Anoppi oli syöttäny 1v:lle grillitassuja

  • Viestiketjun aloittaja -a-a
  • Ensimmäinen viesti
-a-a
Että kiehuu, anoppi oli syöttäny yksivuotiaalle tyttärelleni grillitassuja.
Anoppi tietää vallan hyvin mitä mieltä ollaan eineksistä ja varsinkin tuommoisista marinadimössöistä. Eihän noissa grillitassuissa ole edes lihaa nimeksikään.
No nyt neidillä on sitten maha sekaisin ja hirveä jano kokoajan.

Yleensä syö siis ihan normaalia kotiruokaa ja reissussa joskus purkkiruokaa. Anopin selitys asiaan oli et : Se niin kovasti tahtoi sitä grillitassua ja niin pahalle näytti se oma eväs...
Huokaus. Tahtoishan se hypätä parvekkeeltakin, kun ei vielä ymmärrä...
 
....
Ylireagoit. Vaikka vastustatkin eineksiä, niin tuskin anoppi ajatteli että niistä voisi olla noin vakavat seuraukset tytöllesi. Ajatteli varmaan, ettei pieni määrä einesruokaa joskus harvoin pahaa tee.
 
zill
Oon mäkin sitä mieltä että ylireagoit. Harmi että meni maha sekaisin, mutta ei se maailma siihen kaadu jos lapsi JOSKUS saa einestä tai herra varjele marinadimössöjä.
 
-a-a
Onko tosiaan niin että palstan mielestä on ok syöttää pienelle lapselle tollasta p---aa?? Itten en söis noita, enkä kyllä syöttäis koirallekaan.
Ja juu totta, eihän siitä mitään elinikäistä traumaa jää, mutta melkoinen mahakipu tuolla tuntuu nyt olevan.
 
No ei varmaankaan mitään vakavia seurauksia tästä tullut lapselle. Ymmärrettävää toki, että toivotte omia periaatteitanne kunnioitettavan kun lapsi on isoäitinsä luona hoidossa. Ehkä jatkossa voisitte viedä mieleisenne ruoat mukana, että anopin ei ole niin vaikeaa pohtia sitä, mitä lapselle saa antaa.
 
"vieras"
No just, voi kauheeta. Söikö ihan samaa ruokaa kuin muutkin paikallaolevat ihmiset. hirveää! eikä tehnyt mitään erikois-vauvanruokaa tilalle vuoden vanhalle =( antoiko kenties myös jäätelöä? kyllä mä en antais enää koskaan tavata lapsenlastaan!
 
  • Tykkää
Reactions: J.Ketkupolkka
..........
Onko tosiaan niin että palstan mielestä on ok syöttää pienelle lapselle tollasta p---aa?? Itten en söis noita, enkä kyllä syöttäis koirallekaan.
Ja juu totta, eihän siitä mitään elinikäistä traumaa jää, mutta melkoinen mahakipu tuolla tuntuu nyt olevan.
No kaupassahan niitä ihan ihmisravinnoksi myydään. Päättele nyt vaikka siitä onko enemmistön mielestä ihan okn syöttää ihmisille syömäkelpoista ruokaa. Mä joskus toivosin, että kuullessani noin kauheaa tekstiä jostain ruoasta , joutuisi nyrpistelijä kokemaan pula-ajan ja miettimään uudelleen. Ihan ok, jos ette tahdo syödä niitä, mutta kerrasta ei tarvitse noin kamalaa showta tehdä, saisit hävetä.
 
Onko tosiaan niin että palstan mielestä on ok syöttää pienelle lapselle tollasta p---aa?? Itten en söis noita, enkä kyllä syöttäis koirallekaan.
Ja juu totta, eihän siitä mitään elinikäistä traumaa jää, mutta melkoinen mahakipu tuolla tuntuu nyt olevan.
No varmasti on niin, että arkiruokana on järkevämpää käyttää jotain muuta kuin grillitassuja. :) Kuten teidän perheessä on hyvin ansiokkaasti mitä ilmesimmin tehtykin. Silloin ei ole lapsen terveydelle mitenkään vahingollista, jos hän saa maistaa myös muitakin makuja. En usko ainakaan niin.
 
"vieras"
Veikkaan, että grillitassuissa on paljon suolaa, joten siksi lasta janottaa. Ehkä myös mausteet voi laittaa vatsan sekaisin, koska ei ilmeisesti ole tottunut mausteiseen ruokaan? Jos anoppia ette ihan jatkuvasti näe, niin kannattaako tuosta niin kovin syvälle sitä hernettä vetää. Mä tiedän, että on turhauttavaa, kun sun mielipiteitä ei ole kuunneltu, meidän mummi on kans oman tiensä kulkija, mutta ei ne lapset siitä rikki mene tai traumoja saa. Allergiat on sitten asia erikseen.
 
"vieras"
Voi karsee.

Mä olisin lähinnä tyytyväinen että mun lapsella on jotain ruokaa mitä mahaansa saa. Kotona tietty yritetään tehdä mahdollisimman terveellistä, mutta jos joskus jossain saa jotain valmishöttöä niin ei siitä maa repeä.
 
..
Itsekin olen syönyt lapsena grillitassuja ja monenmontaa muuta valmiiksi marinoitua tuotetta vielä aikuisiälläkin, pari vuotta sitten ne oli vielä ihan pop. Nyt on "muotia" olla syömättä niitä. Toki varmasti myös terveellisempää, mutta ei mullakaan mitään allergioita tai puutostiloja tms ole ilmaantunut, vaikka olen kaupan marinadeja menneisyydessä paljon syönytkin. Samantyyppistä ruokaahan ne laitoskeittiötkin tarjoaa.
 
fgo
Hei, niin tuo meidänkin reilu 1-vee sai grillitassua viikonloppuna. Ja yhtenä päivänä ei lämmintä ruokaa ollenkaan vaan JÄÄTELÖÄ kun mummo ei jaksanut tehdä uuniruokaa sisälämpötilan huiskennellessa yli 30+. Hengissä tuo vielä on, ja kivaa oli ollut. :D

Harmi tosiaan että teillä tuli maha kipeäksi tuosta. Olisitko ollut yhtä kiukkuinen jos lapsella ei olisi mitään oireita? Olisihan jokin oire voinut tulla vaikka mansikasta (allerginen reaktio esim.)

Ei se tassu nyt maata kaada, onko sinulla mahdollisesti esikoinen kyseessä?
 
  • Tykkää
Reactions: yötyöläinen
jep ok
Aloittajalle.. Ymmärrän aivan hyvin harmistuksesi ja varmasti itse kokisin samalla tavalla. Toisaalta yritän myös ymmärtää anoppia, ettei hän tarkoittanut sillä mitään pahaa, kun antoi tytölle samaa ruokaa kuin muillekin.
 
  • Tykkää
Reactions: yötyöläinen
.........
Onko tosiaan niin että palstan mielestä on ok syöttää pienelle lapselle tollasta p---aa?? Itten en söis noita, enkä kyllä syöttäis koirallekaan.
Ja juu totta, eihän siitä mitään elinikäistä traumaa jää, mutta melkoinen mahakipu tuolla tuntuu nyt olevan.
Oon sitä mieltä, että ei noista silloin tällöin syötynä ole haittaa, joten turha kilahtaa noin pahasti. Ihmisravinnoksi ovat tarkoitettu, joten tuskin moiseen kuolee. No lapsella meni maha sekaisin, mutta kuten todettua, voi johtua ihan siitä, ettei ole tottunut mausteisiin tai sitten se on mennyt sekaisin jostakin muusta.
 

Yhteistyössä