Kukkkagallup

Mitä ja minkä värisiä kukkia aiot tänä kesä laittaa parvekkeelle /terassille ?
Itse en viellä tiiä värisävyjä tai kukkia, varmaan vasta kaupassa iskee inspiraatio mitä haluan. :)
Ehkä violetti, sininen, valkoinen ja / tai valkopunainen tänä vuonna.

Niin ja mistä aiot ostaa kukat ?
 
Viimeksi muokattu:
"siru"
Mulla on kaksi parveketta, toinen on aika paahteinen, mulla kasvaa ympärivuotisesti villiviiniä siellä, laitan myös laventelia, rosmariinia, timanttikukkaa ja muutaman sisäkasvin sinne kesäksi. Toiselle partsille kasvatan joka vuosi kelloköynnöstä, ruusupapua, tomaattia ja chilejä ja laitan loput sisäkasvit kesäksi. Kesäkukista saatan jonkun amppelin vaan sinne hommata...
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Ihania suunnitelmia teillä kaikilla :)

Ruukkuruusut ja uuden Guinean liisa olisi ihania kukkia, toisaalta joku ihana sininen tai liila iso
riipuva amppelli olisi upea.
 
"Kesäkukka"
Aika moni ruukku menee tomaateille, chileille, kurkuille, yrteille, kesäkurpitsoille ja kuukausimansikoille.

Amppeleita teen englantilaiseen tyyliin: rautalanka-amppeli, kookoskuitua ja siinä reikiä, joista kukat tulevat. Kukkien kasvaessa siitä tulee varsinainen kukkaputous. Lajikkeina näissä on miljoonakelloa, lumihiutaletta, hopeaputousta tai murattia, pystykasvuisemmasta en ole vielä varma, ahkeraliisaa tai ruusuliisaa ehkä. Sen näkee sitten taimikaupassa. Lisäksi itsellä on kasvamassa muutamaa ruukkua varten miinanköynnöstä, aitoelämänlanka 'Carnivale di Venezia', kelloköynnöstä. Ne saavat kavereikseen kirjokiertoa, värinokkosta, koristebataattia, senettiä jne. Muratit, nokkoset ja bataatit ovat viime kesältä talvehtineet sisällä. Pääsevät sitten taas kesäksi ulos.

Eri puolilla pihaa on erilaiset värimaailmat. Joku ruukku on hyvinkin harmoninen valkoista, vaaleanpunaista ja harmaata, toisissa saattaa räiskyä punainen ja vihreän eri sävyt. Kerrostan kukat niin, että on korkeaa, matalampaa ja roikkuvaa sekaisin. Ruukkujen täytyy olla rehevät, samoin amppeleiden.
 
  • Tykkää
Reactions: Kais
Vierass
[QUOTE="Maj";29791879]Minä laitan pitkästä aikaa liiloja, violetteja ja tummansinisiä kukkia. Sit paljon muratteja, jotka roikkuu ja kiipeilee ylöa.[/QUOTE]

Mikä ero on liilalla ja violetilla?
 
Jotain mahdollisimman helppohoitoisia ja halpoja. Mulla on eka sellainen parveke, johon kannattaa laittaa kukkia ja kasvien kanssa peukalo keskellä kämmentä. Orvokit tuli ensimmäisenä mieleen. Parveke on itään/luoteeseen, eikä siihen juurikaan paista aurinko.

Olisiko multasormilla ideoita? Väreistä kiinnostaisi lähinnä pinkki ja valkoinen. Begonioista tykkäisin, mutta en tiedä miten ne sopivat noihin olosuhteisiin.
 
Ehdottomasti aion tänä kesänä laittaa kukkia parvekkeelle muttei oikeestaan mitään hajua vielä että mitä tuleman pitää :D
Mulla on parvekkeen katossa 2 koukkua ja haluan ainakin pelargonian sinne. Pitäis ostaa kukkalaatikko ja ainakin muutama ruukku tuonne.
Tykkään punaisesta, keltaisesta ja sinisestä joten ehkä niitä värejä. Inspis tulee varmaan sit kaupassa.
Ajattelin Plantagenia tai sit ihan lähi-tokmannin puutarhapuolta. Sieltä käyn katselemassa.
 
Jdbv
Mäkin ajattelin noita, mut sitten pussin takana luki, että saattaa mennä 2-3 vuotta, että ne kukkii kunnolla. Eli ei ihan kesäkukaks nyt tai parvekekukaksi kelpaa... Onkohan noin oikeesti? Miltäköhän näyttää ekana kesänä?
 
oioi
Meidän helteisellä parvekkeella viihtyy erittäin hyvin samettiruusu ja sitä laitan joka vuosi. Myös maljaköynnös kukkii hyvin, vaikka olisi viikkokausia hellettä. Oranssia ja punaista näkyy siis meidän parvekkeella.
 

Yhteistyössä