Nyt iski paniikki.. :(

  • Viestiketjun aloittaja ApuVA! :(
  • Ensimmäinen viesti
ApuVA! :(
älä hätäile. se voi olla unen puutteesta ja jos sinulla on ollut huono ruokavalio tai jotain sellaista, kehosi voi olla tulhedustilassa. oletko ylipainoinen? tai onko sinulla ruokavaliossa liikaa sokeria?

eräällä tutullani on kanssa äskettäin todettu valkosolujen olevan koholla ja häneltä otettii kaikkia tartuntatauti-testejä ynnä muuta, eikä mitään ollut. keho elää omaa elämäänsä.
Unenpuutteesta en ainakaan usko, koska nukun jatkuvasti ja silti olen aina väsynyt.. väsymys on ihan hirveää ollut jo jonkin aikaa! :O

Ylipainoinen en ole.. ja kyllähän mä herkkuja syön, tosin suklaa/karkit menee kyllä, mutta ei sitten oikein muuta sokerista!

Voihan se olla vaan arvojen heittelyäkin.. toivotaan ainakin!
 
ApuVA! :(
[QUOTE="Vieras";28481703]Siitä hoitajasta voisi melkein tehdä valituksen ![/QUOTE]

Yleensä hoitajat on sellaisia , että mistään eivät mitään "muka" tiedä ja ovat vaitonaisia, ehkä niin kuuluisi ollakkin, koska se diagnosointi kuuluu vasta lääkärille!
Ihmetys oli suuri itsellenikin se mitä sanoi suoraan ja heti :O
 
"vieras"
Unenpuutteesta en ainakaan usko, koska nukun jatkuvasti ja silti olen aina väsynyt.. väsymys on ihan hirveää ollut jo jonkin aikaa! :O

Ylipainoinen en ole.. ja kyllähän mä herkkuja syön, tosin suklaa/karkit menee kyllä, mutta ei sitten oikein muuta sokerista!

Voihan se olla vaan arvojen heittelyäkin.. toivotaan ainakin!
Se voi olla ihan arvojen heittelyä kuten sanoit tai sitten esim. kilpirauhanen oikuttelee. Siihen saa lääkityksen ja elämä palautuu normaaliksi.
 
ApuVA! :(
[QUOTE="vieras";28482251]Normaaliin tilaan siis vain trombot koholla. Helppoa on sanoa, vaikeampi toteuttaa, mutta yritä saada ajatukset muualle.[/QUOTE]


Yritetty saada ajatuksia muualle ja välillä onnistuukin hyvin, vaikka eihän se mielestä lähde ennen, kuin se vastaus ja selvyys asiaan tulee!
 
ApuVA! :(
[QUOTE="vieras";28482254]Se voi olla ihan arvojen heittelyä kuten sanoit tai sitten esim. kilpirauhanen oikuttelee. Siihen saa lääkityksen ja elämä palautuu normaaliksi.[/QUOTE]

Onko tässä laajassa verenkuvassa myös kilpirauhanen? Tiiätkö?
Toivotaan parasta jokatapauksessa!
 
ApuVA! :(
[QUOTE="vieras";28484850]Valkosolujen yleisi syy olla koholla on tulehdus.[/QUOTE]

Joo valkosolut on koholla , mutta trombosyytit todella korkealla..

Tuloksia odotellessa ja jännätessä, että mikä mua vaivaa :(
 
ApuVA! :(
[QUOTE="vieras";28485202]Mun mielestä laajassa verenkuvassa olis kilpirauhanen mutta en ole varma. Tähän voisi joku sellainen joka tietää laajasta verenkuvasta enemmän niin kertoa pitääkö paikkansa.[/QUOTE]

Jos joku tietää niin saapi ilmotella myös tämän tiedon? :)

Voiko anemiaa olla, jos hemoglobiini on hyvä??
 
"bbb"
Laajassa verenkuvassa ei ole kilpirauhasarvoja. Ja kyllä kyseinen näyte yleensä vastataan saman päivän aikana, joten en ymmärrä miksi saat soiton vasta ma, jos tilanne on kovin huolestuttava. Todennäköisesti arvot eivät ole ihan kauheita koska sinulle ei ole tänään soitettu. Ja olisit saanut yksityiseltä tänään tulokset jos aamusta olisit mennyt.
 
