Masennustesti - paljonko saat pisteitä?

"turhautunut"
1. Paljonko pisteitä sait?
= 39
2. Oletko hoidon piirissä?
= kyllä
3. Jos kyllä, minkälaista hoitoa saat?
= olin nuorten psykiatrianosastolla vajaat kolme viikkoa. Hoito jatkuu avohuoltona. En syö minkäänlaisia lääkkeitä, koska lääkäreiden mielestä niihin ei ole tarvetta.

Eipä "puhuminen" kauheasti auta, ahdistaa vaan enemmän.
 
uups
endis
Karppaajat ovat raportoineet masennuksen väistyneen vuoden parin sisällä ruokavaliomuutoksesta.

Gluteeni on yhdistetty myös monissa tutkimuksissa esim. skitsofreniaan gluten schizophrenia - PubMed - NCBI ja uutena näkökulmana se, että gluteeni ruokkii mahdollisesti vääränlaisia suolistobakteereita, ja koska olemme tiimiytyneet bakteereidemme kanssa, ohjaavat bakteerit solujamme väärällä tavoin.
 
uups
Ja fosfaatit aiheuttavat kans stressiä:
http://svenska.yle.fi/artikel/2014/01/27/fara-fosfater-i-maten

Aamutohtori just kertoi, kuinka systeemi toimii. Kortisoni aiheuttaa osteoporoosia ja närästystä mut fosfaateista ei puhunut mitään, vaikka nekin aiheuttavat osteoporoosia:-(
 
vaikea
45p. Hoitoa yritetty saada monta kertaa. Passittavat aina psykiatrille eivätkä terveyskeskuksessa kirjoita lääkkeitä vaikka omien ennakkoluulojen jälkeen olen itsekkin myöntänyt että tarpeen olisivat. Viime kesä käyty psykiatrilla, mutta käynnit loppui kun oma psykiatri vaihtoi työnkuvaa. Nyt 8kk sen jälkeen kun psykiatri kehotti hakemaan lääkitystä kynnys lähteä lääkäriin on noussut niin kovaksi että en pysty varaamaan aikaa. Pelottaa että sanovat siellä vaan että et sinä niitä tarvitse.
 
juujuu
38 p, diagnoosina toistuvan masennuksen lievä masennusjakso ilmeisesti koska pydtyn käymään vaativassakin työssä. Osaan innostua ja iloita, eniten vaivaa täyden työviikon jälkeen tuleva totaaliväsähtäminen, ja varsinkin väsymisen provosoimat pakonomaiset ja mielen täyttävät itsemurha-ajatukset. Se varmaan olisikin kohdallani hyvä ajatus, jos ei olisi lapsia huolehdittavana ja minuun kiintyneinä. Nyt mennään tällä mitä on, ja mietitään työajan lyhentämistä ja muun kuormituksen madaltamista.
 
vieraileva
31. tiedän itsekin olevani masentunut, lähinnä uupunut kaikista huolista ja työstä. enkä voi ottaa sairaslomaa, kun muuten talous ei pysy kasasa. olen umpikujassa, josta ei ole mitään ulospääsyä.
 
"mömö"
38 pistettä hah lol moi. Asun vieraalla paikkakunnalla enkä tiedä mistä hakee apuu eikä kiinnosta mennä ihmisten ilmoille kun kaikki toljottaa ylipitkää honteloo amatsonimuijaa. Plus opiskelijana ei oo varmaan varaakaan maksaa jostain hoidoista. Viime keväänä kokeilin YTHS:n psykologia, mutta sille ei mennyt kaaliin se että halusin masennusdiagnoosin ja apua siihen vaan se jossain kohti jumittui stressinhoitoon ja auttoiko se? Ei. Mulla oli stressiäkin silloin mut ehkä depression hoito ois ollu se prioriteetti. Emt uskaltaisinko soittaa ja varaa aikaa jonnekin kun en taas haluu alkaa maksaa tyhjästä palvelusta.
 
"Nimetön"
1.33
2. En. Kävin kaksi vuotta terapiassa, kunnes lopetin vuosi sitten. Kävin terapiassa hieman eri syystä, mutta syy kuitenkin liittyy tähän.
4. En, koska terapia ei auta.
 
"Cherryblossom"
1. Paljonko sait pisteitä? - 53

2. Oletko hoidon piirissä? - Juuri ja juuri, koska olen työkyvyttömyyseläkkeellä, minua ei kannata hoitaa, ja jouduin jo kerran ulos hoidosta, mutta vuodessa tilanne meni niin pahaksi että sain kolme lähetettä takaisin, joista yksi oli hätätilalähete - jouduin silti jonottamaan yli puoli vuotta.

3. Jos kyllä, minkälaista hoitoa saat? - Lääkäriä en pääse tapaamaan, saan vain puhelimitse reseptiuusinnat, enkä päässyt edes erikoissairaanhoitajalle, vaan sain kerran viikossa 25 min keskusteluajan sosiaalihoitajalle - siinä ei ehdi kyllä puhua mitään. Lääkitys on AIVAN minimissä koska 50 eri kokeilun jälkeen on todettu että mikään lääke ei auta minua.
 
15-vuotias
50 pistettä. Oon hoidossa, nyt ehkä hieman vähemmän vaan ku oon hieman parantumiseen päin vertaamalla esim. viime vuoteen. Miulla siis vakava masennus todettii jo 11-vuotiaana, sad. lääkkeitä menee ketipinor 150mg ja seronil 40mg.
 
15-vuotias
50 pistettä. Oon hoidossa, nyt ehkä hieman vähemmän vaan ku oon hieman parantumiseen päin vertaamalla esim. viime vuoteen. Miulla siis vakava masennus todettii jo 11-vuotiaana, sad. lääkkeitä menee ketipinor 150mg ja seronil 40mg.
+ oon ollut about 10 kertaa nuoriso psyk. suljetulla osastolla itsetuhoisuuden, itsemurhayritysten jne. takia. Se ei ainakaan minua auttanut yhtään.
 

Yhteistyössä