Tänään oli taas iso joukko jalkavammaisia kampissa

  • Viestiketjun aloittaja huvittunut
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Vieras";28866100]Mä joskus menin rattaiden kans metron liukuportaisiin ja tuli siin matkalla mieleen, et apua jos jostain syystä portaat pysähtyis ja olisin rattaiden kans keskellä portaita, kiva siinä sit odotella et joku tulee auttaa. Tai kamala jos vaik rattaat lipeis käsistä! En tosiaan uskalla mennä enää liukuportaisiin rattaiden kans ja kyllä kaikis yleensä on kieltokin!
Kampis käytän kans yleensä niitä toisia hissejä, siel harvoin on ketään muita![/QUOTE]

Hissihän ei voi pysähtyä..
 
tuota
Ei niissä hisseissä lue, että ne olisivat vain vammaisille ja lasten kanssa matkaaville. Minä en ikinä ole hoksannut, etten saisi esim Kampin hissiä käyttää. En kyllä yleensä käytä, mutta mm tuonne keilaradalle olen mennyt hissillä, kun minä en sitä löytänyt ja sain opastuksen mennä hissillä.
 
Joo, Stokka on kyllä ihan pahimmasta päästä....ja ne ihmiset...en jaksa siellä pahemmin käydä kun kyllästyin turkkimummojen jatkuvaan kiilaamiseen ja etuiluun. Vaunujen kanssa 1 kerta Hulluilla päivillä riitti...silloin mä tajusin, että MÄ olin se hullu siinä hissijonossa....
 
pölöpää
[QUOTE="vieras";28866199]Hissihän ei voi pysähtyä..[/QUOTE]

Voi toki, mutta eihän siinä nyt kai sit mitään, senkun odottelee, että tulee apua. Mutta portaissa rattaiden kanssa odottelu aika ikävää, kun ne rattaat lapsen ja mahdollisten ostostten kanssa painaakin jonkun verran...ja jos nyt sattuu olee, vaikka Kampin metron portaissa, jotka on aika pitkät.
 
missään muualla en ole törmännyt tuohon hissiongelmaan, paitsi Vuosaaressa..hissejä on 2 ja ne on pieniä..yleensä ensimmäisenä hisseille rynnii vaunuttomat hyväkuntoiset ihmiset..

tai sitten toinen on se, että jos hississä on jo kahdet rattaat, niin aina sinne pari mummelia tunkee ovien jo mennessä kiinni lisäksi mukaan ja sitten ihmettele, että miksi ovi ei menekään enää kiinni..liukuportaat ja tavalliset portaat on ihan siinä lähellä, mutta laiskuuttaan niitä ei viiti kukaan näemmä käyttää.
 
"vieras"
Ei niissä hisseissä lue, että ne olisivat vain vammaisille ja lasten kanssa matkaaville. Minä en ikinä ole hoksannut, etten saisi esim Kampin hissiä käyttää. En kyllä yleensä käytä, mutta mm tuonne keilaradalle olen mennyt hissillä, kun minä en sitä löytänyt ja sain opastuksen mennä hissillä.
Joskus ainakin siinä on ollut se kyltti, jossa lukee tyyliin, että päästäthän lastenvaunujen kanssa kulkevan ensin hissiin...
 
Kampissa tohon törmää ihan yhtenään. Oon useammankin kerran sanonut ihan ystävällisesti, että kuten näette nämä hissit on tarkoitettu ensisijaisesti vaunuille ja mennyt vaan (ainakin aina silloin kun se kyltti on ollut paikoillaan). Välillä tulee vittuilua ja välillä ihmiset on häpeissään, kun ei ole tulleet ajatelleeksi. Jotenkin on ihan mahdotonta ymmärtää niitä, jotka alkaa tossa aukomaan päätään. Jos siinä hissin vieressä lukee, että päästäthän vaunut ensin, se on turha urputtaa selkä- tai jalka- tai aivovammoista, kun ohjeet on ihan selkeet. Odottavat sitten seuraavaa hissiä, jos on pakko sillä hissillä mennä. Mut ihmiset on kyllä sen verran itsekkäitä, että jos ei pidä puoliaan, niin sitten siinä kyllä joutuu vaan odottamaan.
 
