mikä on voimakkaan tuoksuinen huuhteluaine?sellaista etsin että koko talo tuoksuis hyvälle pyykinpesun jälkeen

  • Viestiketjun aloittaja klölkkl
  • Ensimmäinen viesti
Täh???
En ole koskaan ymmärtänyt "hajukuusia". Miksi laittaa rahansa johonkin niin tyhjänpäiväiseen? Täysin tarpeeton kemikaali, saastuttaa valmistus-, kuljetus- ja käyttövaiheessa ja tuottaa jätettä. Tuoksuu kemikaalille. Puhdas pyykki ei tuoksu. Vielä vähemmän pystyn käsittämään ihmisiä, joilla ei ole elämässään parempaa sisältöä, kuin kauniina. aurinkoisena lauantaipäivänä pohtia ryhmässä tietokoneen äärellä, mikä olisi mahdollisimman voimakkaasti haiseva pyykinhuuhteluaine, jotta voisi haistella tätä auvoisen ihanaa kemikaalimömmöä.
 
ancient of mumu
[QUOTE="Pyhä yksinkertaisuus";28203889]Hehe. Halvan hajusteen ja älykkyysosamäärän välillähän vallitsee tunnetusti negatiivinen korrelaatio. Kaikki eivät voi sijoittua Gaussin käyrän huipulle.[/QUOTE]

Onneksi, sillä sen käyrän huippu ei ole sen paras paikka :)
 
tykkään tuoksuista
Minustakin huuhteluaineet, pyykinpesuaineet, deodorantit, suihkugeelit, shampoot, hiustenhoitotuotteet yms. tuoksuu ihanalle. Just sellaiselle oikeasti hyvälle, puhtaalle ja raikkaalle. Toisin kuin halvat hajuvedet, jotka on ihan karsean hajusia.
 
hajullinen
mä haluaisin kusen tuoksuista huuhteluainetta ja kakanhajukin olisi ihana, varmaan bussissa vieruskaveri tykkäisi mun huuhteluaineen hajusta, voisin kyl pissii vaatteitteni päälle, mutku mä haluisin ett ne ois niiku puhtait kans. mistä sais paskanlemusta pyykinpesuinetta?
 
"vieras"
[QUOTE="ninna";28203753]Mä rakastan tuoksuja, hajuvesiä, huuhteluaineita ja huonetuoksuja. Ja mua raivostuttaa nämä tuoksuallergikot. Nykyään joka toinen on tuoksuallergikko. Jos te ette kertakaikkiaan pysty liikkumaan ihmisten ilmoilla kun kaikki haisee niin miten sitten te edes törmäätte niihin haiseviin ihmisiin.

Pysykää kotonanne sitten, minä ainakin lotraan tuoksuilla.[/QUOTE]

Tekisi mieli sanoa sinulle että haistappa p...

Ei vaan... on se ihmisen itsekkyys joskus niin törkeää. Ehkä joskus ymmärrät kun itse sairastut astmaan tai vastaavaan.
Ja miksi sinua raivostuttaa tuoksuallergikot? Luuletko että joku on tahallaan allergikko? On täällä taas junttia porukkaa. Teille pitäisi olla oma julkinen kulkuväline; wt- bussilinja! Haiskaa siellä halvalta pesuaineelta sitten koko porukka.
 
"vieras"
tuoksuyliherkkyys tuntuu olevan eräänlainen trendijuttu tänäpäivänä, niinkuin kasvissyönti joitakin vuosia sitten ;)
Minä kyllä olisin mielelläni jättänyt tämän trendijutun väliin, mutta kun en voi. Hajusteet on siitä pahoja, että niitä ei näe. Kaikkea en edes haista, mutta keuhkot huomaa ne. Pahimmillaan yksi hengenveto hajustetta vie minut ensiapuun. Se tunne, että tukehtuu, on aika kamala :(.

Parhaani mukaan minä välttelen paikkoja, joissa on paljon ihmisiä. Töissä minun on kuitenkin pakko käydä, joten olen toivonut, että sinne ei hajusteita laitettaisi. Pyykinpesuaineet on iso ongelma, mutta olen oppinut välttelemään tiettyjä ihmisiä. Ikävä kyllä he eivät muista tai halua muistaa pysyä kaukana minusta.

