mielenkiintoista palvelua diiva.fi- verkkokaupassa...

"Pikkuruinen"
no nyt sain sähköpostia.
tosin se oli vaan ns automaattiviesti että tuotteen tila oli muuttunut "tilatusta" "toimitetuksi". Eli odotan vielä pari pv tuleeko mulle nyt saapumisilmoitus vai ei.
Näinhän se "perinteisesti" näissä kuvioissa kai meneekin, että se joka kovasti alkaa häiriköimään tai kuluttaja-asiamiehellä pelottelemaan sitten lopulta sen tuotteensa / rahansa takaisin saa. Ne, jotka odottaa kiltisti kuukausia, eivätkä koskaa kerää rohkeuttaa viedä asiaa eteenpäin, jäävät nuolemaan näppejään.
Hyvä esimerkki vastaavanlaisesta toiminnasta on nyt jo konkurssin tehnyt Joyboots, joka myös vei kuluttajien rahoja, eikä toimittanut tavaroita. Kuluttajavirasto antoi yrityksestä varoituksen kuluttajille ja nyt yritys menikin konkurssiin.
Ja varoittava esimerkki on edelleen toiminnassa olevat sadkittens.com ja wicked.fi (saman omistajan verkkokauppoja). Sama kuvio toistuu molemmissa kaupoissa. Rahat kelpaa, tuotetta ei toimiteta. Tuttavani maksoi wicked.fi kauppaan lähes 200 euroa kengistä jne. eikä ole koskaan saanut tilaamiaan tavaroita.
 
Toivon nyt että saan tuotteen, tosin periaatteesta tekisi mieli laittaa takaisin, mutta liekö sitten saisin niitä rahojani ikänä.
Ehkä otan nyt oppina tämän ja tilaan kyllä aina kaikista paikoista jos mahdollista postiennakolla tai laskulla.

Toivon että muutkin jotka siellä fb sivuilla oli kertoneet että tuote ei ole tullut saisivat rahansa tai tuoteensa. Katsotaan tuoko posti tänään mitään :)
 
"vieras"
Aika hyvin näkyy ammattitaidottomuus jo noissa FB:n seinäkirjoituksissa; jumalattomasti kirjoitusvirheitä, teinimäinen kirjoitustyyli, negatiivisten kommenttien poisto. Oikeasti antaisi paremman kuvan, jos noihin negatiivisiin kommentteihin pahoittelisi virheitä ja hoitaisi asian, eikä vain lakaisisi maton alle ja pitäisi IHQ DAA-kulissia yllä.

Jollain on yrityksen pyörittämisestä vielä paljon opittavaa.
 
No eipä paljoa pelota :) itse olen kertonut asianmukaisesti minkälaista kohtelua ko verkkokaupasta sain, ja siitä että mielestäni kuluttajaa erehdytettiin lomatiedotteessan - sivuilla loma päättyi 20.5, fb:stä kalastelemalla löyty infoa että päättyy 18.6, sitten 20.6, sitten sivuilleki jaksettiin päivittä 22.6 kun minä asiasta fb seinällä vikisin.
Minulle olisi rittänyt "hei anteeksi virheellinen lomatiedote, kiinnitämme em seikkoihin jatkossa enemmän huomiota! Postitamme tilatun tuotteen aivan ensi tilassa!"

Otin myö print screenit jo maksupäivästä (pankin sivuilla) ja heidän sivuiltaan toissapäivänä, jossa näkyi tilauspäivä ja silloin tila oli "tilattu". Joten... se koira älähtää johon kalikka kalahtaa, jos näin on.

Niinjoo, ja se tyttö joka valitti pidennyshiuksista, niin kertoi mulle fb:n viestillä että aikoo ottaa yhteyttä kuluttaja asiamieheen ja hänenkin kirjoittaminen fb sivuille estettiin kun ihmetteli miksi hänen aiheeseen kuuluvia kirjoituksia ja kysymyksiä poistetaan ;)
 
en saanut ja asia on viety nyt eteenpin viranomaisten toimesta. ensi viikolla meen antaa tarkemmat tiedot, tein ilmoituksen netin kautta.

kai mua yritettiin hämätä sillä että laitettiin tilausstatus toimitettu- nimelle..?
 
"Tundra"
Vaikka lupasivat jo viime viikolla lähettää tuotteet, ei ole vielä tullut postissa mitään eikä tilauksenstatus ole muuttunut toimitetuksi. Soitin kuluttajaneuvontaan (sanoivat että on tullut muitakin vastaavia ilmoituksia korsetteja tilanneilta) ja laitoin poliisille rikosilmoituksen ja kuluttajariitalautakuntaan tietoa Diiva.fistä. Printtasin heille kaikki nämä nettikeskustelut ja mulla oli s-postin roskakorissa jäljellä käymäni keskustelu Diiva.fin FB seinällä, vaikka ne on sen seinältään poistaneet.

Onkohan tämä (että varastomyymälä on muuttamassa) taas syy siihen etteivät toimita tavaroita:
http://www.diiva.fi/varastomyymala-i-9.html
 

Yhteistyössä