Miten toimit likapyykin käsittelyn jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja "omo"
  • Ensimmäinen viesti
"omo"
Eli pesettekö kätenne aina, kun olette laittaneet pyykit koneeseen pyörimään? Kysymys kumpuaa siitä, kun olin kaverini luona kahvilla. Hän laittoi välillä pyykkejä pyörimään ja samoilla käsillä sitten vaan kahvin keittoon... Ei muuten, mutta mielikuvissa pyöri lähinnä alusvaatepyykki eikä ajatus kahvista rantuisten kalsareiden pikantilla "lisäaromilla" oikein houkutellut.... Itsellä tapana pesaista kädet aina likapyykin käsittelyn jälkeen.
 
Yleensä kyllä pesen, mutta monesti esim. saatan lisätä takkapuita heti pyykin laittamisen jälkeen ja pesen kädet vasta puiden käsittelyn jälkeen. Niidenkin päällä juossut ulkovarastossa ties mitä öttiäisiä.
 
vike
No ei ne nyt niin likaisia ole. Sukat ehkä mutta ei niistä käsiin mitään jää vaikka vähän puristelisi. Muutenkin kuiva iho niin viiti pestä yhtään ylimääräistä.
 
V1eras
itseasiassa en, ei ole ikinä tullut mieleenkän (ellen sitten ole ladannut koneeseen tavaraa josta tulee kädet näkyvästi tai tuntuvasti kuraan tmv. ) en myöskään pese esikeseen käsiä kun olen laittanut likapyykkejä pyykkikoriin(paitsi tieten jos menen suohkuun / saunaan samalla )
 
halipupu harmaana
Mä pesen kädet pesukoneen lataamisen jälkeen lähinnä siksi, että pesuainetta on voinut tulls siinä touhusss käsiin. Jos niitä kalsareita ei nyt käsiin hinkkaa, niin eihän niistä mitään ihmeempiä pöpöjä tule, ihan tavallisia vaatteitahan ne ovat, samoja joita on päällä ns. puhtaana. Ei aina tartte olla niin nipo ja hygieeninen, siitä on enemmän haitaa kuin hyötyä.
 
Kyllä mä pesen, mutta kuten moni muukin täällä pesen ne pesu- ja huuhteluainejämät pois.

Likaiselle ja puhtaalle on omat korit, likapyykkikori ei ole juuri koskaan tyhjä eikä kaikkia pyykkejä voi samaan koneeseen laittaa.
 
Rollolainen
Kyllä mä pesen, mutta kuten moni muukin täällä pesen ne pesu- ja huuhteluainejämät pois.

Likaiselle ja puhtaalle on omat korit, likapyykkikori ei ole juuri koskaan tyhjä eikä kaikkia pyykkejä voi samaan koneeseen laittaa.
meilä kaapissa kaksi koria ja ne vaatteet voi laitaa siksi aikaa vaikka yhteen koriin, jos nitä on paljon. Ei ne enne pasua esim värjää.....
 
"omo"
On toki korit erikseen likaiselle ja puhtaalle pyykille! Ja aion edelleen pestä käteni likapyykin käsittelyn jälkeen. Meillä 5-henkinen perhe ja pyykkihuolto minun vastuullani eli koko perheen likavaatepyykki kulkee käsieni kautta. Tuntuu itsestäni ihan luonnolliselta pestä kädet likapyykin käsittelyn yhteydessä.
 
"Milla"
Pesen kädet lähes aina koneen täyttämisen jälkeen. Pyykkejä käsitellessä tulee kuitenkin koskettua paitojen hikikainaloihin, hikisiin sukkiiin, likaisiin pikkareihin, kuraisiin ulkovaatteisiin jne. Ainoastaan silloin en pese käsiä, jos laitan koneeseen pelkkää pyyhe/lakanapyykkiä tms. joka ei ole niin likaista.
 
  • Tykkää
Reactions: Alli Huuppa
"mmm"
En ainakaan mitenkään tietoisesti! Jos nyt pinsettiotteella melkein ne vaatteet siirrän sinne koneeseen, sen enempää lääppimättä hikikainaloita tai pikku housujen haarovälejä, niin en oikein tajua taas tätäkään asiaa...
 
hähh
Ihan vakavissaanko joku pesee kädet sen jälkeen? No huhhuh. Ite en kyllä todellakaan pese. Ei mulla nyt niin likaisia pyykkejä ole että käsiä täytyisi alkaa pestä. Toihan on ihan älytöntä oikeesti. Miettikää nyt vähän! Miettikää vaikka teidän sohvaa: kuinkahan moni paskasilla käsillä ja sukilla siihen osunu, tai istunu sohvalla sellaset vaatteet päällä, jotka on just menossa pesuun. Kannattaa varmaan pestä sohvalla istumisenki jälkeen kädet. Ja kaiken muunkin jälkeen!

Ja ei todellakaan oo myöskään puhtaalle ja likaselle pyykille eri koreja.
 

Yhteistyössä