Mitäs pääsiäisenä syötäisiin?

  • Viestiketjun aloittaja mielikuvitukseton
  • Ensimmäinen viesti
mielikuvitukseton
Pitäisi kohta mennä kauppaan. Varmaan olisi ihan kiva pääsiäisenä pitkän viikonlopun kunniaksi syödä jotain hyvää. Mutta mitä? Ehdotuksia kehiin ja äkkiä! ;)
 
Rollolainen
me käytiin kaupassa tänään ja meillä on aika perusruokaa mitä muutenkin syyän, mutta mämmiä lisäksi. Pääsiäismuniakaan ei osteta, on älytön kilohinta, tavis suklaakin halvempaa.

esim .lihapullia, hernekeittoa + letut , nakkikastike,
 
"poikia3"
Mä haluaisin kanssa keksiä jotain hyvää, mitä mies voisi kokata. Oon itse täysin petipotilas ja mies aika avuton kokki.

Pihvejä toivoisin, mutta niitä tuo ei voi tehdä. Kurjaa.

Ja vaikka pääsiäismunat on kalliita ne kuuluu pääsiäiseen ja meille niitä tulee.
 
mielikuvitukseton
Varmaan voisi juustokakkua leipoa... pääsiäismunia ostetaan kyllä, lapsille pidetään pääsiäismunien metsästystä ja se ei fazerinsinisestä murretuilla paloilla toimi :D

Paahtoipaisti kyl kuulostaa hyvältä. Mieleen juolahti myös nyhtöpossu.
 
Rollolainen
Voi sun lapsiparkojasi edes pääsiäismunia eivät saa.
teinipoikia ei taida haitata kummemmin jos ei sa sitä lelua sieltä suklaamunasta, roskiin se menee kuienkin. Ostan enenmmin vaikka nitä ruohomunia, ne on kokonaan suklaata.
Ja nuo omillaan asuvat 18 ja 19v varmaan ostavat itte suklaamunansa, jos niitä kaipaavat
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tuhti tipu
Uunijuureksia ja karitsapihvit. Muuten lyö tyhjää, laittakaa lisää vinkkejä! Oiskohan sitten tortilloja, ja ehkä joku lihakastike&riisi. Mä voisin kyllä elää pelkällä pashalla ja suklaalla, mutta muut. :D
 
Meillä on ainakin karitsan t-luupihvejä, duchessperunoita,ehkä omena-kermakastike ja salaattia. Mämmiä ja vaniljakastiketta, suklaamunia ja pupu, lidlin banofee sekä jauhelihapastejoita.

Muita ruokia en oo miettiny sen enempää.
Joku päivä olis sitten jauhelihapastaa juustokastikkeella.
 
Viimeksi muokattu:
:):):):)
Kyljyksiä ja perunamuussia + salaattia. Jälkkäriksi persikkarahkaa.
Kanaa + ohraa + salaattia Jälkkäriksi ehkä marjakiiseliä.
Savustettua kalaa + kananmunakastiketta + salaattia
 
kiva Lidli-menyy.
Satun nyt tykkämään lidlin tuotteista.Samantyyppisiä aineksia olisin luultavasti etsinyt muualtakin, lidl sattui sopivasti matkan varrelle.
Kastikeainekset on muutenkin ostettu muualta ja mämmiä olisin ostanut muutenkin kaupasta huolimatta.
Banofee oli ostettu jo viikko sitten, lihapasteijat teen itse.
 
Viimeksi muokattu:
nohh
Meillä syödään ainakin parsarisottoa ja paistettuja kampasimpukoita, naudan paahtopaistia, juureksia ja duchesse-perunaa, itse tehtyä sushia.

Leivon luultavasti vadelma-lime-juustokakun.
 
kjhgf
Jollekin päivälliselle on lampaan paistia ja jotain perunalisuketta ja salaattia, toisena päivänä tarjotaan kanafileitä ja vihreää parsaa ja salaattia, kolmantena päivänä lihapullia karitsan jauhelihasta ja kreikkalaistyyppisiä lisukkeita ja neljäntenä päivänä todennäköisesti jonkinlaista kanapastaa. Lapsille tehdään lounaat vielä erikseen, mutta ne ovat jotain, mihin ei aikaa kulu kovin paljoa. Ihan koko pääsiäislomaa ei viitsis keittiössä viettää. Jälkkäreiksi on tarjolla mämmiä, suklaamunia ja ehkäpä jotain juustokakkua.
 

Yhteistyössä