttämättä kiinnitä omassa kumppanissa ollenkaan huomiota.
 
"sia"
Olen joskus yläasteikäisenä käynyt ihotautilääkärillä ja syönyt antibiootteja. Sitten määräsikin niitä Diane Novia. Mietin, pitäiskö ollenkaan vielä mennä ihoptautilääkärile, kun jos se vaan sanoo, et kaikki johtuu raskauksista ja imetyksestä ja pillereiden lopettamisesta. Ihan turha reissu olisi.
 
"vieras"
[QUOTE="Miira";23095031]HEI! Tulen taas sanomaan tähän lauseen mikä ei pala tulessakaan: Se mikä sopii toiselle ei todennäköisesti sovi sinulle!

Itse hukkasin aikoinaan satoja euroja kun kokeilin kaikkia eri tuotteita - mikään ei auttanut.

Vasta kun kävin kosmetologilla => määräsi lääkäriin => otettiin verikokeet ym. niin sain ITSELLE SOPIVAT tuotteet.

Eli mars, mars, asiantuntijalle älkää tuhlaa rahojasi mainostuotteisiin tai niihin mitkä ovat sopineet toiselle.[/QUOTE]

Onneksi sinkkivoidetta saa 2€ ja jos sitä omien lapsien jäljiltä löytyy.. niin sehän on periaatteessa ilmainen testaus.
 
Leukistinen aksolotli
[QUOTE="sia";23095048]Olen joskus yläasteikäisenä käynyt ihotautilääkärillä ja syönyt antibiootteja. Sitten määräsikin niitä Diane Novia. Mietin, pitäiskö ollenkaan vielä mennä ihoptautilääkärile, kun jos se vaan sanoo, et kaikki johtuu raskauksista ja imetyksestä ja pillereiden lopettamisesta. Ihan turha reissu olisi.[/QUOTE]

Mun miehelle alko tulla näppylöitä 25 vuotiaana. Ei niitä niin paljoo ollut, mutta ihan koko ajan. Se sai lopulta A-retinolikuurin ja se auttoi. Siitä keksinkin, että ehkä a-vitamiini rasvassakin auttaisi. Jos on tukala olo, niin ei siitä lääkärille menosta ole haittaa ainakaan.
 
Leukistinen aksolotli
[QUOTE="vieras";23095054]Onneksi sinkkivoidetta saa 2€ ja jos sitä omien lapsien jäljiltä löytyy.. niin sehän on periaatteessa ilmainen testaus.[/QUOTE]

Se on tosi hyvä, jos on joku haava tai semmonen. Mä laitan, jos mulla on ollut joku näppylä, minkä oon puristanut, niin yön aikana se ehtii parantua tosi paljon. Ja ei tosiaan oo kallista ja kaikkea kannattaa kokeilla.
 

Yhteistyössä