Heurekan Body world näyttelystä

  • Viestiketjun aloittaja "Maisa"
  • Ensimmäinen viesti
"Maisa"
Muutamat tutut ovat hehkuttaneet tuota näyttelyä, mutta minä en voi käsittää. Mun mielestä koko ajatus on aivan kammottava. Luin jutun näyttelystä ja olen katsonut kuvia näistä esillä olevista ruumiista, mutta koko ajatus vain on aivan käsittämättömän kuvottava ja ahdistava.

Kuvia selatessani siinä vaiheessa kun näkyi kuva odottavasta äidistä lapsi vatsassa en enää kestänyt selata enempää.

Olenko nyt jotenkin outo, kun minusta tuo mäyttely on aivan järkyttävä ja lisäksi sopimaton tuollaiseen koko perheen tiedekeskukseen? Meillä jäi tämän kesän käynti sinne tekemättä tuon näyttelyn takia. Harmi kun oli odotettu käynti.

Eikö muita ahdista katsoa tuollaisia kuvia, saati sitten sitä näyttelyä? Ok ymmärrän asian lääketieteellisen puolen ja opetusajatuksen, mutta onko koko perheen voimin tarvis aidoista ruumiista oppia anatomiaa?
 
"vieras"
Minusta ei ole ollenkaan sopimaton. Päin vastoin erittäin kiehtova näyttely. Joskin pidin myös oikeasta ruumiinavauksestakin. Enemmän nuo lippujen hinnat saa sapen kiehumaan.
 
Anatoomi
Ei kaikki ihmiset pidä, eikä sinne ole pakko mennä jos pahaa tekee. Näyttely on kuitenkin erittäin tyylikäs ja rakennettu sillä tavalla että ei sitä näe jos ei halua mennä katsomaan erikseen, ei siis mitenkään ole syy olla vierailematta Heurekassa muuten.
 
"Maisa"
Ehkä sitten tosiaan olen aika vähemmistössä tämän ahdistuksen kanssa :)
Eikä mua se häiritse vaikka muut siellä käyvätkin, jokaisella on tosiaan oikeus itse asiasta päättää. Ihmettelin vain sitä hehkutusta kun itseä vaan lähinnä ajatus kammotti. En edes ole mitenkään arka tällaisissa asioissa muuten, elämän (ja kuoleman) realiteetit ovat kohtuullisen tuttua kamaa.
 
....
[QUOTE="Maisa";28759201]Ehkä sitten tosiaan olen aika vähemmistössä tämän ahdistuksen kanssa :)[/QUOTE]

Itse kans olen sitä mieltä että outo valinta tuollaiseen lapsille suunnattuun keskukseen.
Tavallaan ymmärrän että on ihan hyvä näyttely ja hienosti tehtykin. Mutta toisaalta en vain osaisi olla ajattelematta että mitä kenellekin on tapahtunut ja miten ihmeessä he ovat joutuneet silvottuina maailmakiertueelle. Mitä läheiset ovat siitä mieltä? Omasta mielestäni ois ainakin järkkyä jos oma veli tai mies tms läheinen ois kaikkien näytillä avattuna ja muovitettuna.
 
Miten niin lapsille suunnattu tiedekeskus?

Ne ruumiit näyttää lähinnä mallinukeilta, ei niistä tunnista mitään kasvonpiirteitä tms. Mun mielestä oli varsin kiehtovaa nähdä kuinka ihmisruumiin lihakset toimii ja miltä näyttää terveet/sairaat elimet.
 
  • Tykkää
Reactions: dipt

Yhteistyössä