Ei niissä hisseissä lue, että ne olisivat vain vammaisille ja lasten kanssa matkaaville. Minä en ikinä ole hoksannut, etten saisi esim Kampin hissiä käyttää. En kyllä yleensä käytä, mutta mm tuonne keilaradalle olen mennyt hissillä, kun minä en sitä löytänyt ja sain opastuksen mennä hissillä.
Kyllä niissä lukee. Se kyltti revitään siitä aina pois, mutta jonkun ajan jälkeen ilmestyy takaisin. Kyltit löytyy sekä niistä hisseistä sisältä että E-tasolta. Ja siis kukaan ei kiellä käyttämästä niitä hissejä, kyltissä vaan pyydetään päästämään vaunut ensin. Eli jos vaunuja ei ole tai niiden kanssa mahtuu, niin hyvin voi hissillä mennä. Mutta ihan virallinen ohjeistus on antaa vaunujen käyttää ko. hissejä ensisijaisesti.
 
"vieras"
Lastenvaunuja ruuhkassa lykkivät mammat ovat ärsyttäviä. Kaikki eivät ole kohteliaita, vaan vaativat/odottavat/ ovat töykeitä meille muille kanssakulkijoille. Jos tulee tappelu tilasta sen aiheuttaa kärryjä lykkivä mamma, juoppo tai iäkäs mummo. Bussit seisovat mamman kieltäytyessä jäämästä pysäkille , koska vaunutila on jo täynnä ja vaunut roikkuvat osin jo bussissa. Samoin hisseissä on ihan sama, että moni tahtoo liikkua joutuisasti kuin huolehtia täysin terveen ja reippaan oloisesta pikkuäidistä kärryineen. Joskus tekisi mieleni karjua, että kasva aikuiseksi ja kestä äitiytesi.

Hyvin harva pikkumamma kiittää, osaisi sanoa "anteeksi, menisin tästä nyt", pyytäisi kauniisti apua yms. En, muuten, tiedä ketään sellaista ja pikkumammoja on naapureita myöten kestettävänä. Lopetin ajat sitten olemasta avulias ja käännän pääni, jos joku taistelee vaunujen kanssa. Viimeisin muistikuvani on se, että avasin taas kuinka monennen kerran oven vaunuja lykkivälle mammalle ja lipsautin ole hyvä . Pikkumamma kääntyi puoleeni ja huusi naama punaisena, kuinka hän selviää kyllä itsekin.

Voisi aloittaa siitä omasta kohteliaisuudesta kuin arvostella muita. Vaunut ovat punainen vaate hyvin monelle ja ihan syystä.
 
  • Tykkää
Reactions: MorbidMama
"vieras"
[QUOTE="vieras";28866333]Lastenvaunuja ruuhkassa lykkivät mammat ovat ärsyttäviä. Kaikki eivät ole kohteliaita, vaan vaativat/odottavat/ ovat töykeitä meille muille kanssakulkijoille. Jos tulee tappelu tilasta sen aiheuttaa kärryjä lykkivä mamma, juoppo tai iäkäs mummo. Bussit seisovat mamman kieltäytyessä jäämästä pysäkille , koska vaunutila on jo täynnä ja vaunut roikkuvat osin jo bussissa. Samoin hisseissä on ihan sama, että moni tahtoo liikkua joutuisasti kuin huolehtia täysin terveen ja reippaan oloisesta pikkuäidistä kärryineen. Joskus tekisi mieleni karjua, että kasva aikuiseksi ja kestä äitiytesi.

Hyvin harva pikkumamma kiittää, osaisi sanoa "anteeksi, menisin tästä nyt", pyytäisi kauniisti apua yms. En, muuten, tiedä ketään sellaista ja pikkumammoja on naapureita myöten kestettävänä. Lopetin ajat sitten olemasta avulias ja käännän pääni, jos joku taistelee vaunujen kanssa. Viimeisin muistikuvani on se, että avasin taas kuinka monennen kerran oven vaunuja lykkivälle mammalle ja lipsautin ole hyvä . Pikkumamma kääntyi puoleeni ja huusi naama punaisena, kuinka hän selviää kyllä itsekin.

Voisi aloittaa siitä omasta kohteliaisuudesta kuin arvostella muita. Vaunut ovat punainen vaate hyvin monelle ja ihan syystä.[/QUOTE]

Ikävää, että pikkumammat ovat tollaisia. Minä isona mammana kyllä kiitän aina, jos joku ystävällisesti pitää ovea auki ja osaan pyytää anteeksi.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28866333]Lastenvaunuja ruuhkassa lykkivät mammat ovat ärsyttäviä. Kaikki eivät ole kohteliaita, vaan vaativat/odottavat/ ovat töykeitä meille muille kanssakulkijoille. Jos tulee tappelu tilasta sen aiheuttaa kärryjä lykkivä mamma, juoppo tai iäkäs mummo. Bussit seisovat mamman kieltäytyessä jäämästä pysäkille , koska vaunutila on jo täynnä ja vaunut roikkuvat osin jo bussissa. Samoin hisseissä on ihan sama, että moni tahtoo liikkua joutuisasti kuin huolehtia täysin terveen ja reippaan oloisesta pikkuäidistä kärryineen. Joskus tekisi mieleni karjua, että kasva aikuiseksi ja kestä äitiytesi.