ApuVA! :(
[QUOTE="vieras";28485313]Tulehdus voi olla syynä myös trombosyyttien koholla oloon. Kuin myös liikunta, synnytys, leikkaukset ym.[/QUOTE]


Mikähän tulehdus mulla voi jyllätä sitten, kun mitään noista ei ole..
Leikatukkaan ei ole yli vuoteen ja synnytyksiä ei ole ja liikuntakin ollut vähästä! :O

Voiko mitkään kivut nostaa tuota arvoa?
 
ApuVA! :(
[QUOTE="bbb";28485355]Laajassa verenkuvassa ei ole kilpirauhasarvoja. Ja kyllä kyseinen näyte yleensä vastataan saman päivän aikana, joten en ymmärrä miksi saat soiton vasta ma, jos tilanne on kovin huolestuttava. Todennäköisesti arvot eivät ole ihan kauheita koska sinulle ei ole tänään soitettu. Ja olisit saanut yksityiseltä tänään tulokset jos aamusta olisit mennyt.[/QUOTE]

Ei ollut valmis samana päivänä vielä..
Labrahoitaja kertoi vielä!

Ei täällä niin vaan soitella , vaikka mikä olisi.. kokemusta on! :(
Soittoaika, kun määrätään niin silloin vasta!
 
ApuVA! :(
[QUOTE="bbb";28485383]Siis milloin näyte oli otettu ja milloin ei ollut vielä valmis?[/QUOTE]

Eilen otettiin verikokeet ja maanantaina soittaa lääkäri..
Tänään joku koulutusjuttu, joten siksi siirty suoraan maanantaille ja
viikonloppusin ei tuloksia soitella!

Itse huolestuin vasta , kun hoitaja sanoi, ettei ole koskaan nähnyt näin korkeita arvoja kenelläkään :(
Lääkäri soitteli aijemmin ja kertoi, että ne on korkeella ja tarvitaan uusia kokeita ja jatko sovitaan sitten, mutta silloin en ollut huolissani ollenkaan !
 
bb b
Nuo tutkimukset todella valmistuvat samana päivänä kun saapuvat laboratorioon. Eli periaatteessa ovat olleet valmiina jono eilen illalla tai viim. tänään. Kyllähän tuo tromp arvo > 800 on aika hirka, eikä sitä varmaan ihan liikunnalla selitetä. Se on toisaalta hyvä, että leukkarit eivät olleet hurjan koholla. Jos tuntuu, että pää hajoaa miettiessä marssi huomenna yksityiselle.
 
Saraldo
Tuo laaja verenkuva on näytteenottopäivänä valmis. Mutta lääkärillä ei välttämättä ole soittoaikoja ennen maanantaita. Tai koko lääkäri voi olla jossain muilla mailla eikä sen vuoksi soita ennen maanantaita. Odota sitä lääkärin soittoa ja koita unohtaa hoitajan möläytykset (vaikka uskon, ettei se ole mitenkään helppoa). Ja kyllä, tuosta voi hyvin tehdä valituksen. Jos meille on tehty valitus siitä, ettei hoitaja sanonut automaattisesti huomenta ruotsiksi (kun ei edes tiennyt potilaan olevan ruotsinkielinen), niin mikä ettei tuostakin voisi tehdä.
 
ApuVA! :(
Nuo tutkimukset todella valmistuvat samana päivänä kun saapuvat laboratorioon. Eli periaatteessa ovat olleet valmiina jono eilen illalla tai viim. tänään. Kyllähän tuo tromp arvo > 800 on aika hirka, eikä sitä varmaan ihan liikunnalla selitetä. Se on toisaalta hyvä, että leukkarit eivät olleet hurjan koholla. Jos tuntuu, että pää hajoaa miettiessä marssi huomenna yksityiselle.
Yleensä mulla on ollut leukkarit aina 11-16- luokkaa, mutta nyt en tiiä,
kun ei kerrottu niitä!

Ehkä mä maltan odotella..
Tänään on ollu niin kauhee olo muutenkin itellä ja aattelinkin, että pitääkö soittaa jostain ne tulokset, jos niillä onkin vaikutusta tähän mun oloon nyt! :(
 
Saraldo
Muut ei välttämättä kerro tuloksia, jos eivät ole muuten tutustuneet sun tapaukseen. Labra ei yleensä kerro tuloksia lainkaan, ainakin täällä päin se on ehdottomasti kiellettyä.
 