Ja ennen kuin joku ehdottaa tämän olevan henkistä laatua, niin hapenpuutteen ja astmakohtauksen saa selville keuhkoja kuuntelemalla ja valtimoverinäytteestä.
 
[QUOTE="vieras";28204327]Minä kyllä olisin mielelläni jättänyt tämän trendijutun väliin, mutta kun en voi. Hajusteet on siitä pahoja, että niitä ei näe. Kaikkea en edes haista, mutta keuhkot huomaa ne. Pahimmillaan yksi hengenveto hajustetta vie minut ensiapuun. Se tunne, että tukehtuu, on aika kamala :(.

Parhaani mukaan minä välttelen paikkoja, joissa on paljon ihmisiä. Töissä minun on kuitenkin pakko käydä, joten olen toivonut, että sinne ei hajusteita laitettaisi. Pyykinpesuaineet on iso ongelma, mutta olen oppinut välttelemään tiettyjä ihmisiä. Ikävä kyllä he eivät muista tai halua muistaa pysyä kaukana minusta.

Ja ennen kuin joku ehdottaa tämän olevan henkistä laatua, niin hapenpuutteen ja astmakohtauksen saa selville keuhkoja kuuntelemalla ja valtimoverinäytteestä.[/QUOTE]

Jep...näkkee sen kyllä jo muutkin jos hajusteet ottaa henkeen. Ja kuulee. Tuttavalla on aikuisiän myötä puhjennu astma+hajusteherkkyys ja se vinkuna ei kovin henkiseltä laadulta vaikuta.
 
antihistamiineja naamaan
[QUOTE="vieras";28204327]Minä kyllä olisin mielelläni jättänyt tämän trendijutun väliin, mutta kun en voi. Hajusteet on siitä pahoja, että niitä ei näe. Kaikkea en edes haista, mutta keuhkot huomaa ne. Pahimmillaan yksi hengenveto hajustetta vie minut ensiapuun. Se tunne, että tukehtuu, on aika kamala :(.

Parhaani mukaan minä välttelen paikkoja, joissa on paljon ihmisiä. Töissä minun on kuitenkin pakko käydä, joten olen toivonut, että sinne ei hajusteita laitettaisi. Pyykinpesuaineet on iso ongelma, mutta olen oppinut välttelemään tiettyjä ihmisiä. Ikävä kyllä he eivät muista tai halua muistaa pysyä kaukana minusta.

Ja ennen kuin joku ehdottaa tämän olevan henkistä laatua, niin hapenpuutteen ja astmakohtauksen saa selville keuhkoja kuuntelemalla ja valtimoverinäytteestä.[/QUOTE]

Sun pitäis sitten vaan syödä antihistamiineja koko ajan. Kyllähän monetkin ihmiset joutuu syömään lääkkeitä joka päivä. Ja tuollainen allergia on tosi harvinaista. Yleensähän hajusteallergia aiheuttaa vain ihottumaa jos itse käyttää hajusteita, ja sellaistakin on vain 1-2%:lla väestöstä. Eli tuollainen allergia kuin sulla on äärimmäisen harvinaista
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28204317]Tekisi mieli sanoa sinulle että haistappa p...

Ei vaan... on se ihmisen itsekkyys joskus niin törkeää. Ehkä joskus ymmärrät kun itse sairastut astmaan tai vastaavaan.
Ja miksi sinua raivostuttaa tuoksuallergikot? Luuletko että joku on tahallaan allergikko? On täällä taas junttia porukkaa. Teille pitäisi olla oma julkinen kulkuväline; wt- bussilinja! Haiskaa siellä halvalta pesuaineelta sitten koko porukka.[/QUOTE]

Eli kuten tällä palstalla niin monella, sullakaan sitä ns. allergiaa eivät sitten ilmeisesti aiheuta kalliimmat pesuaineet ja hajuvedet :LOL:

Sit vielä ihmettelet miksi ihmisiä ärsyttää tuollaiset "allergikot" :whistle:
 
"vieras"
Sun pitäis sitten vaan syödä antihistamiineja koko ajan. Kyllähän monetkin ihmiset joutuu syömään lääkkeitä joka päivä. Ja tuollainen allergia on tosi harvinaista. Yleensähän hajusteallergia aiheuttaa vain ihottumaa jos itse käyttää hajusteita, ja sellaistakin on vain 1-2%:lla väestöstä. Eli tuollainen allergia kuin sulla on äärimmäisen harvinaista
Antihistamiinit auttavat allergiaan, eivät hajusteyliherkkyyteen. En saa pesuaineista mitään ihoreaktioita. Astmalääkkeitä hengitän ja syön joka päivä aamuin illoin, joten siinä ei ole mitään uutta. Antihistamiineja käytän vain pahimpina siitepölyaikoina eli en edes joka vuosi.
 
