nyt pitäiskin tehdä kakkuun kuulemma kaktuksia.

  • Viestiketjun aloittaja Peyote
  • Ensimmäinen viesti
Peyote
Kaktukset osaan tehdä ja hiekan, mutta kakun reunoille aattelin, että jos laitan kerman vaan lastalla, niin että se näyttäs kalliolta. Kuulemma ei saa värjätä kaakaojauheella, eikä ostaa kinuskikermaa. Eikö se oo vähän tyhmää värjätä ruskeaksi, jos se ei sit maistu miltään ruskealta?
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Peyote
No jos kakku on iso niin :p
Ei varmaan niin iso. Yleensä tehdään kaksi kakkua kun juhlitaan 2 eri päivänä.

pOika oli vastahakoinen sivukerman laittamisesta ruskealla ensin, mutta sitten ymmärsi kun selitin, että se voi sitten näyttää pöytävuorelta. Mutta musta on tyhmää värjätä se värillä ruskeaksi, jos kerta kaakaojauhe tai kinuskikerma olisi valmiiksi ruskeaa.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28815609]laittaisin suklaakerman, eli tekisin sulastasuklaasta ja kermasta vaahdon.[/QUOTE]

Tätäkin ehdotin, mutta nyrpisti nenäänsä. Ehkä ei pitäs kysyä 14 vuotiaalta pojalta ohjetta kakkuun.

Hiekan teen intiaanisokerista ja sen alle teen kinuskin, koska siitä ei edes kuulemma neuvotella, että se jätettäisiin pois. Toisaalta kinuski on ihan kätevä, jos laittaa marsipaanikaktuksia päälle, niin eivät sula siihen.
Meinasin tehdä kaktuksista sellaisia litteitä, ettei niitä olis niin inhottava syödä.
 
Peyote
Itse valaisin kaktukset suklaasta niin olisi mukavampaa syödä. Värjäisin valkeaa suklaata värillä vihreäksi.
Ei ku mä tykkään tehdä marsipaanista. Vaikka hyvä idea tuokin kyllä, tuota suklaan värjäämistä voin kokeilla johonkin joskus.

Tarkotus on tehdä kaktuksista siis litteitä, mutta kolmiulotteisia, pystyssä pysyviä.

Pyöreä kaktuksenmölli olisi aika inhottava lautasella ja marsipaania menisi tosi paljon myös.
 
Peyote
[QUOTE="jojo";28815727]Mites jos sulattaisit vaikka kick-patukoita pari kappaletta ja sekoittaisit kermaan, saisit aikaan harmaata, hivenen lakritsanmakuista kalliota?[/QUOTE]
Kuulemma ei käy lakritsi. Minun mielestä vaan on tyhmää käyttää jotain keinotekoista väriä, jos kerran vois värjätä vaikka lakritsilla tai suklaalla. Ehkä vaan teen enkä kysy.
 
Peyote
[QUOTE="jojo";28815751]Minusta sulla olisi kyllä hyvä peruste, että jos kakussa kerran on jo kinuskia päällä, sitä olisi kermassakin. Ei liikaa eri makuja.[/QUOTE]
Niin totta. Minkämakusta se kaupan kinuskikerma on? onko se hirveän äitelää?
 
"k.j."
Ei ku mä tykkään tehdä marsipaanista. Vaikka hyvä idea tuokin kyllä, tuota suklaan värjäämistä voin kokeilla johonkin joskus.

Tarkotus on tehdä kaktuksista siis litteitä, mutta kolmiulotteisia, pystyssä pysyviä.

Pyöreä kaktuksenmölli olisi aika inhottava lautasella ja marsipaania menisi tosi paljon myös.
Vinkki varalle: Isojen koristeiden pohjana kannattaa käyttää Rice Krispies Treats -massaa, niin marsipaania tms. ei kulu niin paljoa. Googlettamalla löytää teko-ohjeen tuolle massalle. On muuten hyvääkin. :)
 
Peyote
[QUOTE="jojo";28815820]Kiva, että kelpaa. :) Ja eiköhän hyvä mieli tule viimeistään, kun kakkua pääsee maistamaan. ;)[/QUOTE]

Tossa pursotteessa on se plussa, että voin laittaa siihen suolaa lisäksi, niin kuin aina laitan kinuskiin.
Minun mielestä kinuski tarvitsee sitä ja täytteeksi jotain raikasta ja kirpeähköä, vaikka vadelmia, kermaa ja joskus rahkaa.
 
Peyote
[QUOTE="vieras";28815876]Käytkö sinä ylipäätään töissä? Ihmetyttää kun olet ollut palstalla vuosikausia päiväsaikaan eikä sinulla ole edes pieniä lapsia.[/QUOTE]

Voi kun minä nyt olen huono ihminen kun minulla ei edes ole pieniä lapsia. Voih kyynel.
 
Wicca
[QUOTE="vieras";28816022]Ymmärsitkö tahallasi väärin? Yleensä aikuinen ihminen on kotona jos hänellä ei ole työtä/hän hoitaa pientä lastaan, rautalangasta vääntäen. Mukava työ sinulla jos voit viettää paljon aikaa netissä.[/QUOTE]Ilmeisesti minäkin olen epänormaali kerran en ole työtön eikä ole ihan pieniä lapsiakaan enää kotona. Ja en ole edes töissä kotoa käsin.
 

Yhteistyössä