Vanhasta uutta

Joululahjoihin :) Minulla on valtavasti kaikkea täysin turhaa kaapeissa ja eilen purkasin löytämäni neulepaidan lankakeriksi ja tikutin miehelleni joululahjan :) Tuosta saa appiukko vielä lämpimät tossut ja keskimmäinen lapsonen pyysi tuosta itselleen myös kaulurin, myssyn ja tumput.

Ennen


Jälkeen


Eipä ole juur lahjoihin rahaa mennyt tänä vuonna kun kaikki lahjat on tehty tilkuista, jätekankaista, jätelangoista ja vanhoista vaatteista :D Hauskaa puuhaa...
 
vau!
Mahtavaa! Ja tosi kauniita nuo palmikkoneuleet. Kierrätystä parhaimmillaan, kun kierrätystavaran ei tarvitse näyttää yhtään homssuiselta. Jääkö purettu lanka kiharaksi vai suoristatko sen jotenkin? Olen muutenkin huono puikkojen kanssa ja kiharan langan kanssa tuntuu vielä vaikeammalta.

BootyPepille kymmenen pistettä ja papukaijamerkki hyvästä asenteesta :) Aarteita turhuuksista.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Mahtavaa! Ja tosi kauniita nuo palmikkoneuleet. Kierrätystä parhaimmillaan, kun kierrätystavaran ei tarvitse näyttää yhtään homssuiselta. Jääkö purettu lanka kiharaksi vai suoristatko sen jotenkin? Olen muutenkin huono puikkojen kanssa ja kiharan langan kanssa tuntuu vielä vaikeammalta.

BootyPepille kymmenen pistettä ja papukaijamerkki hyvästä asenteesta :) Aarteita turhuuksista.
Koitan tehdä sellaisen kerän ettei kovasti jäisi kiemuralle, jos kovin kiharaa niin kannattaa valmis työ kastella, kuivattaa hyvin. Useasti lanka taipuu uuteen malliin aika helposti. Tuo lanka onkin niin paksua ettei kihartunut yhtään.
 
Tein miehen vanhasta paidasta (todella paksua puuvillaa) housut 3v sukulaispojalle. Tuli tosi siistit ja uniikit - tosin kysyin äidiltä ensin, pahastuvatko jos teen näin kierrätysmateriaaleista joululahjan. Toiset voi loukkaantua... tietty langoista sitä ei huomaa :) Mä ainakin tykkäisin jos saisin tuollaiset, tuli tosi päheet! :)
 
Tein miehen vanhasta paidasta (todella paksua puuvillaa) housut 3v sukulaispojalle. Tuli tosi siistit ja uniikit - tosin kysyin äidiltä ensin, pahastuvatko jos teen näin kierrätysmateriaaleista joululahjan. Toiset voi loukkaantua... tietty langoista sitä ei huomaa :) Mä ainakin tykkäisin jos saisin tuollaiset, tuli tosi päheet! :)
Hienoa, ettei se haitannut. En kyllä ymmärrä tuota loukkaantumista yhtään...mutta se nyt onkin mun ongelma :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25139198:
Sua ei näköjään pysäytä mikään! Etkö oo vielä toipilas? Ei voi kun ihailla sun elinvoimaisuutta ja toimeliaisuutta.
Olen toipilas juu...mä olen katsellut dokkareita ja ollut täällä ja tikuttanut samalla....en siis ole juur rasittanut itseäni :) Eilen olenkin jo ommellut yöpukuja pojille.
 
Hienoa, ettei se haitannut. En kyllä ymmärrä tuota loukkaantumista yhtään...mutta se nyt onkin mun ongelma :D
No, toiset haluaa teollisesti tuotettuja :) Tiiän itse asiassa useampiakin ihmisiä, jotka ei pukisi päälleen itse tehtyjä vaatteita. Henkkamaukkaa vaan,kun on halpoja..ja niissä on sit kankaat niin surkeita, et edes minä en huoli niitä uusiokäyttöön, kun ovat yleensä ihan seitinohuita ja venyvät helposti.
 
