Lapsen eläkevakuutusrahat.. apua.

  • Viestiketjun aloittaja apua.
  • Ensimmäinen viesti
apua.
Lapsi sai pari vuotta sitten kertakorvauksena tietyn summan, mutta summa jää alle sen rajan joka maistraatissa on, joten lapsella ei ole muuta edunvalvojaa kuin minä. Mun ei myöskään tarvitse pitää mitään kirjanpitoa niistä rahoista vuosittain ja ilmoitella mitään tiliotteita minnekään.

Rahat on säästötilillä tallessa, enkä ole niitä käyttänyt minnekään muualle, paitsi lapsen polkupyörän ostoon (mulla itselläni ei olis ollut varaa ostaa lapselle kunnollista pyörää).

Nyt kuitenkin yllättäviä laskuja tippuu sieltä sun täältä enkä tiedä miten saan rahani riittämään. Auton huoltoon meni 500e, nyt pitäisi ostaa renkaat ja katsastaa, se on toinen 500e, sähkölasku 500e ja lisäksi eräs yllättävä menoerä 400e. Kaikki tähän samaan kuuhun. Normaalisti pärjätään ihan ok, mutta nyt on mun rahavarat kyllä aika lailla ylittyneet, kun pitäisi vielä ruokaakin ostaa.

Voinko/uskallanko lainata lapsen rahoista tuon 400e, ilman että joudun siitä vankilaan? Palautan summan tietenkin lapsen tilille heti ensi kuussa takaisin. Tietääkö kukaan? :(
 
"aapee"
No hyvä jos ei joudu. Olen kauhulla lukenut uutisia, joissa isä tai äiti tuomitaan kavalluksesta kun ovat ostaneet lastensa vakuutusrahoilla lapselleen jotain.. Mutta toisaalta olen ajatellut niinkin, että onko oikein sekään, että lapsi viettää koko lapsuutensa toisten vanhoilla harrastusvälineillä yms vaikka hänellä itsellään olisikin ollut niihin varaa. Jos kukaan ymmärtää mitä ajan takaa.

Ehkä mä sitten uskallan lainata niistä, jos on pakko.
 

Yhteistyössä