Hyvin harva pikkumamma kiittää, osaisi sanoa "anteeksi, menisin tästä nyt", pyytäisi kauniisti apua yms. En, muuten, tiedä ketään sellaista ja pikkumammoja on naapureita myöten kestettävänä. Lopetin ajat sitten olemasta avulias ja käännän pääni, jos joku taistelee vaunujen kanssa. Viimeisin muistikuvani on se, että avasin taas kuinka monennen kerran oven vaunuja lykkivälle mammalle ja lipsautin ole hyvä . Pikkumamma kääntyi puoleeni ja huusi naama punaisena, kuinka hän selviää kyllä itsekin.

Voisi aloittaa siitä omasta kohteliaisuudesta kuin arvostella muita. Vaunut ovat punainen vaate hyvin monelle ja ihan syystä.[/QUOTE]Minusta kaikki, siis ihan jokainen voisi tarkistaa käyttäytymistään ja tapojaan. Täydellinen ole kuitenkaan kukaan. Mutta se kiitos, muistakaa se. Ja toinen on anteeksi. Ne kun muistaa niin pääsee jo pitkälle :)
 
  • Tykkää
Reactions: MorbidMama
tuota
Kyllä niissä lukee. Se kyltti revitään siitä aina pois, mutta jonkun ajan jälkeen ilmestyy takaisin. Kyltit löytyy sekä niistä hisseistä sisältä että E-tasolta. Ja siis kukaan ei kiellä käyttämästä niitä hissejä, kyltissä vaan pyydetään päästämään vaunut ensin. Eli jos vaunuja ei ole tai niiden kanssa mahtuu, niin hyvin voi hissillä mennä. Mutta ihan virallinen ohjeistus on antaa vaunujen käyttää ko. hissejä ensisijaisesti.
Puhutaanko nyt hisseistä, jotka kuskaavat martosta ylos vai kauppakeskusken sisällä olevia hissejä? No on hyvä että vaunuolle koitetaan saada tiulaa. Kauppaksekuksessa tai stoccalla en tosiaan ole koskaan nähnyt mitään kylttejä. Metrosta tullessa minusta selvää,e ttä mennä rullaportaisiin jos ollaan ilman vaunuja tai pyörä'tuolia. Stocca on sellainen paikka, että siellä usein harvemmin käyvä ei löydä tietään ylös muulla kuin hissillä..
 
Ehkä en päästä seuraavallakaan kerralla vaan kommentoin jotakin yhtä idioottimaista.
Näköjään lukutaito on yhtä hyvä näin palstalla kun se on siinä hissin vieressä. "Sanonut ihan ystävällisesti, että kuten näette nämä hissit on tarkoitettu ensisijaisesti vaunuille." Taisi olla se lainaus mitä koitit hakea, tuo kommentti, jota lainasit oli avautumista täällä palstalla niistä, jotka siihen ystävälliseen kommenttiin alkavat aukoa sitä päätään. Tekstistäni ei mitenkään käynyt ilmi, että sanoisin itse ilkeyksiä siellä hissin vieressä... Moni fiksu ihminen tekee tilaa ja vielä pahoittelee, ettei huomannut. Sinä et selvästi kuulu heihin ja sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten minä asiani esitän.
 
Viimeksi muokattu:
Puhutaanko nyt hisseistä, jotka kuskaavat martosta ylos vai kauppakeskusken sisällä olevia hissejä? No on hyvä että vaunuolle koitetaan saada tiulaa. Kauppaksekuksessa tai stoccalla en tosiaan ole koskaan nähnyt mitään kylttejä. Metrosta tullessa minusta selvää,e ttä mennä rullaportaisiin jos ollaan ilman vaunuja tai pyörä'tuolia. Stocca on sellainen paikka, että siellä usein harvemmin käyvä ei löydä tietään ylös muulla kuin hissillä..
Niistä Kampin keskuksen sisällä olevista kahdesta hissistä siinä R-kioskia vastapäätä (Spice Icen vieressä). Niiden hissien edessä E-kerroksessa ja hissien sisällä on usein kyltti, jossa pyydetään päästämään vaunut ensin (ja jos ei ole kylttiä on liimajälki kohdassa, josta kyltti on revitty irti).
 