Hei googlaa edes
Sun pitäis sitten vaan syödä antihistamiineja koko ajan. Kyllähän monetkin ihmiset joutuu syömään lääkkeitä joka päivä. Ja tuollainen allergia on tosi harvinaista. Yleensähän hajusteallergia aiheuttaa vain ihottumaa jos itse käyttää hajusteita, ja sellaistakin on vain 1-2%:lla väestöstä. Eli tuollainen allergia kuin sulla on äärimmäisen harvinaista
Ota selvää ennenkuin esität moisia väitteitä. Astma ei ole mikään antihistamiininsyömisellä paraneva pikku allergia, vaan hengityselinsairaus, jossa keuhkoputkia hoidetaan hengitettävällä kortisonilla, jotta pidetään tulehdustila kurissa. Montako pahasta astmasta kärsivää ihmistä tiedät, jotka pitävät edes astman kurissa jollain antihistamiineilla??? Saati ylimääräisen kemikaalipläjäyksen aiheuttaman keuhkoputkien äkillisen supistustilan??? Astma on todella yleistä nykyään, kaikki oireista kärsivät eivät edes hoksaa kärsivänsä astmasta. Astma vie hoitamattomana yleiskunnon ja voimat pohjamutiin niin salakavalasti, ettei sitä edes huomaa, ennen kuin saa lopulta niin pahan hengenahdistuskohtauksen, että raahautuu sairaalan ensiapupäivystykseen kun ei enää voi hengittää. Siellä ei sitten muuten pumpata mitään antihistamiineja... Vai ihottumaa hajusteista? Ei meidän suvussa ainakaan. Hajusteista sen sijaan hengitysvaikeuksia kyllä. Sekoitat ilmeisesti atooppisen ihottuman ja hengityselinsairauden nimeltä astma... tämä kertookin jo kaiken väitteittesi tasosta...
 
antihistamiineja naamaan
Ota selvää ennenkuin esität moisia väitteitä. Astma ei ole mikään antihistamiininsyömisellä paraneva pikku allergia, vaan hengityselinsairaus, jossa keuhkoputkia hoidetaan hengitettävällä kortisonilla, jotta pidetään tulehdustila kurissa. Montako pahasta astmasta kärsivää ihmistä tiedät, jotka pitävät edes astman kurissa jollain antihistamiineilla??? Saati ylimääräisen kemikaalipläjäyksen aiheuttaman keuhkoputkien äkillisen supistustilan??? Astma on todella yleistä nykyään, kaikki oireista kärsivät eivät edes hoksaa kärsivänsä astmasta. Astma vie hoitamattomana yleiskunnon ja voimat pohjamutiin niin salakavalasti, ettei sitä edes huomaa, ennen kuin saa lopulta niin pahan hengenahdistuskohtauksen, että raahautuu sairaalan ensiapupäivystykseen kun ei enää voi hengittää. Siellä ei sitten muuten pumpata mitään antihistamiineja... Vai ihottumaa hajusteista? Ei meidän suvussa ainakaan. Hajusteista sen sijaan hengitysvaikeuksia kyllä. Sekoitat ilmeisesti atooppisen ihottuman ja hengityselinsairauden nimeltä astma... tämä kertookin jo kaiken väitteittesi tasosta...
No tässä ketjussa ihmiset on väittäneet olevansa hajusteallergisia ja terveyskirjasto sanoo siitä noin:"1–2 % väestöstä saa allergisen kosketusihottuman hajusteaineista. "( Hajusteallergia :: Terveyskirjasto) Mistä minä voin tietää että sun allergia onkin astmaa. Ja ärsyttää muuten kun vauhkoat tässä ketjussa jatkuvasti eri nimimerkeillä ja esität kuin teitä ois muka tosi paljon.
 