No, toiset haluaa teollisesti tuotettuja :) Tiiän itse asiassa useampiakin ihmisiä, jotka ei pukisi päälleen itse tehtyjä vaatteita. Henkkamaukkaa vaan,kun on halpoja..ja niissä on sit kankaat niin surkeita, et edes minä en huoli niitä uusiokäyttöön, kun ovat yleensä ihan seitinohuita ja venyvät helposti.
Onkohan tuossa takana jotain sellaista, että itse tehty on epäonnistunut tai joain? Jos mulla olisi sellaisia kamuja tai sukulaisia jotka eivät haluaisi itse tehtyä niin lahjojen hankinta tulis hyvin ongelmalliseksi sillä kauppojen tarjonta on niin rajallinen...
 
"Pennie"
Onkohan tuossa takana jotain sellaista, että itse tehty on epäonnistunut tai joain? Jos mulla olisi sellaisia kamuja tai sukulaisia jotka eivät haluaisi itse tehtyä niin lahjojen hankinta tulis hyvin ongelmalliseksi sillä kauppojen tarjonta on niin rajallinen...
Tiiän ainakin yhden,jonka mielestä itse tehdyt on köyhäilyä :p oon aika varma,että sillä ei ole hajua esim.siitä,mitä kankaat maksaa...
 
[QUOTE="Pennie";25139886]Tiiän ainakin yhden,jonka mielestä itse tehdyt on köyhäilyä :p oon aika varma,että sillä ei ole hajua esim.siitä,mitä kankaat maksaa...[/QUOTE]

Mun on ihan pakko laittaa linkki kun täälläkin puhutaan kyseisestä asiasta aika paljon...
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2050621-pieni-vinkki-joululahjoihin/
Ei ole pitkä aika kun tämä ketju oli esillä :) Langat ja kankaat eivät todellakaan ole halpoja ja vaikka saisi halvalla niin vetoketjut ja napit voivatkin viedä ison osan kustannuksista. Minunkin yksi solki aikanaan maksoi 55e. Yksi vaivainen solki :LOL: Siihen kankaat+muut materiaalit päälle niin eipä se kovin halpaa ollut se...
 
Olet aivan oikeassa! Muakin inhottaa laittaa oikeastaan mitään roskiin,vasta sitten jos en todella siitä mitään keksi. Uusiokäyttöön tulee himo :) mutta joo,maailmassa on niin paljon turhaa muovikrääsää,et en tajua miten joku voisi arvostaa sellaista enemmän,ja halveksua kierrätysmuotia. Ekologisuus on yksi plussa,mutta mä tässä samalla koitan ainakin opettaa lapsillekin,ettei turhaa hankita ja käyttökelpoista tavaraa heitetä pois. Vihaan kertakäyttökulttuuria.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea sitä kuulee!;25140163:
Tyttö teki kavereilleen joululahjaksi kynäpurkkeja. Virkkasi ensin tosi pitkän pätkän ketjusilmukoita. Kirkkaalla liimalla liimattiin purkkiin se nauha kierittämällä ketjua purkin ympäri. Viimeiseksi silkkinauhasta solmittiin rusetti suuaukon kohdalle. Tuli oikeesti nättejä purkkeja!
Hmmm taidanpa varastaa idean...
Tosin en tiedä haluaako tyttö vielä tänä jouluna tehdä kun uskooo itse vielä niin pukkiin... Voihan sitä sanoa että voi auttaa tonttuja ja lahjoja voi antaa tonttujen ja pukin apuna...
 
"Vierailija"
Hienoa, ap. Itse innostuin tänä syksynä matonkuteista virkkaamaan koreja. Sujautan sisään jotain syötävää tms. pois kuluvaa ja tarpeellista, itse korille voi saaja halutessaan keksiä uusiokäyttöä.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
[QUOTE="Vierailija";25141940]Hienoa, ap. Itse innostuin tänä syksynä matonkuteista virkkaamaan koreja. Sujautan sisään jotain syötävää tms. pois kuluvaa ja tarpeellista, itse korille voi saaja halutessaan keksiä uusiokäyttöä.[/QUOTE]

Mä leikkasin kuteeksi trikootilkun ja virkkasin korin johon laitoin kolmet sukat sisään...tuli flikalle sukkakori. Mä olen tosi hullaantunut noihin virkattuihin koreihin.
 

Yhteistyössä