Mitä teillä syödään pääsiäisenä?

Kotikokkaaja
Ainakin meinaan ostaa karitsan paahtopaistia. Mä olen oppinut syömään karitsaa vasta parisen vuotta sitten, lammaskin menee, mutta olivat ennen inhokkejani.. Sitten ostan varmaan jotakin vaaleaa kalaa, ahventa tai mitä nyt sattuu olemaan tarjolla.
 
"Veera"
Ajattelin katsoa mitä kaapeista ja pakastimesta löytyy ja elelellä niillä lauantai-aamuun. Sitten hurautamme mummolaan ja (jos vaan lapset tervehtyvät siihen mennessä) ja syömme mitä tarjotaan. Sunnuntaina kotiin ja maanantaina tilataab varmaan pizzaa jos ei kauppaan jaksa.
 
ammattivalittaja
En tiedä vielä. Meillä ei ainakaan mämmeista,pashoista eikä lampaasta pidetä. Haluaisin mennä ravintolaan mutta tuo pihi poikamme tuskin haluaa sinne. Jos hyvät kelit niin sitten ehkä grillaillaan.
 
Vähän auki vielä...


Lammas on yksi vaihtoehto (paahtopaisti jokatapauksessa).
Kalatiskin meinaan tsekata, josko sieltä jotakin lähtis mukaan.

Toisena päivänä grillataan sashlikkia ja lisukkeeks teen perunalsalaatin.

Tapaksia ajattelin myös tehdä.

Jälkkäriks pashaa, kinderpiirakkaa ja mämmiä kermalla.:p
 
Perjantaina pääsiäis-pizzaa, lauantaina ainakin hattaraa tivolissa ja sunnuntaina grillaan jotakin ja ainakin teen voi-salviakastiketta pitkästä aikaa. Maanantaille asti en jaksa miettiä.

Ja ei, emme juhlista pääsiäistä sen kummemmin kuin Kindereillä ja rai-ruoholla.
 
meillä
mä ajattelin tehdä pääsiäissunnuntaina hyvää kanaa, riisiä, kastiketta ja salaattia. jälkkäriksi mangorahkaa tai appelsiinituorejuustokakkua ja tietysti mämmiä ja vaniljakastiketta. lapsille suklaamunia myös :) lauantaina varmaan grillaillaan. muuten arkiruokaa.
 
"himppu"
Pitsaa, ranskalaisia tms. ja suklaamunia :) Meillä ei kukaan välitä noista juhlaruuista, joten melkein aina (joulua lukuunottamatta) juhlaruokina toimii tämmöiset roskaruuat mitä muuten ei juuri syödä. Ja ne syödään yleensä olkkarissa tv:n ääressä, sitäkään ei koskaan arkena tehdä joten on hauskaa ja lapsille vähän erilaista sekin :)
 

Yhteistyössä