Todella pitkälahkeisia ulkoiluhousuja? Millä merkillä?

No taas mun ikuisuusongelma, mutta kysytään täältäkin. Tuli mieleeni tuosta kyselystä, että miten kalliita ulkoiluvaatteita ihmisillä on.

Eli: se saa kukkia ja suukkoja, kuka kertoo, millä valmistajalla ja /tai jälleenmyyjällä on tarjolla oikeasti pitkälahkeisia, hoikkia ulkoiluhousuja? En etsi mitään kollareita, verkkareita tai leveälahkeisia lautailuhousuja, vaan ihan istuvia, lämpimiä ulkoiluhousuja. Toppaa, gore Texia tai mitä hiivatin wind stoppereita niitä nyt on.

Eli housun sisäsauman pituus tulisi olla vähitään 90 cm. Haluan, että se tulee kengän päälle. 5 cm liian lyhyet housut näyttävät idiootilta. Miesten housuihin en koske, koska ne eivät ole istuvat vaan niihin tulee se ns. munapussi tuohon eteen kun istuu ja liikkuu ja vyötäröt ovat korkeita.

isoja kokoja älkää suositelko, en halua hukkua housuihin.

Vaan siis oikeasti pitkiä puntteja? Joskus harvoin kadulla näkee yhtä pitkiä naisia kuin minä ja vielä harvemmin tällaisille naisille istuvia ulkoilupukuja. Tärppäisikö täällä?

Ja vielä huom. se 85 cm puntin sisämittana on melko standardi, mutta ei riitä. Sillä mitoituksella on jo melko monella merkillä, esim. Halti ja Haglöfs. En kuitenkaan maksa 150 euroa housusta, jotka eivät ole hyvät. Oikeasti pitkistä voin maksaa sitten enemmänkin.

Olen mittinyt, mistä ne mustat Suomeen ostetut koripallonpelaajat saavat pitkiä urheiluvaatteitaan. No, seuraa sponssaa ja teettää, tietysti. Mittojen mukaan.

Nyt odottelen peukut pystyssä jotakin hyvää linkkiä, vinkkiä tai suositusta.
 
Joo, ei noi Extralongit oo niin pitkät eikä myöskään Marmotin Precipit (miesten malli). Sulla taitaa olla 36" housunlahkeen pituus?

Mut nyt hokasin että Retkilehdessä oli joskus juttua että Fjällrevenillä on viimeistelemättömiä housunlahkeita joissain malleissa. Ootas kun surffaan
 
Viimeksi muokattu:
extralong
Mulla on yhdet todella pitkät Haglöfsin "kuorihousut", mutta ilmeisesti ovat olleet joku satunnainen malli, kun myyjät edes outletissa eivät ole koskaan kuulleetkaan. Housut olivat kuitenkin todella huonot ja vaikka kuorihousuina myytiin, eivät todellakaan pitäneet vettä eivätkä tuulta. Nyt minull aon Fjällravenin ulkohousut, heillä on malleja joista ei ole käännetty lahkeen suuta valmiiksi, vaan sen saa kääntää itse sopivaksi. En ole kääntänyt ollenkaan, minulla kun on todella pitkät jalat. Housut on tosi hyvät, mutta ei ehkä esteettisyydeltään mitkään kauneimmat. Samaiselta merkiltä pitäisi kuitenkin löytyä tuolla systeemilla enemmänkin malleja.
 
Kiitos. 88 cm ei kuitenkaan riitä. Ja kyllä, mulla on esim. farkkujen tuumakoko/pituus lahkeessa 36 ja vyötärö 30-31, joten aika hankalaa löytää kyllä mitään muita kuin farkkuja. Mutta mä surffaan noi linkit!
 
Kiitos. 88 cm ei kuitenkaan riitä. Ja kyllä, mulla on esim. farkkujen tuumakoko/pituus lahkeessa 36 ja vyötärö 30-31, joten aika hankalaa löytää kyllä mitään muita kuin farkkuja. Mutta mä surffaan noi linkit!
Noissakin kyllä oli niin, että isommissa kokoluokissa vasta varmasti sai sen 90cm (XL/XXXL), M/L-kokoisissa oli ylähaarukassa 90cm. Jos on "vain" ulkoiluhousut, niin ne toki voi sivusaumasta kaventaa itsekin (tullut tätä harrastettua paljon), mutta gorehousut pitää istua ostohetkellä.
 
Jessss!!!!


Kiitos kiitos! Niin se suukko :kiss: ja sitten se halaus :hug: ja kamalasti kukkia :flower:

Soitin juuri Hämeen Partiokauppaan täällä Tampereella, ja kas, sieltä löytyi näitä ns. avolahkeisia Karla-housuja, joiden lahkeen sisämitta koossa 40 on 91 senttiä! Mahtavaa. Käyn siellä heti huomenna. Kiitos!
 
"vieras"
Muuta kuin ulkoiluvaatetta etsiessä kannattaa käyttää isojen tavaratalojen pukeutumisneuvojaa apuna, he etsivät ja tietävät myynnissä olevasta valikoimastaan tuollaiset erityisyydet.

Itse sain juuri äskettäin Stockmannin pukeutumisneuvojalta apua (tuli kysymään tarvitsenko apua hiljaisena päivänä liikkeessä), kun housuja katselin. Minulla on aina ollut ongelmallista löytää istuvat housut ja hän sitten kanteli minulle sovituskoppiin erilaisia mahdollisesti sopivia malleja ja pariakin eri kokoa niitä, joista sitten yhdet olivat hyvät.
 
Vieras, totta että ne myyjäthän on tietysti palvelua varten olemassa. Mutta koen sellaisen asioinnin todella vastenmielisenä, esim. en voisi kuvitellakaan, että menisin mihinkään rintaliiviliikkeeseen, jossa sitten saisin palvelua. Joku vieras ihminen kiikuttaisi mulle koppiin vaatteita.

Ja olen kyllä kaikki tämän kaupungin urheiluliikkeet kiertänyt ja myyjiltä kysynyt extra long-puntteja. Yksikään ei ole valikoimistaan löytänyt, ja jos on sitten löytänytkin joitakin erityismitoitettuja, ovat ne aina olleet kuitenkin liian lyhyitä.
 
vierailija
Myös Sail&Skillä on ollut OIKEASTI extralongeja - olen itsekin tarvinnut ne 90-senttiset lahkeet. On ollut sekä tuulihousuja että toppahousut.

Kun ei ne jalat vähättelemällä lyhene!
 

Yhteistyössä