Mitä tekemistä Helsingin keskustassa pienille lapsille (3-4v)?

  • Viestiketjun aloittaja "timi"
  • Ensimmäinen viesti
"aapee"
Kiitos, noi on hyviä ideoita.

Entä ihan Helsingin keskustassa, onko siinä mitään mihin vähäksi aikaa voisi lasten kanssa pysähtyä, ihan vaikka jonkin kaupan leikkipaikka tms?
 
"vieras"
Rikhardinkadun kirjasto, Sanomamuseo (ilmainen) lastenkirjojen kuvituksesta, annantalo!, tennispalatsin toinen museo ilmainen, kansallismuseo, stadikan torni, lintsin valokarnevaali (illansuussa)
 
[QUOTE="alma";27360513]Kampin yläkerrassa on hyvä leikkihuone, myös stockkalta löytyy.[/QUOTE]

Missä Stockmannilla on muka leikkihuone? On siellä toki leluosasto ja Hesburgerissa joku liukumäki...
 
"alma"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27360549:
Missä Stockmannilla on muka leikkihuone? On siellä toki leluosasto ja Hesburgerissa joku liukumäki...
Siellä leluosaston perällä. Tai no leikkihuone oli kyllä vähän liiottelua, aika ankeahan se on, mutta on siellä kuitenkin jonkun verran leluja ja esim. mikro.
 
"vieras"
Itse ollaan menossa tänään 4 ja 5 v kanssa Helsinkiin päivälehden museoon. Siellä on vielä se lastenkirjojen kuvitus näyttely. Eläinmuseo on kans kiva. Leikkipuistoja en voi tällä kelillä suositella. Kaveri kävi lastensa kanssa kansallismuseossa ja oli kovasti tytöt (3 ja 5v) tykänneet.
 
"Ritva"
itse kävin lapseni kanssa tutustumassa tuohon Murulandiaan kun olimme siellä Helsingissä sukuloimassa. Mukava yllätys oli kuinka paljon sai vastinetta rahalle ja ihmettelen ettei tuo taida olla suuren yleisön tiedossa, liekö uusi paikka vielä? onko kukaan muu käynyt tuolla?
 
Perhex
[QUOTE="Ritva";29830857]itse kävin lapseni kanssa tutustumassa tuohon Murulandiaan kun olimme siellä Helsingissä sukuloimassa. Mukava yllätys oli kuinka paljon sai vastinetta rahalle ja ihmettelen ettei tuo taida olla suuren yleisön tiedossa, liekö uusi paikka vielä? onko kukaan muu käynyt tuolla?[/QUOTE]

Käytiin viime reissulla. Positiivinen yllätys oli. Varsinkin se että vapanvaihtotiloissa oli ilmaiset vaipat. Meilläkin oli menny enemmän kuin olin varannut mukaan joten oli kiva ettei koko vaippakassia tarvinnut ostaa. Käyttikö sä se mahdollisuuden kolme lasta yhden hinnalla Murulandian lasten ravintolassa?
 
Vierasss
Enpäs ollut koskaan kuulutkaan tuosta paikasta vaikka helsingissä asun! Kuulostaa kivalta, mutta nettisivut ovat kyllä todella huonot! Ihme tarinoita, kun mua kiinnostaa vain faktat siitä mitä löytyy, hinta ja aukioloajat.
 
Kävijä
Käykääs kokeilemassa nyt, alehinta lapsi 2-13 vuotta 16 € ja aikuinen ilmainen per maksava lapsi. Kymmenen kerran lastenlippu 140 € ja jos oikein ymmärsin, sen voisi käyttää saman perheen lapsille (muuten henkilökohtainen?), eli ei tuu niin paha hinta jos monilapsisen perheen kanssa käy pariinkin kertaan. Samalla lipulla pääs illalla päikkärien jälkeen takas!

Vähän aikaa sitten käytiin muksujen kanssa ja oli vastinetta rahalle! Lounaskin oli hyvä (halpa ja hyvä kotiruoka). Varsinkin pienille 1-5-vuotiaille ihan hirmusti tekemistä/leikkimistä ja rauhallinen tunnelma. Erilainen kuin reuhupaikat. :)
 

Yhteistyössä