Flunssa ja raskaus, pelottaa :S

  • Viestiketjun aloittaja hysteerikko
  • Ensimmäinen viesti
hysteerikko
Olen normaalisti todella harvoin kipeänä, mutta nyt kun raskausviikkoja on takana 8, iski minuun flunssa. En ymmärrä, miksi juuri nyt, kun yleensä menee vuosia, etten ole lainkaan kipeänä. No ilmeisesti raskaana sairastuukin helpommin kuin muuten? Flunssa ei ole edes kauhean paha, mutta silti pelottaa, että vaikuttaako tämä jotenkin alkioon. Jostain iltalehdestä tms, kun löysin tutkimuksen, että raskauden aikana sairastettu flunssa alentaa lapsen älykkyyttä 3-7 pistettä. Voiko se olla mahdollista, kun eikö suurin osa odottavista äideistä ole ainakin jossain vaiheessa raskautta kipeänä?
 
"hotmama"
Voihan hysteria :)

Mä olen sairastanut poskiontelotulehdusta nyt yli 4 kk. Kolme antibioottikuuria syöty, ei auta. Synnytys toivottavasti parantaa vaivan. Eikä ole kyllä käynyt mielessäkään olla huolissaan. Eiköhän lähes jokainen odottava äiti sairasta jotain odotusaikana.

Lakkaa murehtimasta, flunssalle et voi mitään eikä se alkiosi terveyttä heilauta suuntaan tai toiseen! <3
 
hilllla
No, raskaus voi joskus alentaa äidin älykkyyttä 3-7 pistettä, sen olen huomannut. Ihan omallakin kohdalla. Sit sitä miettii kaikenlaista typerää.

Flunssa ei voi vahingoittaa alkiota. Ja jos älykkyys laskeekin sen 3 pistettä niin so what, eipä sille oikein mitään voi tuossa kohtaa....
 
vierass
Voi, tuon takia meidän keskimmäisestä ei tullut superneroa vaan pelkästään hyvin pärjäävä koululainen. Jouduin syömään parikin antibioottikuuria jopa flunssiini häntä odottaessa.
 
vierass
Todella moni asia vaikuttaa vauvan kehitykseen ja kaikkia et voi välttää mitenkään. 3 pistettä älykkyydessä ei ole hirveästi. Mutta jos kovasti ahdistaa, käy ostamassa Omega 3-rasvahappoja, ne taas tutkitusti parantavat lapsen älykkyyttä, niin flunssasi aiheuttama (teoreettinen) "haitta" on "korjattu" ja olet taas lähtötilanteessa:)

http://openkeidas.fi/keidas/ravinto/read/52de0598a1ba11e2889303e037c4acd6acd6/
 
Hikiviila
Et oo tosissas..

Mut leikattiin nukutuksessa vkl 23 ja kohdussa sillon kehittynyt sikiö tuli äsken koulusta ja kehu saaneensa matikan kokeesta 9, no tiedän nyt miksi ei tullut 10!

Jos olet noin hysteerinen nyt, kuinka sun mahtaa käydä vauvan kanssa kun tulee siihen ikään et laittaa kaiken suuhun!?
 
"ninni"
Kovin vaikea uskoa, etta tavallinen "pikku"flunssa voisi vauvaan vaikuttaa. Toki kannattaa tarkistaa, mita sarky- tai flunssalaakkeita voi turvallisesti kayttaa.

Luulisin, etta johonkin influenssaan liittyva korkea kuume voi olla vahingollinen, mutta muuten ei huolta.

Itse odotin esikoista kun se eka sikaflunssaepidemia saapui. Meilla ei ollut rokotetta saatavilla ja oma laakari oli sita mielta, ettei rokotetta edes antaisi. Etta hoidetaan sita tautia sitten, jos se iskee. Varotoimenpiteiksi suositteli extrahuolellista kasihygieniaa seka Listerine -suuvedella purskuttelua. Toiminee varmaan tanakin paivana ohjeeksi..
 
"Aapee"
Tiedän kyllä, että olen liian hysteerinen eikä kaikesta saisi huolestua. Kuitenkaan huoleni ei ole aivan tuulesta temmattua, sillä "influenssan vaikutus sikiöön" haulla löytyy melko epämiellyttäviä tuloksia..
 

Yhteistyössä