Aloitin eilen seksittömän elämän, muita, kuinka toimii?

  • Viestiketjun aloittaja nytloppu
  • Ensimmäinen viesti
nytloppu
Parisuhteessa seksi mennyt todella vaikeaksi. Itsellä olisi haluja, miehellä ei, paitsi humalassa. Raitista naista ei viinanhajuinen mies kiinnosta. Kaksi vuotta seksuaalisuus on tuonut elämääni vain huonoja asioita: Joten nyt päätin että lopetan yrittämästä. Mies ei halua eikä huoli apuja, suuttuu jos aiheesta keskustellaan. En jaksa vongata, keskustella, vihjailla, tai enää edes ajatella seksiä

Onko muita tietoisesti seksin parisuhteesta pois jättäneitä? Miten tämmöinen elämä sujuu?
 
nytloppu
Joo-o, ei tainnu kohtalontovereita mammapalstalla olla. Minne tästä nyt siirtyisi puhumaan, ei oikein duunin kahvipöytäkeskustelussa voi täräyttää "Aloitin ikuisen selibaatin koska mies ei halua mua.", enkä oikein noita a-seksuaalienkaan palstoja omakseni nää, minulla on kuitenkin terveet 25-vuotiaan naisen halut, en minä ole haluton.
 
juuri näin
[QUOTE="ruusa";27445865]Kuulostaa ihan lopun alulta.
Siis koko suhteen lopun alulta.[/QUOTE]

Näinpä! Mietin ihan samaa.. Itsekin kärvistelin jatkuvasti puutteessa suhteessa joka kesti 11v. ja sitten loppui mun kärvistely -> ero -> uus mies, jonka kans seksihalut yhtyy täysin eli oikein viriiliä seksielämää nykyään. Hullu olin, ku aikanaan vaan tyydyin seksittömään elämään ja ajattelin, että mussa oli vika!
 
Onko palsta täynä ahkerasti lisääntyviä kun näin tippuu?
Nyt en ihan ymmärtänyt, miksi lisääntyminen ja seksin harrastaminen on niputettu, sillä meillä päin on tapana paneskella ihan omaksi ilokseen, ei ainoastaan lisääntymistarkoituksessa.

Mutta kyllä mä ap.lle sanoisin, että ei taida suhteessa muutenkaan kaikki olla kunnossa jos noin nuorella ikää jo seksi on noin iso ongelma ja pitää noin radikaaleja ajatuksia läpikäydä. Mä en kyllä tuollaiseen myönnytykseen olisi valmis. Jos ei seksi puolisoa kiinnosta, etsisin puolison jota kiinnostaa...
 
nytloppu
Kyllä mielestäni tietoinen päätös lopettaa seksi tuntui helpotukselta, jos vertaa siihen että kolmesti viikossa nukkumaan mennessä itketti se, ettei toinen halua olla lähelllä. Nukuttiin eri sängyissäkin, kun mulle tuli niin paha mieli nähdä toinen lähellä.

En mä ajattele että tämä tilanne olisi kenenkään vika. Ei ole mun vika että haluan, eikä miehen vika ettei se halua.

Meillä kuitenkin paljon rakkautta, välittämistä ja yhteinen elämä. En halua katkeroitua, kokea surua tai riittämättömyyden tunnetta enää, joten päätin hyväksyä tilanteen ja meidät kummatkin tälläisinä kuin olemme.

Ei elämä ole täydellistä, eikä kaikkea voi saada.
 
nytloppu
Mutta kyllä mä ap.lle sanoisin, että ei taida suhteessa muutenkaan kaikki olla kunnossa jos noin nuorella ikää jo seksi on noin iso ongelma ja pitää noin radikaaleja ajatuksia läpikäydä. Mä en kyllä tuollaiseen myönnytykseen olisi valmis. Jos ei seksi puolisoa kiinnosta, etsisin puolison jota kiinnostaa...
En tiedä mitkä tässä tilanteessa ovat syyt ja mitkä seuraukset, mutta eihän parisuhde ole onnellinen ollut kahteen vuoteen. Oma tyytymättömyyteni ja vaatimukset miestäni kohtaan (en ole koskaan painostanut tms. mutta kyllähän mieskin pahan oloni huomasi, ei varmasti hotsittanut..) ovat olleet suhteelle taakka. Läheisyys on vähentynyt minun siirryttyäni sohvalle nukkumaan, luonnollisesti.

