Te, jotka kirjoitatte blogia, millaisista aiheista kirjoitatte? Millä perusteella valitsette aiheenne?

Kaikenmoista kirjoittelen: lapsiperheen arjesta, lemmikeistä, sisustuksesta, syötävistä, lastenvaatteista ja välillä jopa kynsistä ja ripsistä :D
Lukijoita on parikymmentä, osa on irl-tuttuja, osa muiden blogien kautta ja jokunen varmaan tämänkin palstan kautta =)
Blogi löytyy täältä: Mellevää elämää


Niin ja välillä olen miettinyt että voisin aloittaa toisen blogin anonyymina jossa kirjoittelisin syvällisempiä asioita, oon aika pitkälti (paria postausta lukuunottamatta) pitänyt tuon sellaisena hyvän mielen blogina.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Palstasisko
Kirjoitan ihan kaikesta, vähän kuin päiväkirjatyyppisesti. Mulla on suljettu blogi niin, että sitä pääsee lukemaan ainoastaan kolme netin kautta saatua todella hyvää ystävääni. Siellä puidaan ilot ja surut ja on avauduttu sellaisistakin asioista joita ei tule puhuttua edes parhaalle ystävälle. Tässä on just se ilmiö että vieraammille saattaa olla helpompi kertoa vaikeista ja kipeistäkin asioista kuin ihan liveystävälle.
 
  • Tykkää
Reactions: as if
Vähän kaikesta, elämästä, ajatuksista ja satunnaisia ruokaohjeita heitän sekaan..

Mutta lukijakunnasta ei ole hajuakaan, taida paljon porukkaa edes siellä käydä..

Musta tuntuu et blogia ei lueta senkään takia kun se on tylsän näköinen enkä ole kovin innokas lisäämään paljon kuvia sinne kun en halua laittaa esim. lapsesta kuvia tms. sinne..Mut saas nähä, jos ehtis panostaa jossain kohtaa vähän enemmän koko touhuun, mä vasta aloittelen..
 
Viimeksi muokattu:
"fani"
Kirjoitan arjesta eli aina siitä, mikä kirjoittamishetkellä ajatuksissa päällimmäisenä; voi olla perhettä koskeva asia, voi olla jotain pohdintaa, voi liittyä opsikeluun, kokkaukseen, matkusteluun , jotakuinkin mihin tahansa.

:)
Mä olen koukussa Mummeliisan blogin :) Oon tainnu kolmesti jo vilkasta tänä iltana et eikö se päivitykkään nyt iltasella. Sekin siis vaikuttaa kuinka usein blogiin kirjottaa.
 
Minä kirjoitan ruoasta enimmäkseen, myös kahvista, matkailusta ja yhdestä urheilulajista. Lukijoina on nyt sentään muitakin kuin äiti :ashamed: Eilen blogini mainittiin yhdessä ohjelmassa ja se toi aika monta kurkkaajaa, sitä en tiedä kuinka moni enemmän luki. Aika monesta maasta on osumia, mutta niistäkään en tietenkään tiedä ovatko huteja vai tarkoituksella käyntejä.
 
  • Tykkää
Reactions: Ultramariini
[QUOTE="vieras";24376611]Jos ei ole kiinnostusta valmiiksi kirjoittaa jostakin tietystä, niin miksi kirjoittaa ollenkaan. Mikä on silloin blogin tarkoitus.[/QUOTE]

Sitä mäkin olen miettinyt... itse en jaksa lukea kovinkaan montaa tai ainakaan kovinkaan aktiivisesti sellaista sitä-sun-tätä-elämästä-diipadaapaa, varsinkaan, jos se on kovin täydelliseltä näyttäväksi hiottua, ilman särmiä. Mutta kovasti sellainen tuntuu ihmisiä kiinnostavan.

Mietiskelen tässä siis blogin profilointia...
 
Ompelua, ruokaa/leivontaa ja askarteluakin mahtuu sekaan. Pyrin jättämään henkilökohtaisuudet pois, eli se ruoka/ommel/askartelu on pääosassa.