wwz<
Näköjään lukutaito on yhtä hyvä näin palstalla kun se on siinä hissin vieressä. "Sanonut ihan ystävällisesti, että kuten näette nämä hissit on tarkoitettu ensisijaisesti vaunuille." Taisi olla se lainaus mitä koitit hakea, tuo kommentti, jota lainasit oli avautumista täällä palstalla niistä, jotka siihen ystävälliseen kommenttiin alkavan aukoa sitä päätään. Tekstistäni ei mitenkään käynyt ilmi, että sanoisin itse ilkeyksiä siellä hissin vieressä... Moni fiksu ihminen tekee tilaa ja vielä pahoittelee, ettei huomannut. Sinä et selvästi kuulu heihin ja sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa miten minä asiani esitän.
Lukutaidossa ei ole mitään vikaa jos ymmärtää sävyn millä asia on ilmaistu.
 
Lukutaidossa ei ole mitään vikaa jos ymmärtää sävyn millä asia on ilmaistu.
No etpä ymmärtänyt sitäkään. Useimmiten ihmiset käyttäytyvät todella fiksusti, jos heiltä ystävällisesti pyytää, että voisi vaunujen kanssa mennä ensin. Sitten on niitä, jotka alkavan ystävälliseenkiin pyyntöön haistatella vittua ja huutaa ja mesota omista oikeuksistaan, joihin tuolla kommentillani viittasin. Kyllä siinä käytöstavat puuttuu siltä haistattelijalta, eikä siltä vaunujen kanssa liikkuneelta (erityisesti kun niiden hissien vieressä on se iso kyltti, jossa pyydetään ne vaunut ensin päästämään)...
 
wwz<
No etpä ymmärtänyt sitäkään. Useimmiten ihmiset käyttäytyvät todella fiksusti, jos heiltä ystävällisesti pyytää, että voisi vaunujen kanssa mennä ensin. Sitten on niitä, jotka alkavan ystävälliseenkiin pyyntöön haistatella vittua ja huutaa ja mesota omista oikeuksistaan, joihin tuolla kommentillani viittasin. Kyllä siinä käytöstavat puuttuu siltä haistattelijalta, eikä siltä vaunujen kanssa liikkuneelta (erityisesti kun niiden hissien vieressä on se iso kyltti, jossa pyydetään ne vaunut ensin päästämään)...
Mitä en ymmärtänyt? Väitinkö jossain kohtaa että useimmat ei käyttäytyisi fiksusti. Sinun kommentointisi asiaan vaan ei ollut ihan fiksusti ilmaistu.
 
"vieras"
Minä kun käyn vaunuilla läheisessä kauppakeskuksessa lapsenlapseni kanssa, ei kukaan jumankauta auta ovien kanssa. Vieressä seisotaan ja tollotetaan ku vähämieliset, mutta sitä ovea, sitä ei auki pidetä. Mut minä kyllä aina jos vaan huomaan niin avaan ovia vaunujen kanssa kulkeville. Samoin jos jollain on kyynärsauvat niin aivan varmasti pidän ovea auki. Mutta jotkut ikävä kyllä vaan ovat tampioita : /
 
Mitä en ymmärtänyt? Väitinkö jossain kohtaa että useimmat ei käyttäytyisi fiksusti. Sinun kommentointisi asiaan vaan ei ollut ihan fiksusti ilmaistu.
Eli sun mielestä ei saa ärsyyntyä siitä (edes itsekseen tai mahdollisesti avautumalla 2+:lla), jos ystävälliseen kommenttiin toinen alkaa huutaa ja vittuilla? Koska siitähän tässä oli kysymys. Mikään kommenteissani ei antanut ymmärtää, että minä hissiä odottaessa käyttäytyisin mitenkään muutoin kuin ystävällisesti muita odottajia kohtaan. Kommentoin ainoastaan turhautumistani noita ihmisiä kohtaan, jotka alkavat siinä tilanteessa vittuilla ja aukoa päätään. Silti sinä katsoit asiaksesi kommentoida: "Ehkä en päästä seuraavallakaan kerralla vaan kommentoin jotakin yhtä idioottimaista." Eli kyllä se kuulostaa siltä, että et joko lukenut mitä kirjoitin tai ymmärtänyt sitä.
 

Yhteistyössä