Yritän uutta alkua meille, ystävyyteen ja kumppanuuteen perustuvaa suhdetta, ja tästä kaipaisinkin kokemuksia?
 
nytloppu
Alkuperäinen kirjoittaja juuri näin;27445883:
Näinpä! Mietin ihan samaa.. Itsekin kärvistelin jatkuvasti puutteessa suhteessa joka kesti 11v. ja sitten loppui mun kärvistely -> ero -> uus mies, jonka kans seksihalut yhtyy täysin eli oikein viriiliä seksielämää nykyään. Hullu olin, ku aikanaan vaan tyydyin seksittömään elämään ja ajattelin, että mussa oli vika!
Kuinka kestit "kärvistellen" ja itseäsi syytellen 11 vuotta!?! Mulla tätä samaa takana se kaksi vuotta, ja juuri tilanteen kestämättömyyden vuoksi ajattelin ihan tietoisesti luopua seksistä.
 
-.-
Ei se ehkä ihan noin toimi. Sä kuitenkin tykkäät ja haluat seksiä? Sillon teidän kannattas vielä miehen kanssa puhua asiat halki.

Mä itse voin olla vaikka kuinka kauan ilman seksiä, mä en siitä niin välitä. Miehen vuoksi jalat toki joskus aukee, mutta jos itsekkäästi eläisin ja olisin, niin voisin ihan hyvin olla vaikka vuoden ilman seksiä.
Olen kai vähän kummallinen.. Seksi on ihan kivaa seksin aikana, ja joskus jopa mietin sitä, mutta .. se ei vaan ole mulle millään tapaa tärkeetä.

Lue Anna-Leena Härkösen Ei kiitos, jos kirjoja luet. Aiheesta..
 
-.-
Jatkan vielä.. Meillä siis tilanne on päinvastanen, mies haluaa seksiä, minä en. Mulle siis riittää muu läheisyys, ystävyys, elämän jakaminen, rakkaus, mitä ikinä, mutta ilman seksiä.
Sillon, kun mies vonkaa ja vonkaa, niin asiat menee vielä huonommin. Mä vittuunnun koko aiheeseen ja saatan kyllä antaa, mutta olen sitten helvetin kiukkunen kun olen "pakotettu" ( ei, mua ei raiskata, enkä ole suhteessa vasten tahtoani, mutta.. no, vaikea selittää. ei mua kukaan oikeasti pakota, se vaan tuntuu siltä?)
Sillon kun mies ei vonkaa, vaan antaa mun olla rauhassa, niin sillon mieluiten lähestyn itse miestä seksin merkeissä.

Käytkö sä "päällä" kovin hanakasti?
 
nytloppu
Tavatessamme olin hyvin aktiivinen seksuaalisesti, minulla oli todella positiivinen, myönteinen ja "terve" asenne seksiin. Suhteemme alkoi perinteisenä yhden illan juttuna. Aluksi seksiä oli, useita kertoja päivässä. Seksi oli hyvää, vaikka mies oli hyvin ujon oloinen sängyssä. Annoin aikaa ja tilaa, ja suhtauduin estoisuuteen lempeästi, en koskaan maininnut aiheesta mitään. Seksi oli hyvin "perinteistä. "Tykkäsin miehestä, hänen lähellään oli hyvä olla, ja seksi "vain tapahtui" (Harrastimme sitä jopa unissamme!)

Kun seksi alkoi puolen vuoden kuluttua vähetä radikaalisti, sorruin joskus "käymään päälle" ja yleensä aloitteet johtivat seksiin. Harrastimme seksiä n. kolmesti viikossa, alotteet tein aina minä.

Vuoden kohdalla (olimme jo muuttaneet yhteen), mies alkoi kieltäytyä tekemistäni aloitteista useammin ja useammin, tässä kohtaa seksiä ehkä kerran viikossa? Tällöin asiasta riideltiinkin, tai lähinnä minä tivasin syitä seksin vähenemiseen. Ensin syitä ei tullut, sitten syynä oli juurikin minun liiallinen innokkuuteni. Otin hillitymmän linjan, ei muutosta kuin vain hiljaisempaan suuntaan.


Viimeiset kaksi vuotta seksin määrä on vähentynyt entisestään, enkä nauti enää siitäkään seksistä mitä meillä on. Mieskin on myöntänyt olevansa onneton.

Mies on ovela välttelemään seksiä, uusin keino on se ettei hän pidä intiimihygieeniastaan huolta. Suudellessa saattaa todeta "En oo sit käyny pesulla". On muuten rajoittanut haluja kovasti, toimiva menetelmä.