ApuVA! :(
Tuo laaja verenkuva on näytteenottopäivänä valmis. Mutta lääkärillä ei välttämättä ole soittoaikoja ennen maanantaita. Tai koko lääkäri voi olla jossain muilla mailla eikä sen vuoksi soita ennen maanantaita. Odota sitä lääkärin soittoa ja koita unohtaa hoitajan möläytykset (vaikka uskon, ettei se ole mitenkään helppoa). Ja kyllä, tuosta voi hyvin tehdä valituksen. Jos meille on tehty valitus siitä, ettei hoitaja sanonut automaattisesti huomenta ruotsiksi (kun ei edes tiennyt potilaan olevan ruotsinkielinen), niin mikä ettei tuostakin voisi tehdä.
Näin teen ja odotan! :)
Joo mä sain kanssa sen käsityksen, että vasta maanantaina pystyy soittamaan tämä "omalääkäri", joka määräsikin nämä ja tiedän ainakin, että tähän lääkäriin voi luottaa!
Kaikkiin , kun ei ole luottamista.. valitettavasti! :(

Ohoh.. jopas jotakin, jos tuollaisesta valituksia tehdään.. huhh! :O
 
ApuVA! :(
Muut ei välttämättä kerro tuloksia, jos eivät ole muuten tutustuneet sun tapaukseen. Labra ei yleensä kerro tuloksia lainkaan, ainakin täällä päin se on ehdottomasti kiellettyä.
Niin no voi ollakkin hyvin mahollista juuri noin..
Odottelua siis ja ei se nyt loppujenlopuksi pitkä aika enää ole, mutta .. mietityttää tietenkin ja ei se ihme ole!
 
Saraldo
Ohoh.. jopas jotakin, jos tuollaisesta valituksia tehdään.. huhh! :O
Juuh, kun vaan tietäisit mitä kaikkea sieltä välillä tulee. Kaikkein tylsimpiä on sellaiset palautteet, jotka osoitetaan labraan vaikka moka on ollut lähettävän klinikan. Esim. jos potilaalle ei löydy pyyntöjä koneelta, se ei ole labran vika, kun labra ei niitä määrää. Pari kertaa on tullut palautetta, että labra kuulemma on hävittänyt ne pyynnöt :rolleyes:. On myös valitettu mustelmasta, mikä suurimmaksi osaksi johtuu siitä, että kehotuksesta huolimatta potilas ei ole painanut pistokohtaa riittävän kauan. Kaikkia kokeita ei voi ottaa kaikkina päivinä, esim. perjantaisin, ja sekään ei ole labran vika. Mutta niitä oppii lukemaan silleen suodattimen läpi :).
 
ApuVA! :(
Juuh, kun vaan tietäisit mitä kaikkea sieltä välillä tulee. Kaikkein tylsimpiä on sellaiset palautteet, jotka osoitetaan labraan vaikka moka on ollut lähettävän klinikan. Esim. jos potilaalle ei löydy pyyntöjä koneelta, se ei ole labran vika, kun labra ei niitä määrää. Pari kertaa on tullut palautetta, että labra kuulemma on hävittänyt ne pyynnöt :rolleyes:. On myös valitettu mustelmasta, mikä suurimmaksi osaksi johtuu siitä, että kehotuksesta huolimatta potilas ei ole painanut pistokohtaa riittävän kauan. Kaikkia kokeita ei voi ottaa kaikkina päivinä, esim. perjantaisin, ja sekään ei ole labran vika. Mutta niitä oppii lukemaan silleen suodattimen läpi :).
Voi hemmetti miten ihmiset voi olla sitten tyhmiä! :O
Kaikesta on niin helppo syyttää aina sitä väärää osapuolta,
vaikka syy on ihan jossain muualla!

Naurattaa ajatuskin tuosta mustelman valituksesta.. :D
sitähän kehotetaan juuri siksi painamaan.. ja jollain taipumusta muutenkin, että tulee, vaikku, kuin painaisit! hohhhoh :D
Illan naurut.. KIITOS! :)
 

Yhteistyössä