Lukijoita tullut palstan ja muiden blogien kautta. Täytyisi vaan lisätä omaa aktiivisuuttaan ja käydä kommentoimassa blogikirjoituksia.
 
[QUOTE="fani";24376624]Mä olen koukussa Mummeliisan blogin :) Oon tainnu kolmesti jo vilkasta tänä iltana et eikö se päivitykkään nyt iltasella. Sekin siis vaikuttaa kuinka usein blogiin kirjottaa.[/QUOTE]

Heh.Olin päivän palauttamassa kesälapsia vanhemmilleen jakotiutunut vasta äsken. Ei ole ehtinyt vielä päivittämään.
:D
 
Nostellaas, jos tulisi lisää kommentteja.

Mites blogien lukijat, mitä odotatte / toivotte blogilta, jota luette? Pitääkö olla joku tiukka aihepiiri vai tykkäättekö lukea niitä näitä? Miten henkilökohtaista pohdintaa "siedätte", vai tykkäättekö enemmän sellaisista kevyistä "päivän ruoka" -blogeista?
 
Minulla on blogi, mutta sitä ei pääse lukemaan kuin ainoastaan minä. On ikään kuin päiväkirja, kirjoitan päivän tapahtumista, matkoista, maailman tapahtumista. Harvemmin tulee nykyään kirjoitettua.
 
"ulkosuomalainen"
Asun ulkomailla, joten blogini aihepiiri liittyy aika lailla siihen. Kerron ihan normielämästämme, paikoista, joissa olemme käyneet, laitan paikallisia ruokareseptejä. Jopa asukuvia, jos muutakaan en keksi :) Lukijoita on pari-kolmesataa päivässä, joista rekistöröityneitä vakkareita kahdeksankymmentä. Toisella blogillani on vain kolmisenkymmentä rekisteröitynyttä lukijaa, sen aihepiiri onkin hyyyyvin rajattu. (ja ilman valokuvia...)
 
Minulla on blogi, mutta sitä ei pääse lukemaan kuin ainoastaan minä. On ikään kuin päiväkirja, kirjoitan päivän tapahtumista, matkoista, maailman tapahtumista. Harvemmin tulee nykyään kirjoitettua.
Tämä on kiinnostavaa: miksi pitää blogia, jos ei halua sille lukijoita? Miksi ei kirjoita saman tien ihan rehellistä päiväkirjaa? Vai onko sillä päiväkirjan muodolla väliä?
 
Tämä on kiinnostavaa: miksi pitää blogia, jos ei halua sille lukijoita? Miksi ei kirjoita saman tien ihan rehellistä päiväkirjaa? Vai onko sillä päiväkirjan muodolla väliä?
Tietokoneella on helpompi ja nopeampi kirjoittaa. =) Ja saa kuvat liitettyä kätevästi heti blogiin. Päiväkirjaan pitäisi ensin teettää valokuvia tai vähintään tulostaa koneelta ne kuvat.
 
Turkilmas
Mä olen aiemmin rajannut liian tiukasti blogini aihepiirit ja sen takia aika pian kyllästynyt nitä päivittämään. Eka blogi oli ihan vaan perhe-elämästä ja rajattu sukulaisille ja tutuille. Toka(ja kolmas) blogi oli laihistelemisesta ja muiden riippuvuuksien eroon pääsemisestä. Kun en sitten onnistunut aikeissani, niin jossain vaiheessa alkoi ahdistaa liikaa päivittäminen.

Eilen aloitin uuden blogin. Ajatus oli pyörinyt päässäni jo jonkin aikaa ja lopulta sain sen alkuun. Kirjoittelen ihan kaikesta, kuten esimerkiksi sisustamisesta, tuunaamisesta, pihan tekemisestä, kokkailuista jne.jne. Oikeastaan niin, etten ota mitään paineita siitä mitä kirjoitan. Kunhan kirjoittelen kun siltä tuntuu :).
 
  • Tykkää
Reactions: SininenSatutar

Yhteistyössä