Hän haluaa seksiä silloin tällöin, ehkä kolmen viikon välein, toisinaan kuuden, yleensä juoneena. Minulle seksistä on tullut jo niin ahdistava asia, että vuoden sisällä muistan nauttineeni näistä kuukausittaisista kerroista ehkä kahdesti. Minulla on ollut olo että olen velvoitettu seksiin kun mies sitä haluaa.

Enää en halua olla velvoitettu, surullinen, ahdistunut enkä mitään muutakaan. Haluan olla vapaa.

Niin älyttömältä kuin kuulostaakin, muilta osin meillä on ihan toimiva parisuhde.
 
Mun on hyvin vaikea sanoa mitä sun pitäisi tehdä koska ikinä en moista ole kokenut, tai myöskään tuollaiseen ryhtyisi. Kokisin varmasti huonommutta jos mieheni ei haluaisi minua, eikä olisi valmis hakemaan apua asiaan.

Seksi on tärkeä asia parisuhteessa ja muutenkin, olet 25-vuotias nainen, ei kai sun seksielämä vielä voi päättyä:|
 
  • Tykkää
Reactions: Sanna80
nytloppu
lispetti: Ei minun seksielämäni lopu, sellaista en kestäisi. Nyt seksuaalisuus on vaan suuren muutoksen edessä. Täytyy vaan kasata itsetunnon rippeet, opetella rakastamaan ja rakastelemaankin itseään.
Uskon että tyydyttävään seksuaalisuuteen ei välttämättä tarvita kumppania.
 
lispetti: Ei minun seksielämäni lopu, sellaista en kestäisi. Nyt seksuaalisuus on vaan suuren muutoksen edessä. Täytyy vaan kasata itsetunnon rippeet, opetella rakastamaan ja rakastelemaankin itseään.
Uskon että tyydyttävään seksuaalisuuteen ei välttämättä tarvita kumppania.
Kai se rakastaminen on sitä fyysistäkin rakastamista? Älä ihmeessä suostu tuollaiseen! Jos kumppani rakastaa sinua, hän hakee kyllä apua ongelmaansa!

Ei tässä nyt ole kysymys sinusta ollenkaan, ne ongelmat eivät varmasti johdu sinusta.
Harmi että on jo syönyt itsentuntoa mutta täysin ymmärrettävää!

Tiedä se että ansaitset varmasti parempaa!
 
"heppi"
Kohtalotoveri joka lopltakin tajusi erota. Ja se on toimivin ratkaisu. Parisuhde ei ole hyvä silloin jos seksuaalisuus ei kohtaa. Vai meinasitko olla veljesi kanssa naimisissa koko elämäsi (mulle eräs sanoi noin ja silloin hokasi)

Minä ymmärsin että olen nuori nainen ja seksuaalinen. En saa sitä elämästäni pois sulkea vaikka se parisuhde kuika oli muutoin ok. Paskat eihän se ollut. Kamalinta oli tajuta että mites me sitten joskus lapsia hankitaan? (ei siis ollu lapsia) Pitääkö mun merkata kalenteriin ovulaation ajankohta ja sitten mies joutuu väkisin könyään mun päälle että saan siemenet sisään?? Mies siis halusi kyllä lapsia jossain kohtaa. Mutta ei vaan seksiä....

Luojan kiitos nuo ajat on takana päin. Nyt mulla on rakastava aviomies jonka kanssa seksi on ihanaa. Kaksi lasta ja kaikin puolin onnellinen elämä.
 
nytloppu
En rupea tämän asian takia ehdontahdoin eroamaan, koska rakkautta on yhä jäljellä. Jos olisin koittanut "muuttaa tilannetta" vielä kauan, olisi parisuhde tullut varmasti tiensä päähän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juuri näin;27445883:
Näinpä! Mietin ihan samaa.. Itsekin kärvistelin jatkuvasti puutteessa suhteessa joka kesti 11v. ja sitten loppui mun kärvistely -> ero -> uus mies, jonka kans seksihalut yhtyy täysin eli oikein viriiliä seksielämää nykyään. Hullu olin, ku aikanaan vaan tyydyin seksittömään elämään ja ajattelin, että mussa oli vika!
Kiva, kuulla että oot uuden miehen löytänyt. Onnea. :) Mulla ihan sama tilanne, paitsi että olen yksin vielä. Yritän kovasti uskoa että joku päivä minäkin vielä saan nauttia elämästä.. :heart:
 

Yhteistyössä