OMG! Mikä hinta passikuvilla =O Paljon te muut olette maksaneet kuvista???!

  • Viestiketjun aloittaja "Remppa"
  • Ensimmäinen viesti
"Remppa"
Kävin teettämässä 4 passikuvaa itsestäni, värillisiä, kuvaamossa otettuja passikuvia siis... ja hinta 25euroa! Joskus muutama vuosi sitten muistan että maksoi jotain 12euroa joten onko hinnat nousseet noin hurjasti vai löysinkö vain kalleimman liikkeen koko kylästä?!
 
"Remppa"
Okei.. pakko kai se on uskoa jos muillakin on pariakymppiä veloitettu et tuo 25euroa oli oikein... kun mä meinasin oikeesti parkua kun se sanoi hinnan... ei tullut edes mieleen kysyä etukäteen kuvien hintaa, todellakin olisin mennyt automaatille jos olisin tiennyt et valokuvaamo ottaa nykyään jopa 25euroa! Kun tosiaan joskus 2007 kun viimeks kävin niin maksoi jotain 12 euroa..
 
"juu"
Kuopiossa mustavalkoset passikuvat halvimmillaan 15e ja kalleimmillaan n. 20 e. On niissä hinnat kyllä noussut. Mutta jos oikeasti pitää olla virallinen passikuva juurikin passiin niin et itse uskaltaisi kokeilla automaatilla että onnistuuko se nyt oikein ja hyväksytäänkö se..
 
"rrr"
Jep, kova kate noissa. ;) Kuva digikameralla, siirto tietokoneelle, tulostus. Tadaa!
Toisaalta jostain kai niiden valokuvaliikkeidenkin pitää rahaa saada nykyaikanakin.

Automaatissa taitaa olla aika hankala saada oikeasti passiin kelpaavia kuvia kun niissä on niin tiukat kriteerit kuitenkin?
 
paperinkerääjä
Tarvitsin joitakin vuosia sitten kohdemaahan lähetettävään adohakemukseen passikuvan. Koska pelkäsin automaattikuvien olevan huonolaatuisia kävin Jyväskylässä kirkkopuiston viereisessä valokuvaliikkeessä. Olin niin vihainen kun näin kuvan. Hiukset olivat ihan p ja ilme myös huono. Olin kertonut kuvaajalle miten tärkeät kuvat oli kyseessä. Tyyppi otti digikameralla sekunnin murto-osassa kuvan ja saman tein vain lykkäsi sen jo kehitykseen. Mielestäni aivan ammattitaidotonta ettei voi ottaa edes muutamaa digikuvaa kun voisi näyttää ne asiakkaalle. Maksoi 25 egeä ja meni heti roskikseen. Otti päähän!
 

Yhteistyössä