555
Mun äiti on hajusteallergikko ja astmaatikko. Häntä ei olenkaan haittaa muiden käyttämät hajusteet, mutta itse hän ei voi niitä käyttää, koska saa niistä pahoja iho-oireita. Astmakohtaustakaan hän ei ole koskaan saanut, kun on ollut meidän hajustettujen kanssa tekemisissä. Ei myöskään veljeni, jolla on ollut astma n. 35 vuotta.
 
"xxx"
Entäpä kala-allerginen, joka saa oireita kalanhajusta? Kielletäänkö kala-tiskit, ravintoloista kala-ruuat, kouluissakaan ei saa tarjoilla kalaruokaa enää ikinä kellekkään, jos tälläinen allergikko sattuu kouluun, niinkö?
 
yyy
Mun äiti on astmaatikko, jonka hengitys alkaa vinkua ja vaikeutua jos joutuu olemaan pidemmän aikaa tilanteessa, jossa toisella on voimakkaita hajusteita. Ihottumaa ei hänelle ei tule, vaikka käyttäisi hajusteita. Muttei käytä, koska ne ottavat henkeen. Lääkitystä ei voi enää lisätä, sivuvaikutuksia tulee sitten lääkkeistä. Ei ole sen arvoista, vain siksi, että osa ihmisistä haluaa käyttää hajusteita tai tupakoida.
 
peesi
[QUOTE="xxx";28204451]Entäpä kala-allerginen, joka saa oireita kalanhajusta? Kielletäänkö kala-tiskit, ravintoloista kala-ruuat, kouluissakaan ei saa tarjoilla kalaruokaa enää ikinä kellekkään, jos tälläinen allergikko sattuu kouluun, niinkö?[/QUOTE]

Peesi. Muutamat hajusteyliherkät on ilmeisesti sitä mieltä että koko maailman pitää lopettaa hajusteiden käyttö heidän takiaan. Eli muut ihmiset ei saa elää elämäänsä kuten haluaa, koska joillain on hajusteherkkyyttä.

Aika monella on Suomessa esim. koivun siitepölyallergia, ja se voi aiheuttaa aika pahojakin oireita ja koko kevät ja kesä pitää olla sisällä. Miksei ne allergikot vaadi kaatamaan kaikkia koivuja Suomesta pois? :D Ja vastaavia esimerkkejä löytyy tuhansia
 
"Vieras"
[QUOTE="xxx";28204451]Entäpä kala-allerginen, joka saa oireita kalanhajusta? Kielletäänkö kala-tiskit, ravintoloista kala-ruuat, kouluissakaan ei saa tarjoilla kalaruokaa enää ikinä kellekkään, jos tälläinen allergikko sattuu kouluun, niinkö?[/QUOTE]

Onk tommosta kala-allergiaa edes olemassa?
 
"Jep"
Mun äiti on astmaatikko, jonka hengitys alkaa vinkua ja vaikeutua jos joutuu olemaan pidemmän aikaa tilanteessa, jossa toisella on voimakkaita hajusteita. Ihottumaa ei hänelle ei tule, vaikka käyttäisi hajusteita. Muttei käytä, koska ne ottavat henkeen. Lääkitystä ei voi enää lisätä, sivuvaikutuksia tulee sitten lääkkeistä. Ei ole sen arvoista, vain siksi, että osa ihmisistä haluaa käyttää hajusteita tai tupakoida.
Samaa mieltä. Voimakkailla hajusteilla ja tupakoinnilla kai alunperin yritetään peitellä huonoa itsetuntoa, sitten siitä tulee piintynyt tapa. Sitten saadaan itkupotkuraivarit, kun joku törkeä tyyppi kehtaa puuttua perusoikeuksiin. Perusoikeuksiin ei kuulu esteetön hengittäminen.
 
xDDDDD!
[QUOTE="Jep";28204601]Samaa mieltä. Voimakkailla hajusteilla ja tupakoinnilla kai alunperin yritetään peitellä huonoa itsetuntoa, sitten siitä tulee piintynyt tapa. Sitten saadaan itkupotkuraivarit, kun joku törkeä tyyppi kehtaa puuttua perusoikeuksiin. Perusoikeuksiin ei kuulu esteetön hengittäminen.[/QUOTE]

Ai se osoittaa huonoa itsetuntoa jos haluaa kulkea puhtaan ja raikkaan tuoksuisena xDDD!!!!!!!!
 

Yhteistyössä